Gå til innhold

jeg hadde klamydia

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Typen min dro med seg klamydia inn i forholdet. Desverre gikk det noen år før vi merket det. Jeg hadde vel kjent symptomene, men trodde ikke det var noe liksom..

Så er litt redd for at jeg er blitt steril, hvor stor er sjansen for det når man har hatt det så lenge? Kan menn også bli steril av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som deg gikk jeg også med klamydia i lang tid før den ble behandlet.

Sterililtet er en mulighet, men hvor stor sjanse det er for å bli steril vet jeg ikke.

Men en langvarig klamydia kan også gi andre store konsekvenser utover sterilitet.

Da jeg fikk et svangerskap utenfor livmoren, sa legene at det mest sannsynlig var en konsekvens av klamydiainfeksjonen.

Skrevet

uff..går det ann å sjekke? eller må jeg bare vente til vi prøver å bli gravid?

Jeg merker at jeg faktisk kommer til å blir litt sur på typen om hans manglede evne til å bruke beskyttelse skulle ha gjort meg steril..

Skrevet
uff..går det ann å sjekke? eller må jeg bare vente til vi prøver å bli gravid?

Jeg merker at jeg faktisk kommer til å blir litt sur på typen om hans manglede evne til å bruke beskyttelse skulle ha gjort meg steril..

Husk at det også dreier seg om din manglende evne til å beskytte deg! Du deler dette ansvaret med ham, siden du ble syk av ikke å beskytte deg sammen med ham. La det bli en leveregel alltid å testes for kjønnssykdommer sammen med din nye kjæreste - før dere dropper beskyttelsen.

Det irriterer meg at det alltid er den som smitter som får skylden, når den som smittes er skyldig i akkurat det samme. Og dette kommer fra en jente som ble smittet med kjønnsvorter. Jeg innså faktisk raskt at det ikke bare var den "skitne" sexpartnerens skyld.

Skrevet

Du må nok bare vente og se...

Men det går nok helst bra! Det gjør vanligvis det. ;)

Jeg gikk nok med klamydia i 3-4 år før det ble behandlet, heldigvis hadde jeg ikke noen nye seksualpartnere i den perioden.

Det var det tredje svangerskapet mitt som endte utenfor livmoren, men da hadde jeg allerede fått to flotte barn. :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Husk at det også dreier seg om din manglende evne til å beskytte deg! Du deler dette ansvaret med ham, siden du ble syk av ikke å beskytte deg sammen med ham. La det bli en leveregel alltid å testes for kjønnssykdommer sammen med din nye kjæreste - før dere dropper beskyttelsen.

Det irriterer meg at det alltid er den som smitter som får skylden, når den som smittes er skyldig i akkurat det samme. Og dette kommer fra en jente som ble smittet med kjønnsvorter. Jeg innså faktisk raskt at det ikke bare var den "skitne" sexpartnerens skyld.

Jeg trodde faktisk ikke at han ville pult meg når han visste at han hadde pult andre uten kondom. Det kunne jo ikke jeg vite! Jeg var kanskje naiv som trodde det var et selvfølge med kondom på ONS. Men jeg var 17 og jomfru, visste lite om sex. Stolte på han...

Sannheten er vel at han tenkte sikkert ikke på det engang. Han trodde sikkert ikke han kunne være syk uten å merke det..tragisk- han som har SÅ lyst på unge..

Skrevet

Men hvordan merket du symptomene på klamydia? Trodde ikke man merket noen ting jeg?

Skrevet

av og til får man symptomer, men som regel ikke.. Og når man først får symptomene kan det være lett å ta det for å være en urinveisinfeksjon... Symptomene trenger heller ikke å komme spesielt tidlig etter smitten.

Selv så hadde jeg det i minst 6 mnd før jeg merket noen ting som helst. og det var rent tilfeldig :P

Får håpe alt er i orden med dere begge :)

Skrevet

av og til fikk jeg smerter nede i magen. som om noen knep rundt "rørene" der nede. og så kunne det svi når jeg tissa. trodde det var urinveisinnfeksjon ja.

Skrevet

jeg fikk blødninger etter samleie,ante ikke at det var et symptom men det var det altså..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...