Gjest Elsie Skrevet 8. desember 2008 #1 Del Skrevet 8. desember 2008 Hei alle Inspirert av denne tråden bilen min vil ikke starte Tenkte at vi kunne dele noen erfaringer om uheldige bilepisoder og tips ang. dette! Både morsomt og lærerikt. Den tråden jeg ble innspirert av kom med forlag ang. startkabler og et veldig lurt tips når det gjaldt start i bakke når batteriet er flatt Trille med clutchen inne og i andre gir. Trill og slipp clutchen, så starter bilen. Har dere noen flere lure biltips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 8. desember 2008 #2 Del Skrevet 8. desember 2008 En god ide med en slik side Legger til det jeg la til i forumet om "bil som ikke vil starte" Her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=21379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 9. desember 2008 #3 Del Skrevet 9. desember 2008 Tråden er ryddet. Trampe -mod- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 9. desember 2008 #4 Del Skrevet 9. desember 2008 Tråden er ryddet. Trampe -mod- Jøsses, er denne tråden tom. måttet bli ryddet? Er det virkelig noen som gidder å legge ut ufinheter her? ---------- Et råd til dere som sliter med kondens, ikke gjør bilen "avhengig" av kondensfjerner - det var min forrige bil! Jeg hadde hele bagasjen full av kondensfjernerflasker..... Jeg MÅTTE bruke det! Det beste er å kjøre tanken helt tom, samt fylle på bensin fra et annet sted/merke enn det som vanligvis blir brukt! Men dersom bilen først er avhengig er det vanskelig å bli kvitt kondensen! Det værste er når været er rått, men også når det er minusgrader da det ofte kan føre til at kondensen i bensinen fryser til is! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 9. desember 2008 #5 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Jeg skulle gjerne delt, men bilen min er ikke så sliten og sta Endret 9. desember 2008 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 9. desember 2008 #6 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg skulle gjerne delt, men bilen min er ikke så sliten og sta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mons Skrevet 10. desember 2008 #7 Del Skrevet 10. desember 2008 Når en gammel bil gir fra seg noen ulyder som man bare ikke orker å forholde seg til, så skrur man enten stereoen på full guffe med heavy metal eller synger "du skal få en dag i morra som rein og ubrukt står med blanke ark og fargestifter tell..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 10. desember 2008 #8 Del Skrevet 10. desember 2008 Når en gammel bil gir fra seg noen ulyder som man bare ikke orker å forholde seg til, så skrur man enten stereoen på full guffe med heavy metal eller synger "du skal få en dag i morra som rein og ubrukt står med blanke ark og fargestifter tell..." Dette prøvde jeg med min gamle bil, (Toyota Corolla 86 modell)min bil føre denne bilen jeg har nå da og det hjalp...............................ikke Kjemperart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mons Skrevet 10. desember 2008 #9 Del Skrevet 10. desember 2008 Dette prøvde jeg med min gamle bil, (Toyota Corolla 86 modell)min bil føre denne bilen jeg har nå da og det hjalp...............................ikke Kjemperart? De gamle riskokerne er litt følsomme for sangstemmer. Kanskje du sang falskt eller lå en oktav for lavt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nausicaä Skrevet 11. desember 2008 #10 Del Skrevet 11. desember 2008 Lommevarmer til å smelte is på døren og for å varme nøkkelen så den går inn i hullet. (Det er uansett gøy å bruke 30 min på sånt når man ikke klarer å trille bilen i gang etterpå) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. desember 2008 #11 Del Skrevet 11. desember 2008 Husk at den gamle sliteren fortjener å vaskes ofte (dessuten motvirker det rustangrep nå i vinterhalvåret ettersom man vasker vekk veisaltet.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #12 Del Skrevet 11. desember 2008 Husk at den gamle sliteren fortjener å vaskes ofte (dessuten motvirker det rustangrep nå i vinterhalvåret ettersom man vasker vekk veisaltet.) Jepp og husk låsolje etter vask nå i kulda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå