Gå til innhold

Angrer på huskjøp


Gjest Gjest_Dina_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Dina_*

Vi har kjøpt oss en ny tomannsbolig. Den er ikke ferdig bygget enda. Nå har vi funnet en tomt vi kunne hatt råd til å bygge en større enebolig på. Spørsmålet er hva vi kan gjøre med tomannsboligen? Å trekke seg går selfølgelig ikke. Kan vi hyre en megler som selger den allerede nå? Det er jo husbygger som fortsatt eier den............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dere kan videreselge boligen før dere overtar den. Dere må skatte av en eventuell gevinst, men i disse dager er det vel lite trolig at dere vil tjene på dette salget. Men, dere kan hvertfall komme dere ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dere skal undersøke muligheten for å trekke dere. Her var det en som gjorde det, men vet ikke hvordan han fikk det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dina_*
Syns dere skal undersøke muligheten for å trekke dere. Her var det en som gjorde det, men vet ikke hvordan han fikk det til.

Ja, hadde vi bare klart det så........ Lurer på hvordan jeg skulle lagt det frem? ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Men har dere lagt frem papirer på at finansieringen er i orden? Dersom dere ikke har det så kan dere skylde på det. Men jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Men har dere lagt frem papirer på at finansieringen er i orden? Dersom dere ikke har det så kan dere skylde på det. Men jeg vet ikke.

Hjelper dessverre ikke. Alle budgivere er ansvarlige for sine egne bud, og går ikke finansieringen i orden er ikke det noen unnskyldning (såfremt det ikke foreligger forbehold om nettopp dette i budet da).

Til TS vil jeg råde å ta kontakt med utbygger/megler, og bare være ærlig. Har du flaks har de en kjøper på liste på nettopp denne boligen (ikke utenkelig når det gjelder nybygg, kommer selvsagt ann på hvor i landet, etterspørsel osv), og da vil du slippe unna med et noe mindre gebyr for overførsel til ny eier. Har de ikke dette må du enkelt og greit kontakte en megler, og selge på vanlig måte. Dette er selvsagt en del dyrere, men det er i hvert fall veien å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Dina_*
Hjelper dessverre ikke. Alle budgivere er ansvarlige for sine egne bud, og går ikke finansieringen i orden er ikke det noen unnskyldning (såfremt det ikke foreligger forbehold om nettopp dette i budet da).

Til TS vil jeg råde å ta kontakt med utbygger/megler, og bare være ærlig. Har du flaks har de en kjøper på liste på nettopp denne boligen (ikke utenkelig når det gjelder nybygg, kommer selvsagt ann på hvor i landet, etterspørsel osv), og da vil du slippe unna med et noe mindre gebyr for overførsel til ny eier. Har de ikke dette må du enkelt og greit kontakte en megler, og selge på vanlig måte. Dette er selvsagt en del dyrere, men det er i hvert fall veien å gå.

Tusen takk for svar!

Vi får kanskje sitte på boligen til prisene er litt mer stabile. Går selvfølgelig an å høre med utbygger først. Grunnen til at vi ønsker å bygge istedetfor er at boligen er mindre enn vi regnet med. De oppga kun en total kvm2 størrelse og ingen størrelse på hvert enkelt rom. Vi regnet med at vi kom til å få plass til spisebordet vårt, men det ser dårlig ut :( Dette har de tegnet inn på plantegningen, men det må være et mini mini spisebord :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Vi får kanskje sitte på boligen til prisene er litt mer stabile.

:sjokk: nei, dette er en dårlig ide. Prisene vil falle i lang tid framover. Kom deg ut av dette mens du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...