Morgause Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Er det noen som har følt at uansett hvor mye de yter på arbeidsplassen, så er det ikke bra nok for sjefen? Jeg får litt inntrykk av at man må være perfekt, altså ikke la seg stresse, ikke ha en dårlig dag og lignende. Jeg ser jo at de rundt meg er langt ifra perfekte, men det virker som om det er kun mine feil som blir lagt merke til. I tillegg så virker det som om de som har jobbet der lengre enn meg er fritatt for kritikk fordi de er såpass erfarne at de visstnok aldri gjør feil. Jeg bare gleder meg til jeg kan jobbe fulltid i et firma og bli verdsatt for den jobben jeg gjør, istedenfor å være en deltidsansatt som lett kan byttes ut.
Siiw Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Er det noen som har følt at uansett hvor mye de yter på arbeidsplassen, så er det ikke bra nok for sjefen? Jeg får litt inntrykk av at man må være perfekt, altså ikke la seg stresse, ikke ha en dårlig dag og lignende. Jeg ser jo at de rundt meg er langt ifra perfekte, men det virker som om det er kun mine feil som blir lagt merke til. I tillegg så virker det som om de som har jobbet der lengre enn meg er fritatt for kritikk fordi de er såpass erfarne at de visstnok aldri gjør feil. Jeg bare gleder meg til jeg kan jobbe fulltid i et firma og bli verdsatt for den jobben jeg gjør, istedenfor å være en deltidsansatt som lett kan byttes ut. uff, dette hørtes ikke bra ut! ;-/. ikke mye koselig og komme på jobb når du føler det sånn! , men det kan jo være sånn når du ikke har jobbet der så lenge ? at dem tester deg? er litt skreptiske? jeg har ingen aning og er ikke så veeldig flink til og hjelpe. men om dette skulle vedvare så må du prate med sjefen eller noen over!
Morgause Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2008 (endret) Jeg skal prøve å ta en prat med sjefen min, men det er et stort firma, så jeg har aldri møtt han engang.. Det jeg er redd for, er at han bare sier at jeg kan si opp hvis jeg ikke trives, nettopp fordi jeg så lett kan erstattes. Men jeg vil ikke si opp, jeg liker jobben min. Endret 8. desember 2008 av Morgause
Pjukset Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 En sjef bør ha den egenskapen at han får sine ansatte til å føle seg verdsatt. Sjefer som kun fokuserer på forbedringsområder har jeg lite til overs for, for når det kommer til stykke så har alle forbedringsområder. Hurra for sjefer som fokuserer på det som er BRA. Til TS, du kan jo inkalle til samtale. Ikke for å si at du ikke trives, men bare som en oppfølgingssamtale for å høre om de er fornøyd med deg. Ofte er det misforståelser som får en til å føle at man ikke duger. Syns du du selv gjør en god jobb? Hvis de ikke var fornøyd med deg så ville jeg tro de ville gjort noe med det, i og med at du ikke er fast ansatt
Morgause Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2008 Syns du du selv gjør en god jobb? Hvis de ikke var fornøyd med deg så ville jeg tro de ville gjort noe med det, i og med at du ikke er fast ansatt Jeg er fast ansatt, bare ikke på heltidsbasis, og mener selv at jeg gjør en god jobb. Riktignok har jeg aldri være på en medarbeidssamtale, selv om det er lovpålagt men slike. Det har vært snakk om å ta et møte med meg pga. noen klager som kom for over et halvt år siden, men så har jeg ikke hørt noe mer. Akkurat nå høres det ganske fint ut å være selvstendig næringsdrivende..
Pjukset Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Jeg er fast ansatt, bare ikke på heltidsbasis, og mener selv at jeg gjør en god jobb. Riktignok har jeg aldri være på en medarbeidssamtale, selv om det er lovpålagt men slike. Det har vært snakk om å ta et møte med meg pga. noen klager som kom for over et halvt år siden, men så har jeg ikke hørt noe mer. Akkurat nå høres det ganske fint ut å være selvstendig næringsdrivende.. Innkall til en oppfølgingssamtale med sjefen. Da viser du initiativ og det er en god egenskap Medarbeidersamtale skal man ha 1 gang i året, har du jobbet der i over 1 år så er det på høy tid.
Phobos Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Du gjør ikke nødvendigvis en dårligere jobb enn andre selv om sjefen din "rakker ned" på deg. Har selv erfaring med enkelte som har personal ansvar, som har en tendens til å (ubevisst?) velge en ubehaglig tone mot dem som tar seg nær av det og ikke har selvsikkerheten på topp.. Mens vedkommende ville hatt en helt annen tone (mer kameratslig) hvis det gjaldt en annen person. Vil gå under utpsyking synes nå jeg...
Pjukset Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Du gjør ikke nødvendigvis en dårligere jobb enn andre selv om sjefen din "rakker ned" på deg. Har selv erfaring med enkelte som har personal ansvar, som har en tendens til å (ubevisst?) velge en ubehaglig tone mot dem som tar seg nær av det og ikke har selvsikkerheten på topp.. Mens vedkommende ville hatt en helt annen tone (mer kameratslig) hvis det gjaldt en annen person. Vil gå under utpsyking synes nå jeg... Jepp, kjenner til den type sjef
Gjest Gjest_hmm_* Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 Hei Ingen er vel perfekte, og ALLE kan vi gjøre en feil/få klager i ny og ne. Man må bare bite det i seg og skjerpe seg. Jeg jobber selv deltid, og vet godt hva du mener. Når man er ny i en jobb er det "naturlig" å gjøre noen feil. Dette vet de andre ansatte veldig godt. Sjefen også. Da blir det veldig enkelt å skylde på "hun nye" eller tenke at det er din feil fordi du har mindre stilling enn de andre og er mindre erfaren. Sånn er det nok på veldig mange arbeidsplasser. Det du må gjøre, er å vise kollegaene dine at du jobber hardt og virkelig gjør ditt beste. Da vil du få den respekten du fortjener. Om problemene fortsetter, syns jeg du bør ta den samtalen med sjefen din. Lykke til
Morgause Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 9. desember 2008 Jeg føler selv at jeg har gjort meg fortjent til den respekten man uansett burde få fra sine kolleger. Problemet er at jeg nå ser at jeg har fått "skylden" for ting som andre har gjort. Jeg ser at det er noen gamle travere på jobben som ikke holder like god kvalitet som de burde, men fordi de har vært der såpass lenge, er det ingen som tør å snakke til de. Jeg kan jo ikke renvaske meg selv uten å peke finger på noen andre, og det tar seg ikke alltid like godt ut. Jeg tror nok det henger sammen med dårlig selvtillit også. Jeg har hatt dette problemet før og blir gjerne isolert ut av flokken fordi jeg er usikker. Og hvis det skal være slik i resten av mitt arbeidsliv, så tror jeg at jeg satser på å bli min egen sjef!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå