Smørblomsten Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Noen som vet? Tenkte å kjøpe ferskt pinnekjøtt i god tid før jul (for å unngå at d blir utsolgt). Kan jeg legge det i fryseren, eller må jeg ha det i kjøleskapet? Rema og OBS oppbevarer det faktisk i romtemperatur har jeg sett...
Gjest Elfrida Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Stapp det på hylla eller i skapet, det er saltet og tørket og holder seg i romtemperatur fram til jul. Hvis det ikke er 'gryteklart' da, altså ferdig utvannet, da må det antageligvis fryses.
Gjest itla Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Jepp - romtemperatur går bra, som Elfrida skriver. Svigermor tørker selv, og det henger jo i matboden i månedsvis.
Gjest Gjest_Oda_* Skrevet 20. desember 2008 #4 Skrevet 20. desember 2008 Jeg kjøper pinnekjøtt hos slakter og fikk beskjed om at det må fryses hvis det ikke skal brukes innen 2-3 dager. Mulig det er annen holdbarhet på vakumpakket - men pinnekjøtt fra slakteren er å regnes som ferskvare.
ToveM Skrevet 20. desember 2008 #5 Skrevet 20. desember 2008 Jeg kjøper pinnekjøtt hos slakter og fikk beskjed om at det må fryses hvis det ikke skal brukes innen 2-3 dager. Mulig det er annen holdbarhet på vakumpakket - men pinnekjøtt fra slakteren er å regnes som ferskvare. Høres rart ut, tørket og saltet kan holde seg lenge. Husker mor mi hadde hel pinneside hengende i flere måneder før jul. Jeg legger det i kjelleren, der er det litt kaldere enn romtempratur.
isprinsessen Skrevet 20. desember 2008 #6 Skrevet 20. desember 2008 skal vist fryses om man skjærer de opp i pinner.. har man hele siden kan man henge den opp. iallefall det jeg fikk beskjed om...
Skyfri Skrevet 21. desember 2008 #7 Skrevet 21. desember 2008 Jeg kjøper pinnekjøtt hos slakter og fikk beskjed om at det må fryses hvis det ikke skal brukes innen 2-3 dager. Det samme sa slakteren jeg kjøpte hos. Han gjentok seg selv fra i fjor, så det virker som de er ganske konsekvent disse slakterne.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #8 Skrevet 22. desember 2008 Jeg kjøper pinnekjøtt hos slakter og fikk beskjed om at det må fryses hvis det ikke skal brukes innen 2-3 dager. Mulig det er annen holdbarhet på vakumpakket - men pinnekjøtt fra slakteren er å regnes som ferskvare. Jeg har kjøpt vakuumpakket og på pakningen står det at kjøttet bør oppbevares kjølig. Jeg har da lagt det i kjøleskapet på 2 graders temperatur. Er dette helt feil av meg, burde jeg ha lagt det i fryseren?
Gjest Elfrida Skrevet 22. desember 2008 #9 Skrevet 22. desember 2008 Ferdig oppskjært pinnekjøtt som man får på supern oppbevares i romtemperatur. Gjør butikkene noe galt da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå