Gå til innhold

Oppbevaring av ferskt pinnekjøtt


Smørblomsten

Anbefalte innlegg

Noen som vet?

Tenkte å kjøpe ferskt pinnekjøtt i god tid før jul (for å unngå at d blir utsolgt).

Kan jeg legge det i fryseren, eller må jeg ha det i kjøleskapet?

Rema og OBS oppbevarer det faktisk i romtemperatur har jeg sett...

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Stapp det på hylla eller i skapet, det er saltet og tørket og holder seg i romtemperatur fram til jul. Hvis det ikke er 'gryteklart' da, altså ferdig utvannet, da må det antageligvis fryses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Oda_*

Jeg kjøper pinnekjøtt hos slakter og fikk beskjed om at det må fryses hvis det ikke skal brukes innen 2-3 dager.

Mulig det er annen holdbarhet på vakumpakket - men pinnekjøtt fra slakteren er å regnes som ferskvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper pinnekjøtt hos slakter og fikk beskjed om at det må fryses hvis det ikke skal brukes innen 2-3 dager.

Mulig det er annen holdbarhet på vakumpakket - men pinnekjøtt fra slakteren er å regnes som ferskvare.

Høres rart ut, tørket og saltet kan holde seg lenge. Husker mor mi hadde hel pinneside hengende i flere måneder før jul. Jeg legger det i kjelleren, der er det litt kaldere enn romtempratur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vist fryses om man skjærer de opp i pinner..

har man hele siden kan man henge den opp.

iallefall det jeg fikk beskjed om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper pinnekjøtt hos slakter og fikk beskjed om at det må fryses hvis det ikke skal brukes innen 2-3 dager.

Det samme sa slakteren jeg kjøpte hos. Han gjentok seg selv fra i fjor, så det virker som de er ganske konsekvent disse slakterne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper pinnekjøtt hos slakter og fikk beskjed om at det må fryses hvis det ikke skal brukes innen 2-3 dager.

Mulig det er annen holdbarhet på vakumpakket - men pinnekjøtt fra slakteren er å regnes som ferskvare.

Jeg har kjøpt vakuumpakket og på pakningen står det at kjøttet bør oppbevares kjølig. Jeg har da lagt det i kjøleskapet på 2 graders temperatur. Er dette helt feil av meg, burde jeg ha lagt det i fryseren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...