Gå til innhold

Definisjon på jul mht samvær

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg skjønner faktisk ikke problemet. Hvorfor mener du at en slik løsning er mindre fornuftig enn det du vil?

Nå skal ikke jeg svare for ts, men det er faktisk snakk om at barnet skal forflytte seg 4 ganger iløpet av 1 uke. Jeg synes dette er ganske mye for en 7-åring. Hadde det vært snakk om en 2-åring kunne jeg forstått det.

Jeg tror du bør se etter løsninger og ikke bare problemer. Det er ikke slik at mor er vrang bare fordi hun ikke er enig med deg.....

Noe av problemet er vel at mor ikke ønsker å ha motsatt løsning av julen 2007 fordi julen iår faller på "hennes uke". Om foreldrene har en fordeling av samvær som baserer seg på ukenummer vil barnet bare få hver 4. uke sammen med far.

Høytider må mao ha endrede samværsordninger enn ukenummer.

Det mor krever er konfliktskapende og viser minimal vilje til kompromiss som ivaretar barnets behov for samvær med begge foreldrene i juletiden (fordi det samvær etter ukenummer prioriteres fremfor samvær ihht høytid)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om det er 5 min mellom dere så er jo ikke dette noe å lage store problemer for! Mange barn som reiser mer enn dette mellom forskjellige besteforeldre og slketsbesøk i julen... Noe helt annet hadde det vært om det innebar flyreiser ol. Og du har både jul og nyttårsaften! så hva er problemet? 50-50 har jeg for ordens skyld ingen tro på at kan gi et barn ro... så å praktisere 50-50 og lage styr for dett? nei den skjønner jeg ikke....

Skrevet
...

så å praktisere 50-50 og lage styr for dett? nei den skjønner jeg ikke....

Har du noen gang opplevd å bli avskåret for samvær med egne barn i jula og andre høytider ?

Har du opplevd at den andre forelderen nekter barnet like mye samvær med deg som med seg selv ?

Hvis ikke har du fortsatt et stykke å gå mht å tilegne deg erfaring med hva slik samværstrenering kan gjøre med barn og foreldre.

Skrevet
I fjor synes mor det var en ok ordning at hun hadde han jul og nyttår. I år synes hun ordningen jeg beskrev over er ok. Til neste år er det hennes jul og uke 52 er hennes uke, så da synes hun det er ok å bare følge vanlig samvær. Hva hun synes er ok i 2010 er det ingen som vet.

For guttens skyld synes jeg ikke denne oppstykkingen av julen er ok:

15.-21. hos far

21.-24. -mor

24.-26. -far

26.-28. -mor

28.-04. -far

Det er nemlig dette som er resultatet av at mor krever "sin uke", og ikke går med på en fornuftig deling av jul og nyttår.

Det er kun 5 min. mellom hjemmene, men dog.

Villa 2000: Jeg ser det er finnes folk i en verre situasjon enn meg. Du har min sympati.

Stakkars barn, sier jeg... Vår syvåring hadde det sånn i fjor fordi mor mente han måtte være med på diverse juleselskaper. I år velger vi å reise vekk, sånn at han kan feire jul i fred og ro uten å leve som en nomade. Han var utslitt etter ferien, og det er jo en god start på et nytt år. Vi henter han faktisk ikke før 5. juledag - og jeg tror at det er bedre for han. Vi fikk en vekker da han nektet å dra på samværshelg etter jula i fjor - fordi han hadde behov for å være i ro!

Lykke til:)

Skrevet

Nå har vi langt fra 50/50 men hos oss er det slik at den som ikke har ungene julaften har ungene lille julaften. Vi skal egentlig dele julaften også, men far vil ikke ha dem da.

Så de er hos meg fra julaften morgen til tredje juledag. Og så er de hos far fra tredjedag til første nyttårsdag.

Skrevet

Et lite innspill, da jeg var 12 år ble mine foreldre skilt. Deretter var det smisking for å få barna til å si hvor de ville være, og baksnakking av den andre parten, både av foreldre og besteforeldre. Fra jeg var 12 til jeg var over 20 var julen bare stress med reising fra den ene til den andre, og jeg var direkte syk hvert eneste år etter jul, og borte fra skole minst en uke, var helt utslitt av dårlig samvittighet og ingen muligheter til å slappe av. Jeg endte opp med å hate jul, gruet meg i ukesvis på forhånd. Som 26-åring har jeg nå valgt å tilbringe de tre siste julene med min manns familie (men ikke i år, pga dårlig samvittighet).

Skaff for guds skyld en ordentlig avtale, del ferien i to, og la det aldri være noen diskusjon om saken foran barna. Selvfølgelig går det an å forskyve en dag eller to hvis det er en god grunn, men la barna ha ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...