Gjest Gjest_Nattedyret_* Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Hvilke kvalifikasjoner trenger man for å ta på seg hvilende nattevakter? Har bare allmenn vgs. Hvor kan man søke? Hva er arbeidsoppgavene?
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Kommer jo litt anpå hvor du søker, men på f.eks. en kommunal bolig hvor det bor mennesker med psykisk utviklingshemning, trenger du som regel ikke noen utdannelse. Har selv jobbet som dette! arbeidsoppgaver varier fra sted til sted.. kan ta mitt eksempel: Kommer på jobb kl 22.00, da har alle lagt seg. Går en runde å ser til de, kanskje ikke alle har sovnet enda. Sjekker igjen kl 23.00 før jeg legger meg, sover til kl 06.00. vekker så ett par beboere som skal på jobb, hjlper de eventulet med klær, spiser frokost med de, og gjør andre "vanlige" morgen-ting. Ferdig på jobb kl 7.30 Du får vanlig betlt de timene du er våken, og som regel hver 3.time når du sover. (selvfølgelig vanlig betalt om du må opp i løpet av natten, dersom en beboer f.eks. står opp) alt dette avhenger i grunn av hvor du jobber, hva slags mennesker som bor der. I grunn en veldig all-rigth jobb:) i hvertfall om du er student, mitt i blinken for meg:)Får jo som regel sovet ganske mye!:)Ta kontakt med kommunen du bor i, og si du er interessert.. skal vedde på du omtrent for jobb som tilkallings-vikar på dagen;) BAre spør om du lurer på mer!
Gjest Gjest_Nattedyret_* Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Hvor mange vakter pleier du å ta på en mnd, og hvor mye tjener du omtrent i snitt per måned?
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 5 faste vakter(alle i helger) i løpet av turnusperioden som er på 6 uker! De gir sånn ca 3 tusen i mnd etter skatt! så er jo lett-tjente penger egentlig.. men det krever jo tt du sover godt på jobb da. Mange jeg kjenner som jobber nattevakt som ikke klare sove ordentlig på jobb, selv om det er rolig.. å da blir det litt verre, om du må sove masse når du kommer hjem også! men er jo bre å prøve det:) er jo en tilvenningssak også!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå