Gjest78 Skrevet 8. desember 2008 #21 Skrevet 8. desember 2008 I første omgang ville jeg i hvert fall bedt om et ordentlig møte med rektor, der du krever å få vite hva som skjer videre i saken.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #22 Skrevet 8. desember 2008 Så eleven sier "æsj" den ene gangen og tråkker på skoen hans den andre gangen? Forstod jeg det rett nå? I så fall synes jeg at det hører ut som eleven kan ha gått inn for å plage han som gjorde det. Ikke at jeg støtter fysisk avstraffelse, men dersom det er tilfelle og man blir fortvilet så forstår jeg på en måte reaksjonen også. Jammen har du en utrolig lav terskel her. Du kan forstå hans handlinger fordi eleven tydelig gikk inn for å plage ham? Unnskyld, men nå ler jeg! Har du ikke gått på ungdomskole, kanskje? Husker da jeg gikk der, vi hadde elever som bevist saboterte timer for de andre, som bevist kalte lærerer stygge ting så læreren hørte det, det ble kastet snøballer i klasserommet på vinteren, vannbalonger på våren. Kritt, svamper, kontorstolen, almanakken til læreren forsvant hele tiden, og alt du kan tenke deg..! Oppførselen ved å si "æsj" og uheldig trakke læreren på hælen så skoen kippet av er direkte engleoppførsel i forhold til det jeg beskriver. Og sann er det ofte på VELDIG mange ungdomskoler. Så jeg forstår ikke din forståelse for dette, og jeg ser på dette som plaging av eleven, ikke assistenten.
Dåsa Skrevet 8. desember 2008 #23 Skrevet 8. desember 2008 Forstår du at en assisten blir så forbannet at han vrir om øret på en elev fordi denne eleven sier "æsj" om faget de skal ha? Forøvrig dans i en gymtime, og han sa det til en kamerat som sto ved siden av seg. Uheldigvis så hørte denne assistenten dette. Andre gangen gikk de en hel gjeng bak denne assistenten inn i et klasserom, da eleven tråkket bak på hælen på skolen slik at den kippet av han. Beklager, jeg uttrykte meg nok litt uklart. Og jeg sa at jeg ikke støtter fysisk avstraffelse. Det jeg mener er at jeg lurer på om det er noe som ikke har blitt oppklart i denne situasjonen. Er det slik at det egentlig ligger mer i situasjonen her enn det du sier? Eller vet? Vil ikke bare hoppe til en konklusjon om at denne personen er en fæl person som ikke burde ha den utdannelsen og jobben pga. to hendelser med samme elev. Jeg skjønner frustrasjonen din. Og for all del, jeg skjønner det hvis du ikke liker det jeg sier.
Dåsa Skrevet 8. desember 2008 #24 Skrevet 8. desember 2008 Jammen har du en utrolig lav terskel her. Du kan forstå hans handlinger fordi eleven tydelig gikk inn for å plage ham? Unnskyld, men nå ler jeg! Har du ikke gått på ungdomskole, kanskje? Husker da jeg gikk der, vi hadde elever som bevist saboterte timer for de andre, som bevist kalte lærerer stygge ting så læreren hørte det, det ble kastet snøballer i klasserommet på vinteren, vannbalonger på våren. Kritt, svamper, kontorstolen, almanakken til læreren forsvant hele tiden, og alt du kan tenke deg..! Oppførselen ved å si "æsj" og uheldig trakke læreren på hælen så skoen kippet av er direkte engleoppførsel i forhold til det jeg beskriver. Og sann er det ofte på VELDIG mange ungdomskoler. Så jeg forstår ikke din forståelse for dette, og jeg ser på dette som plaging av eleven, ikke assistenten. Nei, og jeg uttrykte meg uklart, har forklart under. Men jeg kan da ikke bare si: Ja! Spark mannen! Husker veldig godt da jeg gikk på skolen. Og det gikk veldig mye begge veier. Vi hadde et par lærere som ikke burde vært der i vår tid, og som senere fikk sparken. Samtidig hadde vi noen som slet mye med seg selv og som rett og slett ble permitert. Denne personen har handlet feil. Det er jeg enig i. Og det er godt mulig at han ikke bør jobbe der, og at det bør følges opp med verdens største vrede. Men det kan også hende at det ikke bør det. Det kan også hende at denne mannen er i en lei posisjon på skolen og at han rett og slett bør permiteres og få orden på seg selv. Jeg vil ikke hoppe til noen konklusjon her. Skjønner?
Mamma1 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #25 Skrevet 8. desember 2008 Det er ikke lov med fysisk avstraffelse av elever i norsk skole, derfor mener jeg han burde fått noe langt mer enn en liten skrape- som han mest sannsynlig får. Nei, det ligger ikke noe mer bak enn det jeg vet. Han har ikke utdannelse.
Dåsa Skrevet 8. desember 2008 #26 Skrevet 8. desember 2008 Men det er jo du som kjenner til denne situasjonen best her, så da bør du vel kanskje evt. avtale et møte med rektor og si det du mener. Samt kanskje snakke med denne assistenten selv med rektor til stede. Det er jo også en mulighet.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #27 Skrevet 8. desember 2008 Det er ikke lov med fysisk avstraffelse av elever i norsk skole, derfor mener jeg han burde fått noe langt mer enn en liten skrape- som han mest sannsynlig får. Nei, det ligger ikke noe mer bak enn det jeg vet. Han har ikke utdannelse. Om så sønnen din har angrepet assistenten med skjellsord, skutt på ham med luftpistol, brent ned hele klasserommet og mer til så har IKKE noen som helst lov til å straffe ham fysisk! Man kan godt ta elever i armen, holde dem lett fast mens man forklarer, eller leier opp til rektor, eller whatever. Man har IKKE lov til å straffe på den måten!!! Fyren burde vært sendt på kurs for å lære det, om det er ett jævla problem å fortstå i dagens samfunn.
camilla* Skrevet 8. desember 2008 #28 Skrevet 8. desember 2008 Du sier at sønnen din får bare god-ord av andre lærere, stemmer? Æsj-ordet sa han til en kamerat, og sko-kippingen kunne egentlig ha vært hvem som helts (gutten din gikk ikke inn for å kippe av han skoen?) Jeg hadde sendt mail til rektor og sagt hva som var skjedd, assisstent med navn, hendelsen (i minste detalj), også denne "mobbingen" etterpå med sår i ørene..(tydelig at assisstenten ikke var ferdig med situasjonen..) Jeg hadde også krevd å få vite hva som skjedde videre i denen saken- og forlangt at assistenten sa unnskyld til mitt barn. Samtidig hadde jeg skrevet noe om at hvis assisstenten har et problem i forhold til mitt barn så må dette tas opp. Evt med et møte, assisstent , foreldre, elev - her pleier rektor å være med. Om dette skjer igjen, send en ny mail. Da hadde jeg mest sannsynlig krevd et møte med rektor, og at klassen fikk en annen assisstent. Vurdert å sende mailen til helsesøster på skolen. Vurdert og sagt også at denne og tidligere mail ville bli sendt til skolesjefen. Hjelper ikke å sende assisstenten på kurs hvis han allerede har "bestemt seg for å "ta" en elev". Kommentarer ol må lærere regne med at blir slengt. Lærere og assistenter må velge hvilken "kamp" de skal ta. Og jeg er sikker på at det er mange, mange andre kamper som er viktigere på den skolen enn det denne eleven gjør. (mobbing blandt elever bl.a.) Har assisstenten vært lenge på skolen /i skolesystemet? Kan hende han ikke passer til å jobbe med elever?
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #29 Skrevet 14. desember 2008 nå vet vi bare saken fra en side, og det er den siden hvor moren har hørt fra SIN egen unge. å skrive at man må sparke folk fra skolen pga dette er lattermildt. det finnes nok av drittunger med null oppdragelse hjemmefra, denne mannen burde fått en premie spør du meg.
Gjest Koala Skrevet 14. desember 2008 #30 Skrevet 14. desember 2008 Synes det er litt rart at trådstarter kan være så sikker på nøyaktig hva som har hendt uten selv å ha vært tilstede. Barns versjon av hendleser er sjelden særlig balanserte. Dt går gjerne i "han var slem mot meg mens jeg gjorde ingenting".
Mamma1 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #31 Skrevet 15. desember 2008 Det var jo flere elever som var vitne til dette. Forøvrig spiller det ingen rolle hva eleven hadde gjort i forkant av ørevridingen.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2008 #32 Skrevet 15. desember 2008 Jeg ville bedt om et møte med rektor OG denne assistenten, og bedt om en forklaring på hva som skjedde. Da får assistenten også lov til å forklare seg. I tillegg bør han unnskylde seg for gutten din, for uansett om skokippinga ble gjort med vilje eller ikke, er det INGEN grunn for å fysisk straffe et barn! Og lærere/assistenter må tåle å høre at noen er negative til innholdet i timene uten å vri om ørene på dem! Hadde det vært meg som var mammaen her hadde jeg nok sporenstreks trampet inn på rektors kontor!! ;-) Denne assistenten må lære seg å takle situasjoner som oppstår på en annen måte, ellers har han ingenting i skolesystemet å gjøre.
Mamma1 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #33 Skrevet 15. desember 2008 Han fikk tiltale av rektor, det var det. Neste gang det skjer (og det kan det nok tenkes at det gjør) kommer jeg til å anmelde det.
LukaFrost Skrevet 15. desember 2008 #34 Skrevet 15. desember 2008 Det var jo flere elever som var vitne til dette. Forøvrig spiller det ingen rolle hva eleven hadde gjort i forkant av ørevridingen. Jo, det spiller så absolutt en rolle selv om fysisk avstraffelse ikke er lov.
Mamma1 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #35 Skrevet 15. desember 2008 Nei, hvordan kan du si at det spiller en rolle? Det var forøvrig det som skjedde, gutten er ikke slem på noen måte, heller ikke denne gangen.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2008 #36 Skrevet 15. desember 2008 Jeg er mannlig lærer, 6 års utdanning, etter ti år i felten så er er det mange foreldre som aldri legger skylden på sine avkom, nei junior eller lille kamilla kunne aldri gjøre noe sånt. Det må være læreren/assistentens/andre elever sin feil, men aldri ungen dems. Det er ikke måte på hvor mange lærere som har sluttet pga idiotiske foreldre som ikke gir oppdragelse til elevene sine. Det er tragisk hvordan elever kan herse med lærere. Vi har ingen virkemidler lenger. Jeg søker til privat sektor slik som mange av de yngre har gjort etter å ha sett hvor mye drit vi lærere opplever.
Mamma1 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #37 Skrevet 15. desember 2008 Og dette hadde noe med saken å gjøre fordi? Jeg er selv lærer og vet hvor vanskelig det kan være, men hvor vanskelig er det å kunne godta at det finnes uegnede mennesker i skolvesenet? Er det så vanskelig å faktisk tro at dette faktisk er sant?
Piper Skrevet 15. desember 2008 #38 Skrevet 15. desember 2008 Jeg ville forlangt et møte med rektor og denne assistenten, sånn at du får høre den andre siden av saken også. Kan være like greit at assistenten får vite at du ikke aksepterer dette, og det samme gjelder rektor. Selv om din sønn sier at han bare sa det, så kan det ligge mye mer bak enn det han forteller til deg. Derfor kan det være greit å få snakket med assistenten også, for å få den versjonen. Det er ikke dermed sagt at du skal akseptere en slik behandling av sønnen din, men det kan være greit å få vite.
Piper Skrevet 15. desember 2008 #39 Skrevet 15. desember 2008 Og dette hadde noe med saken å gjøre fordi? Jeg er selv lærer og vet hvor vanskelig det kan være, men hvor vanskelig er det å kunne godta at det finnes uegnede mennesker i skolvesenet? Er det så vanskelig å faktisk tro at dette faktisk er sant? Det er vanskelig å tro at noe så lite skulle utarte seg til å bli det det ble, og derfor vil vel de fleste av oss tro at det ligger noe mer bak. Foreldre kan være forferdelig naive, sier ikke at du er det, og tenåringene kan være utrolig utspekulerte, sier ikke at sønnen din er det. Derfor tror man ikke automatisk på det som bli sagt, men snakker også med den andre parten om dette for å finne ut hva som skjedde. Kanskje får du samme historie der, eller så kan det godt være du får en helt annen historie. Men en assistent skal ikke behandle en elev på den måten, uansett hva som har skjedd.
Mamma1 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #40 Skrevet 15. desember 2008 Ja, jeg skjønner at det kan være vanskelig å tro på, men det er det eneste folk her inne har å forholde seg til. Denne assistenten har fått flere klager pga sin oppførsel, så jeg har ikke problemer med å tro på sønnen min. I tillegg til dette : etter at rektor hadde snakket med assistenten så hadde assistenten gått bort til sønnen min og spurt om han ikke forsto at det bare var tull. (Han mente altså at de to ørevridningene var på tull)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå