Disco Biscuit Skrevet 15. juni 2009 #601 Del Skrevet 15. juni 2009 Det synes jeg hører med i kirken, jeg. Jeg vil jo kysse MED EN GANG vi er gift liksom. Men jeg har kanskje litt ''amerikansk filmpreg'' over hvordan et bryllup funker, jeg har jo bare vært i ett bryllup før. Jeg har fundert lenge på hvordan jeg skulle klare å snike meg forbi alle gjestene og ikke minst min kjære på vei inn til ''venterommet'' i kirken. Da måtte mamma bare le. ''Det er bare sånn de gjør på film det''. Ikke mitt lyseste intelligente øyeblikk. Gjestene venter heldigvis inne i kirken sammen med din kjære Jeg er litt stressa mtp kjære, han er som regel alltid 5 min forsinka til ting - og denne dagen skal han være der før meg... Nesten så jeg ser for meg han komme løpende bak meg i det jeg går opp kirkegulvet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #602 Del Skrevet 15. juni 2009 Gjestene venter heldigvis inne i kirken sammen med din kjære Jeg er litt stressa mtp kjære, han er som regel alltid 5 min forsinka til ting - og denne dagen skal han være der før meg... Nesten så jeg ser for meg han komme løpende bak meg i det jeg går opp kirkegulvet Jeg hadde jo sett for meg at jeg skulle inn i et rom på siden av kirken. Men nå vet jeg at jeg skal komme rett før det hele begynner, når alle er kommet. Det skulle tatt seg ut. Ser det for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 15. juni 2009 #603 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg hadde jo sett for meg at jeg skulle inn i et rom på siden av kirken. Men nå vet jeg at jeg skal komme rett før det hele begynner, når alle er kommet. Ja, men hvordan skulle du vite det da? Synes ikke det var noe dumt å tro at det er sånn som på film. Det er jo den eneste plassen man får se bryllup i detaljer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bee Skrevet 15. juni 2009 #604 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Hei! Dagen din nærmer seg jo med stormskritt...!! Noe som gjenstår? Litt synd at vi ikke har et eget rom i kirken egentlig...da kunne vi unngått at de som ALLTID klarer å komme for seint sniker seg inn døra rett foran bruden - og risikerer å starte hele orgelkonserten... Har lest noen innlegg på KG om bryllup der kirketjeneren åpner døra før bruden er klar... SKREKK og GRU! Endret 15. juni 2009 av Bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #605 Del Skrevet 15. juni 2009 Ja, men hvordan skulle du vite det da? Synes ikke det var noe dumt å tro at det er sånn som på film. Det er jo den eneste plassen man får se bryllup i detaljer. Jeg også synes det var veldig logisk akkurat der og da. Nå vet jeg bedre. Hei! Dagen din nærmer seg jo med stormskritt...!! Noe som gjenstår? Litt synd at vi ikke har et eget rom i kirken egentlig...da kunne vi unngått at de som ALLTID klarer å komme for seint sniker seg inn døra rett foran bruden - og risikerer å starte hele orgelkonserten... Har lest noen innlegg på KG om bryllup der kirketjeneren åpner døra før bruden er klar... SKREKK og GRU! Nå er det ikke lenge til! Mja, det er alltid noe som gjenstår, men det er bare slike småting som må gjøres disse to siste ukene allikevel. Håper kirketjeneren ikke gjør det med meg. Jeg vil ikke risikere å måtte gå inn med tårevåt hulking foran alle sammen. ---------- Jeg og mamma skal forresten brette servietter i morgen. Samt gjøre ferdig bordkortene (det er bare navnene som mangler på dem, da, så det kommer ikke til å ta lange tiden). Gruer meg mest til serviettbretting. Vi har selvsagt valgt (sikkert) den mest kompliserte brettingen også, så lenge det ikke er noen her inne som skal ha svaner eller noe slikt. :dåne: Men når vi er ferdige kommer vi til å være noen racere på viftebretting. Ellers står planleggingen litt på stedet hvil for tiden. Men det er nok den berømte stillheten før stormen tror jeg. I morgen skal jeg ringe til presten også, det må jeg ikke glemme. Aaaaargh, jeg er STRESSET! Sover ikke for tiden. Ikke har jeg matlyst heller. *hmmph* Jeg må bare klare å presse inn en ettermiddag på spa før bryllupet, ellers kommer jeg til å være et vrak når dagen nærmer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bee Skrevet 15. juni 2009 #606 Del Skrevet 15. juni 2009 Servietter ja...det må jeg kanskje også lære meg å brette!! Hvilke farger har du valgt? Rart å tenke på alt som gjenstår - og at jeg engang også (forhåpentligvis) skal komme dit... Jaja...jeg får vel vente på svar fra lokalet, før jeg begynner med brettingen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #607 Del Skrevet 15. juni 2009 Servietter ja...det må jeg kanskje også lære meg å brette!! Hvilke farger har du valgt? Rart å tenke på alt som gjenstår - og at jeg engang også (forhåpentligvis) skal komme dit... Jaja...jeg får vel vente på svar fra lokalet, før jeg begynner med brettingen... Vi skal ha lyseblått og sølv som farger. Duken skal være hvit (men med sølvløper på), så middagsservietten er hvit og den som er litt mindre og som skal brettes utenpå middagsservietten er sølv. Du er jo helt i startfasen du. Da venter det deg mye klipping, liming, bretting, svetting og stressing. Men det er mest gøy da. Det skulle tatt seg ut at det første dere har i boks er ferdig brettede servietter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 15. juni 2009 #608 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg skal også skrive på bordkort denne uka Eller så misunner jeg deg ikke serviettbrettingen - jeg er glad for at lokalet tar seg av det Men jeg satser på at dere kommer til å få det gjort i en fei Jeg sover også dårlig og spiser lite... Tror det er noe som går hos bruder som har under 2 uker til bryllupsdagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bee Skrevet 15. juni 2009 #609 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg sover også dårlig og spiser lite... Tror det er noe som går hos bruder som har under 2 uker til bryllupsdagen Bruder som har over 1 år igjen kan også signere her Jeg drømmer om lokaler som blir opptatt og bløtkake-brudekjoler... Håper det gir seg snart...kan ikke klare slike mareritt helt frem til dagen... Spiser lite? Vel...mest fordi jeg ikke klarer å få rompa mi opp av stolen - bort fra KG - og ut på kjøkkenet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #610 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg skal også skrive på bordkort denne uka Eller så misunner jeg deg ikke serviettbrettingen - jeg er glad for at lokalet tar seg av det Men jeg satser på at dere kommer til å få det gjort i en fei Jeg sover også dårlig og spiser lite... Tror det er noe som går hos bruder som har under 2 uker til bryllupsdagen Det kommer helt sikkert til å gå fort. Når vi først er kommet i gang går det jo på autopilot, men det kommer allikevel til å ta til tid da, det er jo nesten 80 servietter som skal brettes. Jeg har ikke sovet skikkelig en eneste natt på 2 uker jeg. Men det er mest gledes-søvnløshet da, og ikke stress. Selv om stresset kommer snikende det også av og til. Bruder som har over 1 år igjen kan også signere her Jeg drømmer om lokaler som blir opptatt og bløtkake-brudekjoler... Håper det gir seg snart...kan ikke klare slike mareritt helt frem til dagen... Spiser lite? Vel...mest fordi jeg ikke klarer å få rompa mi opp av stolen - bort fra KG - og ut på kjøkkenet.. Jeg har faktisk ikke hatt bryllupsmareritt på mange mange måneder jeg. Bare helt i starten, da det var ett år igjen, hadde jeg dem - ihvertfall én gang i uken. Så forhåpentligvis går det over i stress- og at du gleder deg-søvnløshet. Jeg er egentlig matvrak, så det å ikke ha matlyst er veldig merkelig egentlig. En helt ny opplevelse dette, å ikke tenke på mat dagen lang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bee Skrevet 15. juni 2009 #611 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg har faktisk ikke hatt bryllupsmareritt på mange mange måneder jeg. Bare helt i starten, da det var ett år igjen, hadde jeg dem - ihvertfall én gang i uken. Så forhåpentligvis går det over i stress- og at du gleder deg-søvnløshet. Ja, får håpe det. det er nok bare nå i starten, når alt er nytt og spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #612 Del Skrevet 15. juni 2009 Ja, får håpe det. det er nok bare nå i starten, når alt er nytt og spennende krysser fingrene for det, for din skyld. Jeg glemmer enda ikke mitt verste bryllupsmareritt. *grøss* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bee Skrevet 15. juni 2009 #613 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Å? Fortell! Endret 15. juni 2009 av Bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sarasahara Skrevet 15. juni 2009 #614 Del Skrevet 15. juni 2009 for bestilt bryllupsreise og bra utdrikkingslag! Dere kommer nok til å ha det perfekt med to uker i Italia :rødme: Er et nydelig land! Også er folk veldig hyggelige der Tenk, nå er det ikke lenge igjen! Høres ut som du har alt under kontroll Ha en super mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #615 Del Skrevet 15. juni 2009 Å? Fortell! Okei, det er tanten min som skal lage buketten min. Jeg har også en hysterisk fobi mot slanger (klarer ikke å se dem på tv engang). Drømmen min: Det var bryllupsdagen vår, jeg stod pyntet i kjolen min og tante skulle komme og levere buketten min (som jeg hadde vist bilde av osv.). Da hun kom, viste det seg at hun hadde laget noe helt annet, nemlig en hatt. Av blomster og greiner. Og med slanger som hang ned på hver side, akkurat som slike tau man skal knyte igjen en lue med, eller en kyse. Jeg ble jo hysterisk og begynte å gråte, både fordi det var slanger i ''buketten'' min og fordi den var vanvittig stygg. Av en eller annen grunn, så var det å ha bukett en livsnødvendighet i drømmen min. Å ikke å ha bukett i bryllupet var som å gå naken, liksom. Så mamma prøvde å trøste meg samtidig som hun prøvde å overtale meg til å gå med den, fordi ''du er jo nødt til å ha ''bukett'' i bryllupet ditt'', akkurat som om det var verdens mest innlysende ting. Jeg gråt og gråt og gråt - og så våknet jeg. Det hadde vært interessant å se hvordan det hele utviklet seg, men kanskje det bare var det beste å våkne akkurat da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #616 Del Skrevet 15. juni 2009 for bestilt bryllupsreise og bra utdrikkingslag! Dere kommer nok til å ha det perfekt med to uker i Italia :rødme: Er et nydelig land! Også er folk veldig hyggelige der Tenk, nå er det ikke lenge igjen! Høres ut som du har alt under kontroll Ha en super mandag! Årh, jeg gleder meg noe forferdelig. Både til bryllup og Italia. Tiden går så fort! Her på jobben snakket de nettopp om at de ville komme i kirken å se. Hun ene spurte når det var, og hun andre sa at det var neste helg. NESTE HELG??????????????? *hjelp* Men jeg gleder meg utrolig mye da, selv om stresset mitt helt sikkert kommer mest frem her i boken min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bee Skrevet 15. juni 2009 #617 Del Skrevet 15. juni 2009 Okei, det er tanten min som skal lage buketten min. Jeg har også en hysterisk fobi mot slanger (klarer ikke å se dem på tv engang). Drømmen min: Det var bryllupsdagen vår, jeg stod pyntet i kjolen min og tante skulle komme og levere buketten min (som jeg hadde vist bilde av osv.). Da hun kom, viste det seg at hun hadde laget noe helt annet, nemlig en hatt. Av blomster og greiner. Og med slanger som hang ned på hver side, akkurat som slike tau man skal knyte igjen en lue med, eller en kyse. Jeg ble jo hysterisk og begynte å gråte, både fordi det var slanger i ''buketten'' min og fordi den var vanvittig stygg. Av en eller annen grunn, så var det å ha bukett en livsnødvendighet i drømmen min. Å ikke å ha bukett i bryllupet var som å gå naken, liksom. Så mamma prøvde å trøste meg samtidig som hun prøvde å overtale meg til å gå med den, fordi ''du er jo nødt til å ha ''bukett'' i bryllupet ditt'', akkurat som om det var verdens mest innlysende ting. Jeg gråt og gråt og gråt - og så våknet jeg. Det hadde vært interessant å se hvordan det hele utviklet seg, men kanskje det bare var det beste å våkne akkurat da? ...håper jeg slipper slike mareritt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #618 Del Skrevet 15. juni 2009 ...håper jeg slipper slike mareritt... Jeg måtte flire litt for meg selv da jeg våknet opp etter den, gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 15. juni 2009 #619 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg skal pakke meg ned i kofferten din og bli med til Italia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #620 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg skal pakke meg ned i kofferten din og bli med til Italia Tror faktisk det er plass også. Jeg kjøpte nemlig verdens største koffert i fjor. Så da kan du ta plass mellom bikinien og den obligatoriske spritflasken som alltid er med på tur fra tax-free. ------- Huff og huff, jeg tror jeg er i ferd med å bli en vandrende hormonklump. Jeg har begynt på hormonkur (for å hjelpe en eventuell spire å ta boplass) og i går kjeftet jeg min kjæres hud full fordi han så gjerne ville diskutere alkoholinnkjøp. Jeg pleier vanligvis å være veldig rolig og tålmodig, så min kjære bare og prøvde å skjule det. Han er uansett forberedt på at det kan gå ganske hett for seg når jeg går på disse pillene. Vet ikke helt hvorfor jeg var sint, men rett etterpå holdt jeg på å begynne å gråte, og 5 minutter etterpå det igjen var alt helt fint. Kanskje ikke så lurt å begynne på hormonkur midt i de verste bryllupsforberedelsene? Når søvnmangel også blander seg inn i mixen blir det ekstra galt. Stakkars kjære. Uansett, vi sliter litt med hvor mye vi skal kjøpe inn. Hvordan skal dere gjøre det? Er så utrolig redd for å kjøpe inn for lite... Ellers skal jeg og min kjære hjem til mamma i dag og brette servietter og gjøre ferdig bordkort. Jeg skal også ringe prest, det må jeg ikke glemme. Ha en fin tirsdag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg