Gå til innhold

Vi giftet oss...

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Gjest Sarasahara
Det er jo kjempefint, da! :Nikke: Veldig enkelt og stilrent. Vi har også valgt noe lignende - hvitt med sølvkant. Var faktisk det billigste serviset de hadde inne. :fnise: Og Rosendahl er jo veldig praktisk også, du kan jo få tak i det nesten hvor som helst (i motsetning til oss :bond: ). Men dersom dere er i tvil kan dere jo bare titte litt for å se om dere finner noe finere. Det skader jo ikke i det hele tatt.

holdt på å velge et hvitt med sølvkant vi og :fnise: Ja, er jo omtrent det mest praktiske man kan finne. Får ta en liten prat med kjære, kanskje vi finner noe vi heller vil ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

holdt på å velge et hvitt med sølvkant vi og :fnise: Ja, er jo omtrent det mest praktiske man kan finne. Får ta en liten prat med kjære, kanskje vi finner noe vi heller vil ha ;)

Tror det er veldig standard nå for tiden. :fnise: Lurt å se seg rundt, ja. Er ikke noe gøy å sitte med et helt sett servise dere egentlig ikke liker så godt. Da blir det bare et irritasjonsmoment hver gang det skal på bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også valgt Grand Cru, som deg, Sarasahara. Vet noen synes det ikke er eksklusivt nok og at det er "kjedelig" fordi alle har det, men jeg synes det er kjempefint, og ikke minst tidløst... har sett andre fine serviser, men er så redd jeg skal gå lei det, eller at det ikke skal passe inn til stilen i leiligheten/huset... Og da er det kjipt å sitte med et servise til 500 kr/tallerkenen.

Men skulle vi valgt noe annet enn Grand Cru hadde det nok blitt hvitt med sølvkant her også :) Minst mulig dilldall :) Synes også fordelen med å ha et såpass "enkelt" servise er at man lett kan lage veldig forskjellig stil på borddekningen ved å skifte ut farge på duk, servietter, lys og bordpynt, mens til overdådige serviser synes jeg det er vanskeligere å gjøre slikt og samtidig få det til å matche...

Belle: Tror jeg skal ønske meg ring eller smykke jeg også :) Skal til gullsmed å levere ringene på mandag, så kanskje vi kan se litt sammen samtidig :) Jeg er også veldig spent på hvordan fotografbildene blir! :hoppe:

Funnet ut noe mer om utdrikningslaget da, fått noe mer inntrykk av om det blir nå til helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarasahara
Vi har også valgt Grand Cru, som deg, Sarasahara. Vet noen synes det ikke er eksklusivt nok og at det er "kjedelig" fordi alle har det, men jeg synes det er kjempefint, og ikke minst tidløst... har sett andre fine serviser, men er så redd jeg skal gå lei det, eller at det ikke skal passe inn til stilen i leiligheten/huset... Og da er det kjipt å sitte med et servise til 500 kr/tallerkenen.

Men skulle vi valgt noe annet enn Grand Cru hadde det nok blitt hvitt med sølvkant her også :) Minst mulig dilldall :) Synes også fordelen med å ha et såpass "enkelt" servise er at man lett kan lage veldig forskjellig stil på borddekningen ved å skifte ut farge på duk, servietter, lys og bordpynt, mens til overdådige serviser synes jeg det er vanskeligere å gjøre slikt og samtidig få det til å matche...

Godt å høre at det er flere enn oss som har valgt det :) Er veldig enig i at det er tidløst og lett å variere med pynten. Da får vi satse på mange lekre bord i framtida :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt moro å snoke på ønskelista! :fnise: Skjønner ikke helt hvorfor folk kjøper det de gjør, men.. Noen har kjøpt et ovalt fat til serviset vi ønsker oss, mens de kunne fått f.eks 12 dessertskåler for samme prisen. Merkelig! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skulle vi valgt noe annet enn Grand Cru hadde det nok blitt hvitt med sølvkant her også : ) Minst mulig dilldall : ) Synes også fordelen med å ha et såpass "enkelt" servise er at man lett kan lage veldig forskjellig stil på borddekningen ved å skifte ut farge på duk, servietter, lys og bordpynt, mens til overdådige serviser synes jeg det er vanskeligere å gjøre slikt og samtidig få det til å matche...

Belle: Tror jeg skal ønske meg ring eller smykke jeg også : ) Skal til gullsmed å levere ringene på mandag, så kanskje vi kan se litt sammen samtidig : ) Jeg er også veldig spent på hvordan fotografbildene blir! :hoppe :

Funnet ut noe mer om utdrikningslaget da, fått noe mer inntrykk av om det blir nå til helgen?

Jeg synes Grand Cru er kjempefint jeg. Og, som du sier, mulighetene er mye større med enkle (og hvite!) tallerkener og utstyr.

Det var det vi gjorde. Han ba meg peke på diverse ting jeg synes var fine og det var det. Han er veldig hemmelighetsfull av seg, da, så ikke tale om at jeg får vite hva det er før tiden. :fnise:

Nei, jeg har ikke det. Jeg tror kanskje det er nå til helgen, men allikevel så tror jeg ikke det. Ulike venninner sier mye forskjellig, at noen skal være borte denne helgen mens andre skal være borte den andre (og eneste mulige etter denne helgen). Men det er jo godt mulig at de sier det for å forvirre meg, da. Men i mitt stille sinn tenker jeg at det er nå til helgen, tror alltid jeg har gjort det. Veeel, vi får se! :Nikke:

Godt å høre at det er flere enn oss som har valgt det :) Er veldig enig i at det er tidløst og lett å variere med pynten. Da får vi satse på mange lekre bord i framtida :jepp:

Kjempefint er det! :hoppe: Og mye gøyere når gjestene kan kjøpe litt flere deler enn bare én tallerken eller én kopp. :fnise:

Det er litt moro å snoke på ønskelista! :fnise: Skjønner ikke helt hvorfor folk kjøper det de gjør, men.. Noen har kjøpt et ovalt fat til serviset vi ønsker oss, mens de kunne fått f.eks 12 dessertskåler for samme prisen. Merkelig! :fnise:

Kjempemoro! :ler: Akkurat det samme har de gjort hos oss også. :klaske: To serveringsfat til rundt 800 kr er kjøpt, men ingen desserttallerkener eller kaffekopper. *merkelig* :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg oppdatert i boken din igjen. :)

:hoppe: for kjøp av morgengave. Blir spennende å se hva du får da. Og ikke minst spennende om du skal bli drukket ut i helga! :nigo:

Nå er det ikke lenge igjen til den store dagen deres! :strix:

Og i dag er det bursdagen din! :bursdag:

Gratulerer så mye med dagen! Håper den blir kjemepfin. :klemmer: Du får nok en knallhelg du, uansett blir det jo litt bursdagsfeiring, og kanskje et utdrikningslag i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min kjære snakket mye om bryllupet i går, og kom selvfølgelig inn på morgengaven han har tenkt å gi meg. Han trodde kanskje at jeg skulle få den før bryllupet fordi han trodde at jeg kom til å få bruk for denne tingen til da. Og at det var kjeeeempedyrt. :klø: Forstår ingenting, jeg. Hva i huleste kan det være? Noe jeg har behov for og som er veldig dyrt? Og nå tror jeg ikke vi snakker om i 3000 kroners klassen altså, da hadde han ikke sagt det sånn (og det faktum at klokken hans kostet 3500 kr). Jeg ser for meg noe nærmere 5-6-7000????? :vetikke: *forstår absolutt ingenting*

Ellers kunne han også si at jeg kom til å bli litt skuffet over at det ikke kom så mange på utdrikningslaget mitt. Det kan jeg ikke helt forstå. Jeg har ikke så veldig mange nære venner (de andre hadde jeg ikke blitt så skuffet over egentlig, det er jo ''bare'' venninner jeg har fått gjennom kompisene til min kjære, selv om jeg gjerne vil ha dem der da :fnise: ) og to av dem er forloverne mine, så hvem er det som ikke kommer da? Sminke- og hårvenninne er utenlands, en annen venninne har jeg ikke regnet med (for hun skal til syden og kommer hjem på bryllupsdagen vår så hun ikke rekker kirken :klaske: ). Da gjenstår det vel egentlig bare én nær venninne igjen. Kan ikke forstå at hun ikke kan komme. :vetikke: Men, men. Kanskje han bare lurte meg. Han er flink til det.

Ellers, tror jeg ikke har fortalt dere om den ene venninnen min før, men here it goes again (er så irritert): hun skal altså til syden (selv om hun har visst om bryllupet i to år). Gav beskjed rett før jul, tror jeg. Cluet er da at de kommer hjem på bryllupsdagen vår og ikke rekker kirken. Det er jo kirken som er viktigst synes jeg. Det er jo da vi gifter oss. Og her en dagen snakket jeg med henne og hun presterte å si: ''Dere begynner vel ikke å spise før vi kommer?''. Hva faen er det??? *aaaargh* Og det er ikke slik at de faktisk betaler turen selv og har mye penger som går til spille. Neida, de skal reise med svigerfamilien hennes som betaler hele greiene. Hadde jeg fått muligheten til å reise til syden en uke men at jeg da gikk glipp av halve bryllupet til en av mine beste venninner, hadde jeg ALDRI gjort det. EVER!

Dersom jeg ikke får flytte ferien min har jo vi det samme problemet, men det er da ikke en random tur til syden, det er faktisk bryllupsreisen vår. Har lekt med tanken på å gjøre akkurat det samme med henne, men jeg klarer det ikke. Tror jeg får være ''the bigger man'' her, altså, og heller bare ha en 4 dagers bryllupsreise. :sinna::kjefte::sinna: :sinna: :sinna:

Puh, det var godt å få det ut. Beklager. :fnise: Jeg er egentlig veldig snill til vanlig. :ler:

I dag kommer bestevenninne hjem (som også er forlover). Gleder meg veldig til å se henne igjen. :hoppe: Ellers får jeg besteforeldre, mamma og søsken og svigermor på besøk til selskap i dag. :sjenert: Bursdag er nemlig stort i vår familie, om vi så er 10, 22 eller 47 år. :fnise:

Ha en fin dag alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg oppdatert i boken din igjen. :)

:hoppe: for kjøp av morgengave. Blir spennende å se hva du får da. Og ikke minst spennende om du skal bli drukket ut i helga! :nigo:

Nå er det ikke lenge igjen til den store dagen deres! :strix:

Og i dag er det bursdagen din! :bursdag:

Gratulerer så mye med dagen! Håper den blir kjemepfin. :klemmer: Du får nok en knallhelg du, uansett blir det jo litt bursdagsfeiring, og kanskje et utdrikningslag i tillegg!

Jeg tror jeg brukte så lang tid på monster-innlegget mitt at du skrev i mellomtiden. :sjenert: Uansett: :vinke: !

Kjempespennende med morgengave (les monsterinnlegg) !

Tusen takk for det! :sjenert:

Helgen blir bra uansett, den. Dersom det ikke blir utdrikningslag blir det bursdagsfest med forlover til min kjære (30 år i morgen) og kompis til min kjære (25 år i morgen). Så denne helgen kan bare ikke bli dårlig. :fnise::skaal:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milde makron! Jeg prøver å holde bridezillaen i meg godt gjemt under føttene, men noen ganger sniker hun seg fram, og det gjør hun nå :kjefte: Jeg syns venninnen din sin oppførsel er uhørt! Hun føler seg kanskje fanget mellom barken og veden, men hallo, det må være måte på..

Og jeg tror du er ganske snill til vanlig jeg altså :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milde makron! Jeg prøver å holde bridezillaen i meg godt gjemt under føttene, men noen ganger sniker hun seg fram, og det gjør hun nå :kjefte: Jeg syns venninnen din sin oppførsel er uhørt! Hun føler seg kanskje fanget mellom barken og veden, men hallo, det må være måte på..

Og jeg tror du er ganske snill til vanlig jeg altså :fnise:

:fnise: Milde makron. :ler:

Uansett, helt enig. Og jeg synes ikke det er bridezilla å forvente at en veldig god venninne kommer i bryllupet altså. Spesielt når hun skal gifte seg en måned etter oss. :riste: Det hadde vært noe annet dersom jeg visste at hun ikke likte bryllupet og slikt, men når hun selv skal gifte seg rett etter oss? Jeg synes ihvertfall at hun burde ha tenkt litt på hva hun hadde synes dersom jeg hadde gjort det samme mot henne.

Barken og veden? De reiser jo sammen med svigerfamilien hvert eneste år, siden de ble sammen egentlig. Og jeg tviler på at svigerforeldrene bare har kjøpt turen og sagt ifra etterpå. De må jo ha hørt med dem når de var ferdige med eksamener og slikt og når det passet for dem. *aaaargh* Jaja, som jeg sier til alle andre her inne som er blitt skuffet at dårlige unnskyldninger: vi har ihvertfall de tilstede som virkelig vil være med oss den dagen. Så får de andre bare ha det så godt. *furte litt*

Jeg er veldig snill altså. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste først:

:bursdag: :blåse: :bursdag:

GRATULERER MED DAGEN!

Jeg er også veeeeldig spent på hva din kjære pønsker på til morgengave.... Et dyrt smykke? Har ingen anelse egentlig, men det er det første jeg kommer på :fnise:

Og hadde jeg vært venninnen din så hadde jeg også latt være å dra til syden, det er tross alt i kirken dere gir hverandre løfte om å leve resten av livet sammen :dåne:

Jeg synes dere bare skal begynne middagen før de kommer, så blir det flaut for dem :lur:

Ha en strålende bursdagshelg, men mulig utdrikningslag :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste først:

GRATULERER MED DAGEN!

Jeg er også veeeeldig spent på hva din kjære pønsker på til morgengave.... Et dyrt smykke? Har ingen anelse egentlig, men det er det første jeg kommer på :fnise :

Og hadde jeg vært venninnen din så hadde jeg også latt være å dra til syden, det er tross alt i kirken dere gir hverandre løfte om å leve resten av livet sammen :dåne :

Jeg synes dere bare skal begynne middagen før de kommer, så blir det flaut for dem :lur:

Ha en strålende bursdagshelg, men mulig utdrikningslag :skaal :

:klemmer :

Tusen takk skal du ha!

Utrolig spent. Nå hadde han visst vært og kjøpt 2 presanger til meg, den ene skulle visst ha vært morgengave, men det ble bursdagsgave. Føler meg litt slik nå: :bond::vetikke::eeeh: :klø: :lete::huh::forvirra::blink: . Bekymrer meg litt for at han er blitt litt stormannsgal med diamantene. :fnise:

Jeg også synes det. For min del, kunne jeg aldri gjort noe slikt. Men dem om det. Prøver å ikke tenke så mye på det, da blir jeg bare irritert.

:lur: Baaaare for å være hurpete - det skulle tatt seg ut. :ler:

Helgen skal bli herlig, om det så blir utdrikningslag eller ei. :hoppe:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen. Hurra.

Og så er jeg så spent på om det blir utdrikningslag denne helga eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj... GRATULERER MED DAGEN!!! :bursdag: :bursdag: :bursdag: :bursdag: :bursdag: :bursdag:

Og den venninna di kan jo bare stappen egentlig... Veeeldig ubetenksom, hadde det vært min venninne hadde jeg nok slengt i henne et par ord.. :frustrert:

Kos deg masse, masse i helga, utdrikningslag eller ikke! :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen. Hurra.

Og så er jeg så spent på om det blir utdrikningslag denne helga eller ikke.

Takktakk!

Det ble utdrikning, gitt. :nigo: Referat kommer!

Oj... GRATULERER MED DAGEN!!! :bursdag: :bursdag: :bursdag: :bursdag: :bursdag: :bursdag:

Og den venninna di kan jo bare stappen egentlig... Veeeldig ubetenksom, hadde det vært min venninne hadde jeg nok slengt i henne et par ord.. :frustrert:

Kos deg masse, masse i helga, utdrikningslag eller ikke! :skaal:

Takketakk!

Huff, ja, men jeg klarer bare ikke å si noe. Er litt feig på slike ting egentlig. Men hun kom i utdrikningslaget da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det en ny uke og nye muligheter. Jeg har hatt en helt super helg. På fredag fikk jeg besøk av mamma, søsken, bestemor, bestefar, svigermor + type og svigermormor + mann. Vi spiste kaker, drakk kaffe og bare koste oss. Senere på kvelden fikk jeg en snarvisitt av ene forloveren min. Kjempekoselig! Det min kjære hadde planlagt å kjøpe i morgengave, men som han trodde jeg kom til å trenge før bryllupet, var gavekort på spa-opphold. :dåne: Han er så utrolig flink til å finne på gaver til meg, som jeg ikke vet at jeg ønsker meg/trenger selv engang. :hjerte:

På lørdag våknet jeg opp, litt nervøs, for jeg hadde en sterk mistanke om at det ble utdrikningslag. Da klokken ble 10 tenkte jeg at det ikke kom til å bli noe allikevel siden klokken var blitt såpass mye og gjorde meg klar til å dra til kjøpesenteret. Min kjære prøvde å dra ut tiden så godt som mulig - jeg merket ingenting - for han visste jo at det var den dagen. :fnise:

Rett over 10 hørte jeg at noen låste seg inn og da forstod jeg jo hva som skulle skje. De hadde med seg rundstykker og champagne og vi spiste frokost hjemme hos oss. Der pakket de klær til meg og fikk på meg verdens styggeste antrekk. Knallblå tights, signalgult miniskjørt, en topp/korsettlignende sak og knallgrønne converse sko. Etterpå gikk vi ned på parkeringsplassen der det stod en stor 9-seter parkert. Kjempegøy, forresten, å være samlet i én bil slik. Minte meg litt om russetiden. :ler: Vel nede i bilen fikk jeg tildelt slør, smirnoff ice og fikk bind for øynene. Vi kjørte først og hentet en venninne på busstasjonen, deretter tok de meg med på ''golf fotball''. Det var kjempegøy, men ikke alltid så lett. :fnise: Da vi var ferdige der ble jeg tildelt en konvolutt med en gåte som jeg måtte løse. Jeg løste den og ble kjørt til en butikk hvor jeg kjøpte agurk, vaselin og kondomer og etterpå måtte holde seksualundervisning (heldigvis inne i bilen :sjenert: ). Deretter fikk jeg en ny gåte og ble fraktet til polet hvor jeg skulle på polferd. Etterpå fikk jeg ny gåte og ble fraktet til kaien og ble tildelt 4 stk verdens største shoter med hot'n sweet. Vi spiste litt, drakk mye, traff tilfeldigvis på et annet, mannlig, utdrikningslag og gikk tilbake til bilen. Jeg fikk bind for øynene og vi bestilte pizza og jeg ble fraktet til festlokalet til jobben til mamma. Der spiste vi, fikset oss (jeg ble tildelt verdens korteste kjole :fnise: ) og drakk enda mer. Vi så på en video de hadde filmet av min kjære hvor de hadde spurt ham spørsmål om meg - han hadde rett på de fleste tingene. :rødme:

Rundt klokken halv 10 gikk vi på en fest i bygda hvor jeg ble plassert i et boblebad. Oooog, det var her kvelden sluttet for min del. :ler: Det sa ''bang'' og jeg ble totalt ubrukelig. Jeg husker ingenting (annet enn at det ble litt :spy: i buskene :sjenert: ), men jeg hadde visst ikke klart å kle på meg selv etter boblebadet, jeg ble fraktet til festen hvor min kjære var (der alle holdt på å le seg ihjel av meg) og til sengs rett etter det.

Jeg har aldri vært så full i hele mitt liv - ikke engang russetiden - men når jeg ser tilbake på dagen kan jeg godt forstå at det er mulig. :fnise: Jeg drakk konstant i 12 timer og jeg hadde sikkert 20-30 shoter med hot'n sweet. :dåne: Jeg er bakfull i dag også, for å si det slik. :sjenert: Jeg kjenner det på meg at jeg gjerne skulle hatt fri fra jobb i dag. :ler:

Så sånn alt i alt hadde jeg en super dag. :hoppe: Egentlig litt trist at den er over, og at jeg aldri skal ha et utdrikningslag igjen. Meeen, nå er det bare å glede seg til bryllupet. :strix:

Ha en fin (og forhåpentligvis bakfull-fri :sjenert: ) mandag alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeei, da ble det utdrikningslag for deg i helga! Har ventet spent på oppdatering her nå ;)

Hørtes ut som en morsom dag da! Et skikkelig utdrikningslag! ;) Og ikke noe rart at det sa *pang* etter boblebadet, bruker å gjøre det etter slike utskeielser ;) (Det varme vannet utvider årene, alkoholen absorberes fortere, etc) Har brent meg på den der selv et par ganger... :sjenert:

Kjenner meg igjen i den at det er litt synd at det er over... :sjenert: Morsomt med en slik dag der alt handler om *DEG* :fnise: Med gode venner, god mat og god drikke.. Men nå er det jo bryllupet neste, og det blir jo ENDA bedre!! :jepp:

Igjen, bra du hadde en flott dag! Fortjener det du nå syns jeg :)

Ha ei flott uke, og god bedring med fyllesyken! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde mistanke om at det var boblebadet som gjorde susen, ja. :Nikke: Men kanskje best at jeg ikke husker noe etterpå, ble jo veldig dårlig. :sjenert::fnise:

Enig i at bryllupet blir enda bedre. Årh, nå gleder jeg meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så arti utdrikningslag :hoppe: Synes jeg ser deg i det lekre antrekket :fnise:

Synes de var både oppfinnsome og lure, selvom du ble litt vel full utpå kvelden ;)

Selv så ble det ingenting på meg i helga, men vet at det blir neste helg.. Da det egentlig ikke passer :sukk: Skriver mer om det i min egen bok tenker jeg, så jeg ikke kupper din helt ;)

Ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...