Gå til innhold

Vi giftet oss...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innom en snartur denne helgen. Pleier jo aldri å være her i helgene, men jeg klarte ikke å dy meg. :sjenert:

Forlover til min kjære ringte i går og han har fikset buss til oss til 1900 kr! :overrasket: Den vi har avtalt med skal ha 4000 kr. :hakeslepp: Så jeg håper at det går an å avbestille. *krysser fingrene* Vi har uansett ikke betalt eller skrevet under på noe, så det må gå greit tror jeg. :Nikke:

I går var jeg og så Engler og Demoner. Da fikk jeg bare enda mer lyst til å reise til Roma på bryllupsreise. :rødme: Det er jo supernydelig der. :hjerte: Tror jeg og min kjære skal ha oss en skikkelig diskusjon og bestille når han kommer hjem, om det så blir Roma eller et annet sted. Reise blir det uansett. :strix:

Ellers har jeg hatt en herlig helg uten så mye bryllupsstress. I kveld skal jeg ikke gjøre noe som helst - og gleder meg utrolig mye til det. Første helgen på lenge nå, at vi ikke har vært ute på farten.

Ha en fortsatt fin helg alle sammen! :klem: og :kose:

Skrevet

Får håpe det ordner seg med bussen :)

Vi skulle også se Engler og demoner i går, men så havnet lillebroren til kjære på legevakten med skulderen ut av ledd, og siden treneren ikke fikk tak i faren med en gang måtte vi dra på legevakten og se hvordan det gikk... Huff... så veldig smertefullt ut...

Så vi må nok ta igjen filmen til uken... Vi skal være 4 dager i Roma på slutten av bryllupsreisen :strix: gleder meg... Virker som en utrolig flott by... Morsomt hvis dere drar dit også ;) Har dere tenkt å dra rett etter bryllupet eller?

Gjest Lille Eden
Skrevet (endret)

Så gøy med bryllupsreisebestilling! :strix: Jeg har også veldig lyst til Roma, jeg er helt historiefreak så den byen må vel passe meg utmerket! :Nikke: Se på alle museene, vatinkanet ++ :jepp:

Hvordan har helgen din vært?

:klemmer:

Endret av Lille Eden
Skrevet
Får håpe det ordner seg med bussen :)

Vi skulle også se Engler og demoner i går, men så havnet lillebroren til kjære på legevakten med skulderen ut av ledd, og siden treneren ikke fikk tak i faren med en gang måtte vi dra på legevakten og se hvordan det gikk... Huff... så veldig smertefullt ut...

Så vi må nok ta igjen filmen til uken... Vi skal være 4 dager i Roma på slutten av bryllupsreisen :strix: gleder meg... Virker som en utrolig flott by... Morsomt hvis dere drar dit også ;) Har dere tenkt å dra rett etter bryllupet eller?

Det ordnet seg! :hoppe:

:overrasket: Skulderen ute av ledd? :redd: Det hørtes utrolig vondt ut. *grøss*

Dersom vi drar, blir det 2 uker etter bryllupet (utenlandsgjestene skal være der de to første ukene etter bryllupet, på ferie). Hvor lenge vi blir der er ikke avklart enda, må se litt på hvordan min kjære skal jobbe. Skal dere dra rett etter bryllupet?

Så gøy med bryllupsreisebestilling! :strix: Jeg har også veldig lyst til Roma, jeg er helt historiefreak så den byen må vel passe meg utmerket! :Nikke: Se på alle museene, vatinkanet ++ :jepp:

Hvordan har helgen din vært?

:klemmer:

:hoppe: Det er kjempegøy! Men det blir ikke noe før min kjære kommer hjem om litt under 2 uker da.

Jeg er ikke så veldig historisk av meg, men jeg elsker å se på gamle bygninger, malerier osv. uansett. :fnise: Vatikanet MÅ vi jo bare få med oss. :hjerte:

Helgen min har vært helt fantastisk. Jeg har ikke gjort på noe som helst, og det var herlig. I går var jeg ikke ute av døren engang. :sjenert:

:klem:

Skrevet

Da var jeg tilbake etter en herlig og avslappende helg. :strix: Ikke så avslappende som jeg trodde, siden jeg klarte å forsove meg 3,5 time til jobb i dag. :overrasket: Hvordan i huleste klarte jeg det? :klø:

Buss er fikset! Det var ingen problem å avbestille bussen vi hadde bestilt, så nå har vi spart over 2000 kr på det. :hoppe:

Jeg har også klart å få vite når min kjære skal ha utdrikningslag. Og jeg som ikke ville vite det! :kjefte: Uansett, forloveren hans ville at jeg skulle komme til nabobyen de skal være i og vente på hotellrommet til min kjære når laget er ferdig. :lur: Synes det var veldig romantisk...og praktisk. Da har nemlig min kjære skyss hjem. :ler: Men jeg skulle egentlig ha vært i nabobyen allikevel, så da passer det fint. :Nikke: Dersom ikke mitt utdrikningslag er samme dagen, da. :sjenert:

Vi skal ha møte med toastmaster om noen uker. Gleder meg veldig til å høre hva han har å si om ulike ting. :hoppe:

Huskeliste:

* Sende inn papirer til kirken

* Ringe søster og bekrefte bryllupskake

* Gjøre ferdig bordkort

* Bekrefte gjestelisten

* Kjøpe inn alkohol

* Lage liste med sanger til DJ

* Finne solosang til trompet i kirken

* Prøve kjole og dress

* Ta sol :sol:

...og sikkert mye mye mer. :dåne: Papirene må jeg få ordnet i løpet av de neste dagene. :bond:

Ha en fin mandag alle sammen! :klem:

Gjest Lille Eden
Skrevet
Da var jeg tilbake etter en herlig og avslappende helg. :strix: Ikke så avslappende som jeg trodde, siden jeg klarte å forsove meg 3,5 time til jobb i dag. :overrasket: Hvordan i huleste klarte jeg det? :klø:

:skratte::ler: Det var godt gjort Belle!

Skrevet

Roma er absolutt å anbefale. Jeg var der for et par år siden med familien min, men jeg kunne godt se for meg at det er en romatisk by. Tror ikke jeg har vært i en så romantisk by hverken før eller siden. Roma kan jo også kombineres med en tur til en eller annen liten landsby. Tror det er mange søte landsbyer i Italia.

Skrevet
:skratte::ler: Det var godt gjort Belle!

:vetikke: Ikke spør meg hvordan jeg klarte det. :sjenert: Kan tro jeg ble møtt av noen spøkefulle flir da jeg kom på jobb i dag. :fnise:

Roma er absolutt å anbefale. Jeg var der for et par år siden med familien min, men jeg kunne godt se for meg at det er en romatisk by. Tror ikke jeg har vært i en så romantisk by hverken før eller siden. Roma kan jo også kombineres med en tur til en eller annen liten landsby. Tror det er mange søte landsbyer i Italia.

Det virker ihvertfall veldig romantisk. :strix: Det blir nok kombinert med Sicilia tror jeg, i tilfelle. Vi har alltid hatt veldig lyst til å reise der. :hoppe:

Skrevet
Det virker ihvertfall veldig romantisk. :strix: Det blir nok kombinert med Sicilia tror jeg, i tilfelle. Vi har alltid hatt veldig lyst til å reise der. :hoppe:

Tror nok ikke det finnes noe som er stort mer romantisk enn "Rome by night". Bygningene er lyst opp med varmt, gult lys og hele byen er nydelig.

Skrevet
Tror nok ikke det finnes noe som er stort mer romantisk enn "Rome by night". Bygningene er lyst opp med varmt, gult lys og hele byen er nydelig.

*sukk* :hjerte:

Gjest Sarasahara
Skrevet

Ikke noe å lure på engang! Reis til Roma ;) Eneste er at det kan hende det er godt og varmt når dere er der, vi var der i mars i fjor og gikk i t-skjorte og oppbretta bukser. Men er absolutt en herlig by, og jeg fikk like lyst til å reise dit igjen etter å ha sett Engler & Demoner :jepp: Er en fantastisk by, masse romantiske spisesteder, god mat og god vin, bare å dra :)

Hvordan fant dere DJ forresten? (eller har jeg kanskje spurt om det..?)

:duskedame: og :hoppe: for at du får gjort alt på huskelista!

Skrevet
Ikke noe å lure på engang! Reis til Roma ;) Eneste er at det kan hende det er godt og varmt når dere er der, vi var der i mars i fjor og gikk i t-skjorte og oppbretta bukser. Men er absolutt en herlig by, og jeg fikk like lyst til å reise dit igjen etter å ha sett Engler & Demoner :jepp: Er en fantastisk by, masse romantiske spisesteder, god mat og god vin, bare å dra :)

Hvordan fant dere DJ forresten? (eller har jeg kanskje spurt om det..?)

:duskedame: og :hoppe: for at du får gjort alt på huskelista!

Jeg har veldig veldig veldig veldig lyst. :fnise: Men alt kommer an på min kjære. Han har jo sett for seg en skikkelig luksusreise han, med bare strand og sol. Problemet er at vi ikke får tid til det i sommer, og jeg har veldig lyst til å reise bort, om det så bare er for en uke. Men vi får ta den diskusjonen når han kommer hjem. Håper han er enig med meg.

Det var mamma som fikset DJ til oss. Hun fant ham i en 50 årsdag til en venninne der han spilte.

Jeg MÅ få gjort alt på huskelista! :bond:

Skrevet

Da har vi endelig bestemt oss for hvilken bryllupskake vi vil ha. :hoppe: Det blir marsipankake i 3 etasjer, men på et slikt etasjestativ som gjør at det egentlig er 3 separate kaker. I den største delen skal vi ha vaniljekrem inni, i den midterste skal vi ha bananer og krem og i den øverste skal vi ha jordbær og krem. Jeg er ikke så veldig fan av syltetøy som fyll, som dere sikkert har skjønt. :fnise: Pynten vil jeg at skal ligne litt på dette: denne eller denne.

Jeg har gjerne lyst til å ha et bånd rundt selve kaken, i lyseblått da selvsagt. Og gjerne de blomstene jeg skal ha i buketten min som pynt. Tenkte jeg skulle høre med søster i dag om hun kan snakke med kake-venninne. :Nikke: Hadde vært greit og hatt det i boks. I verste fall lager jeg den selv. Den skal jo ikke være noe særlig artistisk med tanke på dekorasjon og slikt, så det skal jeg få til dersom jeg bare vil...eller må. :ler: Problemet blir vel å få tid til det dagen før dagen. :sjenert:

Ellers skal papirene til kirken sendes i dag. Det skal ihvertfall være herlig å ha i boks. :hoppe:

Ha en fin tirsdag alle sammen! :klem:

Gjest Sarasahara
Skrevet

mmmmh, hørtes kjempegodt ut :sikle: skal du lage hele greia selv?? :hakeslepp:

Skrevet
mmmmh, hørtes kjempegodt ut :sikle: skal du lage hele greia selv?? :hakeslepp:

:fnise: I verste fall, ja. Men i teorien er det en venninne av søster som skal lage den. Men siden det er lenge siden vi snakket om dette, kan det jo hende hun ikke kan/vil lenger, så jeg er bare mitt vanlige pessimistiske jeg. :sjenert:

Men det er jo bare 3 helt vanlige marsipankaker, da. Jeg skal ikke prøve meg på å lage sukkerbunnen, den kjøper jeg. Da er det vel bare dekoreringen igjen, og det skal ikke være så altfor vanskelig. Et bånd rundt kaken og litt blomster på toppen, ikke så veldig vanskelig. Eller? :klø:

Jeg håper jo uansett at hun kan, da. Jeg har ikke lyst til å ha enda en ting å stresse over dagen før. :bond:

Gjest Lille Eden
Skrevet
:fnise: I verste fall, ja. Men i teorien er det en venninne av søster som skal lage den. Men siden det er lenge siden vi snakket om dette, kan det jo hende hun ikke kan/vil lenger, så jeg er bare mitt vanlige pessimistiske jeg. :sjenert:

Men det er jo bare 3 helt vanlige marsipankaker, da. Jeg skal ikke prøve meg på å lage sukkerbunnen, den kjøper jeg. Da er det vel bare dekoreringen igjen, og det skal ikke være så altfor vanskelig. Et bånd rundt kaken og litt blomster på toppen, ikke så veldig vanskelig. Eller? :klø:

Jeg håper jo uansett at hun kan, da. Jeg har ikke lyst til å ha enda en ting å stresse over dagen før. :bond:

Gøy med kakebaking!! :hoppe: Jeg skal bake vår bryllupskake, og jeg gleder meg sånn!! :strix: Jeg har heller ingen planer om å bake sukkerbrødbunnene selv, det er litt for risky føler jeg. Man må jo være så sykt forsiktig med de bunnene når man baker dem selv, så det gidder jeg ikke. :fnise: Bare pyntinga kommer til å ta laaang tid!

Er lyseblått temafargen deres eller? :)

Skrevet
Gøy med kakebaking!! :hoppe: Jeg skal bake vår bryllupskake, og jeg gleder meg sånn!! :strix: Jeg har heller ingen planer om å bake sukkerbrødbunnene selv, det er litt for risky føler jeg. Man må jo være så sykt forsiktig med de bunnene når man baker dem selv, så det gidder jeg ikke. :fnise: Bare pyntinga kommer til å ta laaang tid!

Er lyseblått temafargen deres eller? :)

Kjempegøy. Tror jeg. :fnise: Kanskje det bare er best at jeg tar meg av pynting selv? Jeg er litt (eller ganske) kontrollfrik, så dersom jeg gjør det selv får jeg jo det akkurat som jeg vil. :sjenert:

Sukkerbunn skal jeg ALDRI prøve meg på tror jeg. :redd: Ihvertfall ikke til bryllupet. :ler:

Lyseblått er temafargen, ja. Sammen med sølv. Skal ha hortensia i buketten min, så jeg tenkte jeg bare kunne stappe noen klaser med hortensia på toppen av kakene. Det kan da vel ikke være så vanskelig? :fnise:

Gjest Lille Eden
Skrevet
Kjempegøy. Tror jeg. :fnise: Kanskje det bare er best at jeg tar meg av pynting selv? Jeg er litt (eller ganske) kontrollfrik, så dersom jeg gjør det selv får jeg jo det akkurat som jeg vil. :sjenert:

Sukkerbunn skal jeg ALDRI prøve meg på tror jeg. :redd: Ihvertfall ikke til bryllupet. :ler:

Lyseblått er temafargen, ja. Sammen med sølv. Skal ha hortensia i buketten min, så jeg tenkte jeg bare kunne stappe noen klaser med hortensia på toppen av kakene. Det kan da vel ikke være så vanskelig? :fnise:

:ler: Sukkerbunn er skumle greier!! Virkelig! :fnise:

Jeg å er en smule kontrollfrik, så jeg kommer sikkert til å få angst om jeg må overlate alt for mye til andre. Jeg har planer om å bake en "tårn" kake, altså ikke en kransekake, men en kake der 3 tykke sukkerbunner ligger oppå hverandre. Skikkelig amerikansk kake tenker jeg det blir! Om den er kjempegod er ikke så viktig, bare den er pen å se på! :ler:

Vi skal ha Germini i buketten, så jeg har planer om å stappe noe slike på toppen å satse på det beste :fnise:

Skrevet

Vi drar rett etter bryllupet ja, eller dvs mandagen :) Men vi skal være borte i 2 og en halv uke, og skal til Roma på slutten, så vi er i Roma 12.-16. juli... skikkelig morsomt om vi faktisk er der samtidig ;)

Bra det ordnet seg med bussen :) Alltid greit å spare penger :)

Jeg vet også når utdrikningslaget er, men får ikke vite noe mer... så det er litt dritt... Vet kjære bare blir flau hvis de har leid stripper, så det er jeg ikke så bekymret for, mye mer bekymret for at han skal skade seg... Han er ganske klumsete og det blir jo ikke akkurat bedre med litt innabords :fnise: Men hvis de skal gjøre noe ekstremsportgreier så tillater vel ikke de som arrangerer det at de har drukket på forhånd... jeg vet bare at de muligens skal reise ut av byen, men ikke langt, så da tenker jeg Voss eller noe...

Så gøy at du skal lage kaken selv! Du er flink! :)

Skrevet
:ler: Sukkerbunn er skumle greier!! Virkelig! :fnise:

Jeg å er en smule kontrollfrik, så jeg kommer sikkert til å få angst om jeg må overlate alt for mye til andre. Jeg har planer om å bake en "tårn" kake, altså ikke en kransekake, men en kake der 3 tykke sukkerbunner ligger oppå hverandre. Skikkelig amerikansk kake tenker jeg det blir! Om den er kjempegod er ikke så viktig, bare den er pen å se på! :ler:

Vi skal ha Germini i buketten, så jeg har planer om å stappe noe slike på toppen å satse på det beste :fnise:

Det er tårnkakene som er finest synes jeg, men min kjære var fast bestemt på å ha 3 etasjes kake. Det var egentlig det samme hvordan den ser ut, så lenge han får de 3 etasjene. :klaske::fnise: Men det blir egentlig det enkleste for meg også, dersom jeg ender opp med å lage den. Vi må bare få tak i stativ først, noe som er veldig dyrt viser det seg. Jaja, vi får se hva kakedamen sier.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...