Gå til innhold

Vi giftet oss...

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Jeg vet av ei som fikk billetter tur-retur Nicaragua for litt over 6000 (eller kanskje det var nærmere 7000), men da hadde hun kjempemange mellomlandinger og sånt (i tillegg til kjempeflaks som fant så billige billetter). Cancun er ganske dyrt, ja (og full av nord-amerikanere på ferie). Ja, jeg synes det er fornuftig å gå for en uke på all-inclusive, og så en uke med kultur ;) Det er veldig deilig med all-inclusive (vi hadde det på bryllupsreisa vår), men som du sier kan det bli litt kjedelig i lengden.. man blir litt bundet på en måte. Man føler det blir teit å gå og spise andre plasser enn hotellet siden man allerede har betalt for maten der. Og angående sparing.. spare kan man gjøre ellers. Kan alltids klare å spare noen hundrelapper i måneden og vips blir det en del penger. Nyt ferien du.

Og jeg er ikke så bevandret i dessertverdenen.. er ikke så glad i dessert. Liker bedre frukt og gjærbakst. og diverse kaker. Men puddinger og sånt er ikke helt min greie.

:dåne: 6000? Jøss, da var hun heldig! Det blir vel 2 mellomlandinger på oss tror jeg. Så lenge vi ikke trenger å overnatte på flyplassen (gjorde det da vi reiste hjem fra Barcelona - ALDRI MER!) er vi fornøyde. :fnise:

:ler: Vi kan spare i massevis vi! :fnise: Nyte den kommer jeg til å gjøre uansett, det er bare det å skulle punge ut med SÅ mye penger på en gang. Men det går nok fint det også - så lenge min kjære er fornøyd er jeg også det. :rødme:

Det er vel ikke en pudding i seg selv (slik som karamell- og sjokoladepudding), men mer en fromasj. Det er mange som kaller det for Dronning Maud fromasj også.

Du burde uansett smake det en gang dersom du får muligheten til det! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:strix: Bare 3 måneder igjen! :strix:

:hjerte::bryllup::hjerte:

Syns det høres veldig lurt ut som plingo foreslår å ta en uke luksus med all inclusive, og en uke på et annet sted. Som du sier så må man jo få med seg kulturen også. :jepp:

Høres herlig ut, hvertfall! :strix: Men skjønner at det er litt :overrasket: å bruke så mye penger på én gang. Men det er jo bryllupsreisen deres, og nå har dere råd til det! :Nikke:

Den desserten så god ut. Det fikk jeg lyst til å lage. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Bare 3 måneder igjen! :strix:

:hjerte::bryllup::hjerte:

Syns det høres veldig lurt ut som plingo foreslår å ta en uke luksus med all inclusive, og en uke på et annet sted. Som du sier så må man jo få med seg kulturen også. :jepp:

Høres herlig ut, hvertfall! :strix: Men skjønner at det er litt :overrasket: å bruke så mye penger på én gang. Men det er jo bryllupsreisen deres, og nå har dere råd til det! :Nikke:

Den desserten så god ut. Det fikk jeg lyst til å lage. :sikle:

Ja, tror det blir lurt. Som du sier: det er litt :overrasket: å bruke så mye penger på én ting, men etter at mamma - som er regnskapsfører og har stålkontroll på økonomi - sa at vi bare skulle reise avgårde og kose oss ble jeg litt lettere til sinns. :fnise: Hadde kanskje forventet at hun kom til å si at vi måtte spare pengene eller noe. :sjenert:

Den er bare helt fantastisk! :sikle: Men det er veldig lett å få klumper i den, så du må være veldig nøye med gelatinen. Ikke noe godt med klumpe-dessert. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt smykke og øredobber til bryllupet! :hoppe: Det ble et veldig enkelt og fint smykke med firkantede krystaller og en dråpeformet krystall som henger ned. Øredobbene matcher og det var bare sååå fint! :rødme:

Mamma har også fått kjøpt seg kjole nå. :skya: Jeg, mamma og søster var ute og handlet i går og vi fant en nydelig kjole til henne. Tror hun er glad for at hun slipper å tenke på det mer. :Nikke::fnise:

Vi har også bestemt oss for å sove på hotell på bryllupsnatten da det helt sikkert kommer til å være folk som bor hjemme hos oss. Da er det litt herlig å komme litt bort fra hverdagen og bare være oss. :rødme: Vi har ikke bestilt noe enda, så det blir spennende å se hvor det eventuelt er ledige rom.

Ha en fin søndag alle sammen!

En :sol: - skinns :klem: fra meg.

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge ut bilde til smykket og øredobbene mine... :sjenert:

post-24475-1238406196_thumb.jpg

Veldig enkelt og fint, akkurat slik jeg ville ha det. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Reis bort og kose dere på bryllupsreisen uten å tenke så mye på pengene når dere først har muligheten :jepp:

Så flotte smykker du har kjøprt deg, fikk dere bestemt frisyre og sminke og sånn i går også eller?

Jeg hadde heller aldri hørt om Dronning Maud pudding før jeg flyttet hit til vestlandet, det er jo knallgodt, og føler meg nesten litt snurt for at jeg ikke visste hva det var for noe før :fnise:

Håper du har en fin dag ;)

Forresten: Nå er det under 3 måneder igjen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først: Reis bort og kose dere på bryllupsreisen uten å tenke så mye på pengene når dere først har muligheten :jepp:

Så flotte smykker du har kjøprt deg, fikk dere bestemt frisyre og sminke og sånn i går også eller?

Jeg hadde heller aldri hørt om Dronning Maud pudding før jeg flyttet hit til vestlandet, det er jo knallgodt, og føler meg nesten litt snurt for at jeg ikke visste hva det var for noe før :fnise:

Håper du har en fin dag ;)

Forresten: Nå er det under 3 måneder igjen :strix:

Tusen takk! :sjenert: Prøvde å vise det til min kjære også, men han bare ropte: ''nei, nei, jeg vil ikke se det'' :fnise: Han er nå litt søt også, veldig bestemt på at ''jeg'' skal være en overraskelse når dagen kommer. :ler:

Frisyre er allerede bestemt, vi må bare finne ut hvordan det blir med den brosjen jeg kjøpte og hvordan vi skal feste den osv.

Så for å svare på spørsmålet ditt: nei, vi fikk ikke gjort noe i går. Det ble litt sent etter svømming og jeg var forferdelig sulten så vi tar det en annen dag. Uansett, jeg stoler 100% på venninna mi som skal gjøre det, så jeg er ikke akkurat noe særlig nervøs. Så lenge jeg slipper eyeliner er det ok. :fnise: Og vi har jo egentlig veldig god tid, men det er greit å prøve og feile litt før den store dagen uansett.

*mmmmm* Dronning Maud. :sikle: Jeg hadde virkelig følt meg snurt dersom jeg ikke hadde fått smakt dette før i voksen alder - det er jo som å ikke ha smakt komle det jo. :overrasket: Komle = stappmett og euforisk Belle. :fnise:

:strix: Mindre enn 3 måneder igjen! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ja sånn kan det gå... Men så lenge du stoler på henne så er jo alt i sin skjønneste orden :jepp:

:opplyser: Jeg ble frarøvet å smake komle(eller raspeballer) også før jeg ble voksen og flyttet over fjellet.. Har gått glipp av mye god mattradisjon skjønner jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ja sånn kan det gå... Men så lenge du stoler på henne så er jo alt i sin skjønneste orden :jepp:

:opplyser: Jeg ble frarøvet å smake komle(eller raspeballer) også før jeg ble voksen og flyttet over fjellet.. Har gått glipp av mye god mattradisjon skjønner jeg ;)

:dåne: Ikke komle heller? *helt målløs* :fnise:

Der ser du: det er bra du har flyttet til rett side av fjellene nå da! :Nikke::ler:

-----

Forresten: 1 trening utført i går! :hoppe: Jeg og en venninne var og svømte, trente i bassenget og lekte oss litt (rutsjebane og flyteleker) i en times tid i går. Herlig var det, som den vannymfen jeg er og blir forvandlet til en 12-åring så snart jeg ser snurten av et basseng. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: for 1 trening utført!

Tusen takk! :sjenert: Er veldig dårlig til å trene altså, men litt skal det bli før bryllup. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt en stor ringerunde og funnet ut følgende:

• Vi må leie duker, betale for utvask og en ''sjefsservitør'' i tillegg til de usle 1000kr vi betaler for lokalet vårt: til sammen 2250kr + 82kr per duk.

• Det er utrolig stor forskjell på leie av buss her i byen. :overrasket:
    Det billigste: 2700kr, det dyreste: 4000kr.

• Vi skal få se lokalet vårt i morgen - har kun sett bilder på internett.

• Vi skal leie DJ - rett over 1000-lappen, med veto mot danseband-musikk :fnise:

• De har Dronning Maud på menyen. :hoppe::skya::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke smakt komle eller Dronning Maud :sjokkert: Hva har jeg gått glipp av!?

Smykkene er råvakre :Nikke:

Å, herreguuuud! Du har gått glipp av de to beste matrettene i hele verden! :fnise: Løp og kjøp komlemel med en gang! :rope: Og du som er så flink til å bake burde absolutt prøve deg på Dronning Maud! :Nikke:

Tusen takk for skryt av smykker! :sjenert:

Kjempefine smykker!!

er forøvrig ikke så glad i komle..

Takktakk!

Hvordan går det an å ikke like komle? :haar:

:ler: Bare tuller med deg - det er ikke alle som liker det, selv om jeg ikke klarer å forstå det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det an å ikke like komle? :haar:

:ler: Bare tuller med deg - det er ikke alle som liker det, selv om jeg ikke klarer å forstå det... :sjenert:

Hehe. Kan vel ha noe med konsistensen å gjøre.. Men jeg kan godt spise komle, jeg altså.. det er bare ikke yndlingsretten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hehe. Kan vel ha noe med konsistensen å gjøre.. Men jeg kan godt spise komle, jeg altså.. det er bare ikke yndlingsretten min.

Konsistensen er litt rar, det er jeg enig i. Men det kommer også veldig an på hvem som lager dem. Jeg, for eksempel, har en tendens til å lage dem litt for tørre mens andre lager dem litt for bløte. Uansett, alle har ulik smak - heldigvis. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl. 5 skal vi se lokalet i dag! :hoppe: Gleder meg! :skya:

Mamma har laget en huskeliste (bless her) som jeg tenkte jeg skulle lime inn her:

Ting som må gjøres

Kirken

Er det vaser der?

Kjøpe blomster Evt. Finne ute i hagene

Pynte langs radene.

Pynte ute Bestefar gjør dette. Med bjørk og flagg.

Bestemme sanger til kirken

Lokalet

Duker - Leie for 82 pr stk. Hvor mange?

Lysestaker - Er på huset

Blomster - Bestille til dekorasjoner 14 dager før, avtaler med Tante.

Lys 14 dager før

Bordplassering

Dekke bord Får nøkler senest kl. 15 på fredagen

Transport

Leie buss Pris?

Musikk

DJ Lage liste over sanger dere liker

Polynese

Congratulation

Sanger - dette skal foreldre fikse og vi ikke vite noe om. :ler:

Velkomstsang

Kaffivise

??

Må være ferdig? 10.06.??

Kaker

Hvilke kaker og hvor mange

Kransekaker?

Lefser?

Dravle?

Serveringhjelper

1 følger med.

Hvor mange? 2. stk helt sikre

Få en av de til å være der tidlig . For å åpne gaver, etc.

Få en av de til å være til slutt

Pakke ned presanger og kjøre hjem.

En i baren

Drikkevarer

Hvor mye?

Brus

Øl

Vin

Brennevin

Blandevann

Velkomstdrikk Sjekk hva det er av glass etc. Hva?

Bestille mat

Ka og kor mange?

Fotograf

Finne fotograf.

Etter kirken. Ca kl 16.00

Få noen til å ta noen fine digitale bilder selv. Til takkekort etc. Mye billigere enn fotograftakkekort.

Toastmaster

Snakke med toastmaster

Egne ønsker?

Leker?

Sanger?

Kanskje noen engelske innslag(eller franske)

Brudevals? Eller en annen sang?

Noe blått

Noe gammelt

Noe nytt

Noe lånt

Tror mamma stresser omtrent like mye som meg (eller mer) med dette bryllupet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill mora di er! :jepp: Hva er dravle forresten? :klø:

Hun er bare helt herlig! :rødme:

Dravle er vel en bondetradisjon på Vestlandet og lages helt forskjellig fra sted til sted. Jeg synes ikke det er så godt, og (by)familien til min kjære kommer garantert til å rynke på nesen når de ser det, men i min bondefamilie er dravle helt nødvendig. :fnise: Det ser forresten forferdelig uappetittelig ut - bokstavelig talt dritt :ler: - og smaker litt brunost.

Oppskrift på dravle og bilde av dravle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...