Gå til innhold

Vi giftet oss...

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så herlig å få så mye igjen på skatten da! :strix:

Deilig å kunne drømme seg bort til fjerne strøk. :rødme: Jeg har ikke vært på så mange av de stedene du nevner, men Fransk Polynesia (var på Tahiti) kan absolutt anbefales. :jepp: Men flere av stedene på listen din er jo drømmereisemål.

Og selvfølgelig fortjener dere det! :Nikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis til Zanzibar! Det er det fineste stedet på jord. :rødme:

Skal ta det med i vurderingen min. :fnise:

Så herlig å få så mye igjen på skatten da! :strix:

Deilig å kunne drømme seg bort til fjerne strøk. :rødme: Jeg har ikke vært på så mange av de stedene du nevner, men Fransk Polynesia (var på Tahiti) kan absolutt anbefales. :jepp: Men flere av stedene på listen din er jo drømmereisemål.

Og selvfølgelig fortjener dere det! :Nikke:

:klemmer:

*sukk* Tahiti... :sol: Det hadde vært helt fantastisk, men nå tror jeg vi skal bevege oss enten mot Afrika eller Amerika en eller annen plass. Må snakke litt med jobben også, da det er litt usikkert når jeg får ferie i år. Tenk, vi får en skikkelig bryllupsreise allikevel! :hoppe:

:klemmer: til deg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er min kjære ute og ser på dress. :hoppe: *nervøs* Håper forloveren holder et godt tak i ørene hans og overtaler ham til ikke å finne på å leie/kjøpe lyseblå smoking. Han sa nemlig i går at dersom han fant lyseblå kom han til å kjøpe det altså. *grøss*

Han blir jo uansett fin da, mannen min. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Skal krysse fingrene for at han ender opp med noe litt finere enn lyseblått! :fnise: Får du vite det på forhånd, eller må du leve i uvisshet helt frem til bryllupsdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Skal krysse fingrene for at han ender opp med noe litt finere enn lyseblått! :fnise: Får du vite det på forhånd, eller må du leve i uvisshet helt frem til bryllupsdagen?

Jeg er ikke helt sikker. I det ene øyeblikket sier han at det skal være en hemmelighet, mens i det andre øyeblikket sier han at han ikke bryr seg om jeg ser den eller ei. Ikke alltid like lett å forstå seg på. :fnise:

Men det er jo spennende dersom jeg ikke får se den da, blir litt mer romantisk synes jeg. :strix: (Selv om jeg sikkert kommer til å DØ av nysgjerrighet etter bare et par uker... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende ja, sant nok! Men kanskje i overkant spennende hvis ikke du vet om den er lyseblå eller ei engang..? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*krysser fingrene* for at din kjære finner noe annet enn den lyseblå dressen :fnise:

Det er så mange steder man skulle ha reist til, skjønner godt at du drømmer deg avgårde :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende ja, sant nok! Men kanskje i overkant spennende hvis ikke du vet om den er lyseblå eller ei engang..? :fnise:

*krysser fingrene* for at din kjære finner noe annet enn den lyseblå dressen :fnise:

Det er så mange steder man skulle ha reist til, skjønner godt at du drømmer deg avgårde :jepp:

Nå fikk jeg se bilde! :hoppe: Det ble ikke lyseblå, takk gud for det. :ler: Det var visst ingen som leide ut lenger her i byen, da blir det litt vanskelig å få tak i lyseblå tror jeg. :fnise:

Det ble en brun/grå dress, hvit/krem skjorte og spisse sko. Han var så stilig! Han skulle i tillegg ha kryssslips/sløyfe/ett eller annet (??? hva er det? :klø: ) Han måtte kjøpe og det kom visst på 6000 alt sammen. Liiiitt dyrt, men det er greit siden jeg bruker enda mer enn det på meg. (7000 kr for bare kjolen :sjenert: ) Han var så fin, da går det helt greit. :rødme:

Til MaiL: ja, det er utrolig mange fine steder. Jeg får litt hetta av å bruke så mange penger på en tur, men min kjære er veldig gira på en luksustur - da sier ikke jeg nei for å si det sånn. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så fantastisk å ha råd til en "skikkelig" tur. Mitt drømmereisemål har lenge vært Seychellene. Så vakre bilder derfra når jeg var lita og det sitter :)

Malaysia drømmer jeg også om. Men dit jeg faktisk kommer til å reise så fort jeg får anledning er riktignok Australia (Queensland)..

Og så bra at mannen valgte et stilig antrekk :fnise: Nå er det søren ikke lenge til alt dette som har vært og er under planlegging er virkelighet! Spennende :)

Ha en fin kveld Belle :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så fantastisk å ha råd til en "skikkelig" tur. Mitt drømmereisemål har lenge vært Seychellene. Så vakre bilder derfra når jeg var lita og det sitter :)

Malaysia drømmer jeg også om. Men dit jeg faktisk kommer til å reise så fort jeg får anledning er riktignok Australia (Queensland)..

Og så bra at mannen valgte et stilig antrekk :fnise: Nå er det søren ikke lenge til alt dette som har vært og er under planlegging er virkelighet! Spennende :)

Ha en fin kveld Belle :klem:

Ja, endelig tar vi oss råd til det. :Nikke: Gleder meg veldig, hvor enn det blir. :skya:

Ja, det var kjempestilig. Jeg fikk se det lille mobilbildet og det var det jeg fikk se. :fnise: Han hadde lyst til at klærne hans også var en hemmelighet, synes det er veldig romantisk. Spesielt nå når jeg vet at den ikke er lyseblå. :ler: Til og med dama i butikken hadde sagt til ham at det hadde hun ikke solgt til ham engang, om de så hadde hatt butikken full av lyseblå dresser. :fnise:

:strix: Guri malla, tiden går så sinnsykt fort. :overrasket: Det var jo nå nettopp det var 1 år igjen liksom. :sjenert:

Ha en kjempefin torsdag Nuni! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at din kjære har kjøpt seg så fin, ikke-lyseblå dress! :strix:

:fnise: Kjempeherlig å ha det i boks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En oppdatert liste. :strix:

Ferdig

Ikke gjort

Under planlegging/produksjon

Antrekk til meg:

Brudekjole

Sko

Ørepynt

Smykke

Hårpynt

Slør

Strømper

Neglisjè til bryllupsnatten

Antrekk til brudgom:

Dress

Vest

Sko

Skjorte

Slips

Mansjettknapper (?)

Vielsen:

Booket kirke

Kirkeprogram (???)

Sende papirer til folkeregisteret

Pynt og blomster til kirken

Festen:

Bestilt lokaler

Laget gjesteliste

Bestemt meny/drikke

Pynt og lys

Musikk

Bryllupskake

Andre kaker

Gjestebok (???)

Laget invitasjoner

Laget festprogram (???)

Toastmaster

Annet:

Blomster

Frisør

Fotograf

Transport til/fra kirke

Hotell/overnattingsalternativer

Min forlover

Samboers forlover

Gifteringer

Ikke så veldig mye som mangler nå! :skya:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at din kjære fikk seg en ordentlig dress :hoppe: Den kryssslips tingen mener jeg heter Kravat :klø: om vi tenker på det samme da ;) Det jeg tenker på er sånn som er på bildet her øverst til venstre: kravat

Der ser du, det er verken lenge igjen, eller mye igjen å gjøre... Tenk i morgen er det 3 måneder igjen til den store dagen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at din kjære fikk seg en ordentlig dress :hoppe: Den kryssslips tingen mener jeg heter Kravat :klø: om vi tenker på det samme da ;) Det jeg tenker på er sånn som er på bildet her øverst til venstre: kravat

Der ser du, det er verken lenge igjen, eller mye igjen å gjøre... Tenk i morgen er det 3 måneder igjen til den store dagen :strix:

Ja, det var visst kravat det het. Eller, kalvekryss klate butikkdama det for. Han kommer til å bli så fiiiin! :rødme:

Tiden går så utrolig fort! :overrasket: Men vi gleder oss kjempemye da. Ja, tenk, bare 3 måneder igjen. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjenert: Jeg MÅ bare... :fnise:

:skya::strix::bond: 3 måneder igjen! :bond::strix::skya:

Nå har jeg og venninna mi avtalt ''prøvetime'' for sminke og hår. Vi skal ha en helt herlig jentedag på søndag, med sminkeprøving, hårprøving, svømming og solarium. :sol: Gleder meg veldig - er spent på hva hun har på lur i sminkekofferten sin. :fnise:

Nå har alle foreldre kontakt med hverandre også. De skal møtes en dag og ''diskutere ting vi ikke trenger å være med på'' som mamma sa. :klaske: Men det er gøy at de skal treffes da. Svigerfar bor i en annen by enn mamma og svigermor (som har møttes mange ganger før) og har bare hilst én gang på hverandre. Gleder meg til å høre hva hun synes om ham, da han har en helt annen ''kultur'' og væremåte enn vi har i vår by. Det er rart hvor stor forskjell 1,5 time kan gjøre. Fikk litt kultursjokk jeg også, første gang jeg møtte ham. :fnise:

Mamma skal i tillegg ringe til lokalet vårt i dag og høre med dem når vi skal velge ut meny, hva de har av duker, lysestaker osv. Håper vi kan velge mat snart! :hoppe: Selv om det sikkert blir noe veldig enkelt, som blomkålsuppe og sursteik.... :ler: Så lenge jeg får Waldorfsalat og Dronning Maud pudding er jeg fornøyd. Det kunne jeg nemlig ha badet i dersom jeg hadde fått sjansen. :sjenert:

Vi har også diskutert tur. Huff, jeg blir helt stressa av å bruke så mye penger på en tur, men min kjære er fast bestemt på å være på et all-inclusive hotell. :overrasket: Han hadde sett for seg å bruke 50000kr på turen han! :dåne: :haar: Jeg var nemlig detektiv i går og leita litt etter flybilletter o.l. Det billigste jeg fant til Mexico var på litt over 17000 for flyturen for oss to til sammen. Er det veldig dyrt? Vet liksom ikke hvordan prisnivået ligger til Mexico i det hele tatt. Det billigste (all-inclusive) hotellet jeg fant var på rett over 2000kr per natt for oss to. I 14 dager blir det nesten 30000kr bare for hotellet! :haar: :haar: *stresser litt nå*

Vi får diskutere det litt mer og se hva vi kommer fram til.

Ha en fin fredag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også diskutert tur. Huff, jeg blir helt stressa av å bruke så mye penger på en tur, men min kjære er fast bestemt på å være på et all-inclusive hotell. :overrasket: Han hadde sett for seg å bruke 50000kr på turen han! :dåne: :haar: Jeg var nemlig detektiv i går og leita litt etter flybilletter o.l. Det billigste jeg fant til Mexico var på litt over 17000 for flyturen for oss to til sammen. Er det veldig dyrt? Vet liksom ikke hvordan prisnivået ligger til Mexico i det hele tatt. Det billigste (all-inclusive) hotellet jeg fant var på rett over 2000kr per natt for oss to. I 14 dager blir det nesten 30000kr bare for hotellet! :haar: :haar: *stresser litt nå*

Vi får diskutere det litt mer og se hva vi kommer fram til.

Nei, 17000 til Mexico for begge er en god pris. Jeg trodde først at det kosta 17000 per person og skulle til å svare at det ikke var veldig dyrt, men likevel ikke veldig billig. Men 17000 for begge er veldig god pris.

Kanskje dere kan bo på All Inclusive en uke, og så kanskje bytte hotell til et der ikke alt er inkludert. Så kan dere spise lokalt de andre dagene? Jeg betalte 10dollar natta på hotellet jeg bodde i Mexico. Litt annen standard kanskje? Hehe.

Hehe. Husker at jeg grudde meg litt foreldrene mine skulle møte svigerforeldrene mine.. men det gikk veldig fint. og så lenge mammaen din er forberedt på kultursjokk skal det vel gå bra. :)

Hva er Dronning Maud pudding, egentlig?

3 måneder igjen! :strix:

Edit: synes forresten du skal unne deg å sløse ordentlig på tur for en gangs skyld. det er tross alt bryllupsreisa deres.

Endret av plingo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 17000 til Mexico for begge er en god pris. Jeg trodde først at det kosta 17000 per person og skulle til å svare at det ikke var veldig dyrt, men likevel ikke veldig billig. Men 17000 for begge er veldig god pris.

Kanskje dere kan bo på All Inclusive en uke, og så kanskje bytte hotell til et der ikke alt er inkludert. Så kan dere spise lokalt de andre dagene? Jeg betalte 10dollar natta på hotellet jeg bodde i Mexico. Litt annen standard kanskje? Hehe.

Hehe. Husker at jeg grudde meg litt foreldrene mine skulle møte svigerforeldrene mine.. men det gikk veldig fint. og så lenge mammaen din er forberedt på kultursjokk skal det vel gå bra. :)

Hva er Dronning Maud pudding, egentlig?

3 måneder igjen! :strix:

Edit: synes forresten du skal unne deg å sløse ordentlig på tur for en gangs skyld. det er tross alt bryllupsreisa deres.

Det er 17000kr for begge ja! Jeg syntes dette var en grei pris, i og med at jeg har hørt at det kan koste opp til 10000kr for én person til Amerika. Men da vet jeg det ihverfall! :hoppe: Jeg fant billettene på ''Terminal A''. :rødme: Da slipper vi ihvertfall å stresse med å kjøpe 4 forskjellige billetter - da er alt samkjørt liksom. :Nikke: Dette var til Cancun, var dette som var billigst.

10 dollar var jo ingenting. :fnise: Min kjære har lyst på et eksklusivt hotell. Det billigste jeg fant var vel 700kr per natt på et firestjernes hotell. Ikke billig det heller, men i en helt annen verden enn 2000kr! :overrasket: Jeg har uansett bare sjekket hotels.com, så jeg må gjøre litt mer research før vi bestemmer oss. Men det var en god idé å bytte hotell da. Jeg tror det kan bli litt kjedelig å ha all-inclusive i 14 dager. Vi reiser jo for å oppleve en annen kultur, da blir det litt teit å bare oppleve hotellkulturen. :ler:

Ja, det er jo bryllupsreisen vår og hadde det ikke vært for skattepengene hadde vi aldri hatt råd til det. Men så kommer jo den fornuftige Belle-stemmen frem da, og sier at det kanskje er best å spare pengene eller bruke de på noe mer fornuftig? Studenttilværelsen henger fortsatt godt igjen i meg skjønner du, så det å bruke penger på et generelt grunnlag stresser meg. :fnise:

Men det er min kjære som er mest fornuftig med penger hjemme hos oss, så da får han bestemme om vi skal ta oss råd til det eller ei.

:dåne: Vet du ikke hva Dronning Maud pudding er? Det er jo verdens beste dessert og blir mest brukt rundt juletider her på Vestlandet. Men den blir også brukt til begivenheter som dåp, konfirmasjon og bryllup.

Fant dette da jeg googlet det. Grei oppskrift også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet av ei som fikk billetter tur-retur Nicaragua for litt over 6000 (eller kanskje det var nærmere 7000), men da hadde hun kjempemange mellomlandinger og sånt (i tillegg til kjempeflaks som fant så billige billetter). Cancun er ganske dyrt, ja (og full av nord-amerikanere på ferie). Ja, jeg synes det er fornuftig å gå for en uke på all-inclusive, og så en uke med kultur ;) Det er veldig deilig med all-inclusive (vi hadde det på bryllupsreisa vår), men som du sier kan det bli litt kjedelig i lengden.. man blir litt bundet på en måte. Man føler det blir teit å gå og spise andre plasser enn hotellet siden man allerede har betalt for maten der. Og angående sparing.. spare kan man gjøre ellers. Kan alltids klare å spare noen hundrelapper i måneden og vips blir det en del penger. Nyt ferien du.

Og jeg er ikke så bevandret i dessertverdenen.. er ikke så glad i dessert. Liker bedre frukt og gjærbakst. og diverse kaker. Men puddinger og sånt er ikke helt min greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...