^^Belle^^ Skrevet 18. juni 2009 Forfatter #641 Del Skrevet 18. juni 2009 12 kasser vin til 40 mann???? Men da har vi sånn ca like mange gjester (vi blir 90), så fint om du sier fra hvor mye du har kjøpt ja Ja, det går jo ca. en flaske rødvin på to mann til maten. Litt mindre hvitvin. Tror det var 12 kasser altså. :klø: Men skal passe på å gi deg beskjed! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 18. juni 2009 #642 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg også! Det skal regne apekatter denne helgen, så jeg håper at det får regnet fra seg til neste helg. Jeg kan fransk ja. Var utvekslingsstudent der på videregående, og ''familien min'' og venner kommer til bryllupet. ----- Oppdatert liste over ting som skal gjøres: * Ringe til kommunens Kirkelige Fellesråd og høre om prøvingsattest er i boks * Lage musikkliste til DJ - sende den i dag * Finne solosang til trompetdame - fikses i dag * Avklare om vi må lage kake selv eller ei * Ringe prest to uker før - møte i dag * Krysse fingrene for at orgelmann kan Canon in D - vente til etter prestemøte * Finne 2 stk servitører * Bestille blomster og utstyr til bukett * Prøve kjole og dress * Gå ut sko - begge to * Bekrefte drinkliste til bartender * Kjøpe inn alkohol - neste uke * Bestemme tekster til kirken - i dag * Bestemme salme til kirken - i dag * Bestille reise * Krysse fingrene for at jeg får flyttet ferien min * Skrive en liten velkomsttale på fransk * Sende mail til event-firmaet og bekrefte gjesteliste, servitører og meny (og at vi ikke skal leie duker av dem) * Lage ferdig seteplanen * Kjøpe kaketopper - i dag * Kjøpe gavebok med klistremerker - i dag * Kjøpe gjestebok - i dag I dag skal vi møte presten. Håper det går bra. Ellers fikk vi fikset kjøreplan og sendt mail til eventfirma i går. I dag skal vi i tillegg kjøpe kaketopper, gavebok og gjestebok. Årh, begynner å nærme seg nå! Ha en fin torsdag alle sammen! Så flink du er Dette ordner seg Så deilig at du skal på SPA på tirsdag, det unner jeg deg masse Det kommer til å gå kjempefint med presten, det er jeg sikker på - sålenge han ikke er like distre som vår Satser på finvær over hele vestlandet neste helg Ha en fin dag videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #643 Del Skrevet 21. juni 2009 Så flink du er Dette ordner seg Så deilig at du skal på SPA på tirsdag, det unner jeg deg masse Det kommer til å gå kjempefint med presten, det er jeg sikker på - sålenge han ikke er like distre som vår Satser på finvær over hele vestlandet neste helg Ha en fin dag videre Ja, det ordner seg fiiint! Årh, gleder meg kjempemye. Det skal bli helt vidunderlig. :rødme: Det gikk veldig fint hos presten. ---------------------------- Liste over ting som skal gjøres: * Ringe til kommunens Kirkelige Fellesråd og høre om prøvingsattest er i boks * Lage musikkliste til DJ * Finne solosang til trompetdame * Avklare om vi må lage kake selv eller ei * Ringe prest to uker før * Krysse fingrene for at orgelmann kan Canon in D - ringe i dag * Finne 2 stk servitører * Bestille blomster og utstyr til bukett * Prøve kjole og dress * Gå ut sko - begge to * Bekrefte drinkliste til bartender * Kjøpe inn alkohol * Bestemme tekster til kirken * Bestemme salme til kirken * Bestille reise * Krysse fingrene for at jeg får flyttet ferien min * Skrive en liten velkomsttale på fransk * Sende mail til event-firmaet og bekrefte gjesteliste, servitører og meny (og at vi ikke skal leie duker av dem) * Lage ferdig seteplanen - i dag * Kjøpe kaketopper * Kjøpe gavebok med klistremerker - denne uken * Kjøpe gjestebok - denne uken Da var prestemøtet overstått. Han var kjempekoselig, og vi pratet i vei om alt og ingenting. Salmer er bestemt, tekster er bestemt og program er bestemt. Det som er litt morsomt er at presten vår visstnok har vært misjonær i et fransktalende land, så han skal ta noen strofer på fransk til gjestene våre. Nå gjenstår det ikke mye før den store dagen. Jeg skal på spa, vi må fikse gavebok og gjestebok, og jeg skal ringe til orgelmann i dag. Eller blir det teit? Kan jeg ringe ham på en søndag? :klø: Dette er jo liksom en arbeidsdag for ham, så...nei, jeg vet ikke jeg. Jeg har fått direktenummeret hans, så jeg tror kanskje at jeg bare tar sjansen. Ha en fortsatt fin søndag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 21. juni 2009 #644 Del Skrevet 21. juni 2009 Ring orgelmannen, det må da gå bra!! Jeg har jo ikke vært her inne på en evighet, tenk at det er sååå kort tid igjen!! Det kommer til å bli helt fantastisk, tenker jeg. Og så herlig med spa på tirsdag da, det synes jeg nesten burde være obligatorisk for alle bruder:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bee Skrevet 21. juni 2009 #645 Del Skrevet 21. juni 2009 Ååå....tenk å bare ha 6 dager igjen...! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 21. juni 2009 #646 Del Skrevet 21. juni 2009 Ååå....tenk å bare ha 6 dager igjen...! :rødme: Jaaa, hun er heldig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 21. juni 2009 #647 Del Skrevet 21. juni 2009 Bra du ikke har så mye igjen, er jo bare 6 dager igjen! Var rart å våkne i dag og tenke at om en uke er det hele over... Eller, er jo egentlig da det begynner Men har liksom planlagt dette så lenge, at blir rart å ikke ha noe å planlegge... hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #648 Del Skrevet 22. juni 2009 Ring orgelmannen, det må da gå bra!! Jeg har jo ikke vært her inne på en evighet, tenk at det er sååå kort tid igjen!! Det kommer til å bli helt fantastisk, tenker jeg. Og så herlig med spa på tirsdag da, det synes jeg nesten burde være obligatorisk for alle bruder: p Jeg ringte, men han var opptatt. Skal ringe igjen i dag. :dåne: Tror ikke det har gått opp for meg at det er nå til helgen det skal skje. Vi gleder oss kjempemye ihvertfall. Spa. :rødme: Ååå....tenk å bare ha 6 dager igjen...! :rødme: Nå er det bare 5 dager igjen. Jaaa, hun er heldig!! Bra du ikke har så mye igjen, er jo bare 6 dager igjen! Var rart å våkne i dag og tenke at om en uke er det hele over... Eller, er jo egentlig da det begynner Men har liksom planlagt dette så lenge, at blir rart å ikke ha noe å planlegge... hehe... :dåne: Tiden går så utrolig fort. Og det er litt trist å tenke at ''nå har vi jo ikke noe særlig å glede oss til lengre'', men det har vi jo. Det blir Norgesferie med utenlandsgjester og Italia i juli. :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #649 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Da var det bare 5 dager igjen. :dåne: Som jeg skrev tidligere; jeg tror ikke det har gått opp for oss at det bare er noen få dager igjen til det skjer. Føler meg merkverdig rolig om dagen, men så pleier jeg ikke å stresse så mye rett før, heller. På eksamensdagene mine var jeg superrolig og stresset ikke i det hele tatt. Tror jeg er litt merkelig. I dag skal jeg ringe til orgelmann (må vente til en litt mer anstendig tid tror jeg ), vi må handle inn gavebok og gjestebok og rydde hjemme. Svigerfar, kone og halvbror til min kjære skal nemlig sove hos oss i helgen. Da bør det være mulig å komme frem til sengen på gjesterommet/kontoret. Ellers blir det fullt kjør denne uken. I morgen blir det spa, på onsdag må vi fikse det som gjenstår (seteplan + +) i tillegg til Transformers (ja, de hadde skrevet feil på kinosidene så vi rekker den allikevel ), på torsdag ankommer de første utenlandsgjestene og på fredag blir det pynting til den store gullmedaljen. I tillegg til henting av 11 stk utlendinger på flyplassen. De kommer heldigvis alle med samme fly, så vi slipper ut flere ganger. Men vi trenger jo 3 biler for å få hentet alle sammen da. :dåne: Forresten: jeg har klart å forhandle meg frem til bytte av brudedans-sang. Vi skal nå ha Goo Goo Dolls - Iris. Siden jeg fikk bestemme den sangen, fikk min kjære bestemme trompetsolo i kirken: You Raise Me Up. Eller, for de som vet hvor jeg er fra: Reis Meg Opp. Min kjære og meg er så totalt ulike at vi må gjøre slike avtaler om alt. Årh, gleder meg!!!!! Endret 22. juni 2009 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 22. juni 2009 #650 Del Skrevet 22. juni 2009 Herlighet nå er det bare 5 små dager igjen, det er din siste mandag som ugift Ser du har mye på tapeten denne uka, men det ordner seg - bare ta en dag av gangen Satser på at orgelmannen kan Canon in D, de fleste organister kan vel den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #651 Del Skrevet 22. juni 2009 Herlighet nå er det bare 5 små dager igjen, det er din siste mandag som ugift Ser du har mye på tapeten denne uka, men det ordner seg - bare ta en dag av gangen Satser på at orgelmannen kan Canon in D, de fleste organister kan vel den 5 dager er jo ingenting! Er veldig travel denne uken, ja. Men da går tiden bare enda fortere! Akkurat nå ser jeg frem til både spa, transformers og besøk fra venner og ''familie'' jeg ikke har sett på 2 år. Og så selve bryllupet da selvsagt. Håper at han kan den altså. Jeg har uansett funnet notene til trompetdame og hun sa at hun skulle ringe til orgelmann, men jeg vil nå bekrefte det selv også. Han er visst veldig flink, så vi satser på at han kan den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 22. juni 2009 #652 Del Skrevet 22. juni 2009 for at du fikk sangen du ville ha som første dans Tenk at det bare er 5 dager igjen! Du er heldig som er rolig, jeg sover dårlig og er småkvalm... Huff... Jeg gleder meg jo veldig også, er bare så mange detaljer og så mye å holde styr på, og tanken på at nesten 100 stk har øynene sine på meg, spesielt under vielsen... Men både jeg og mamma har funnet ut at vi må gi litt slipp på ting og ikke tenke at alle detaljene skal være perfekte hele tiden, ellers blir det bare altfor slitsomt, hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #653 Del Skrevet 22. juni 2009 for at du fikk sangen du ville ha som første dans Tenk at det bare er 5 dager igjen! Du er heldig som er rolig, jeg sover dårlig og er småkvalm... Huff... Jeg gleder meg jo veldig også, er bare så mange detaljer og så mye å holde styr på, og tanken på at nesten 100 stk har øynene sine på meg, spesielt under vielsen... Men både jeg og mamma har funnet ut at vi må gi litt slipp på ting og ikke tenke at alle detaljene skal være perfekte hele tiden, ellers blir det bare altfor slitsomt, hehe... for Iris! Rolig og rolig fru Blom. Jeg er ihvertfall mindre stresset denne uken enn hva jeg var de to forrige ukene. Jeg får faktisk sove om nettene nå. Det er viktig å ikke detaljstyre hele tiden, da er det veldig lett å bli utslitt. Og å bli bridezilla. ------ Nå har jeg fått snakket med orgelmann, og han mente at det kom til å gå helt fint med canon in d. Jeg sendte notene til ham, og han sa at han skulle fikse det. Så da er det ute av verden også. * Lage musikkliste til DJ - husk å ring dersom han ikke bekrefter innen onsdag * Prøve kjole og dress * Gå ut sko - begge to * Kjøpe inn alkohol * Skrive en liten velkomsttale på fransk * Lage ferdig seteplanen * Kjøpe gavebok med klistremerker * Kjøpe gjestebok * Spa * Transformers Ikke så mye som gjenstår nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 22. juni 2009 #654 Del Skrevet 22. juni 2009 Bare småtteri igjen ser jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sarasahara Skrevet 22. juni 2009 #655 Del Skrevet 22. juni 2009 wee, er bare 5 dager igjen!!! Så bra at du er rolig og ikke stresser alt for mye, jeg også er litt sånn (selv om jeg har ei hel uke mer enn deg å stresse på da ), sover kjempegodt om nettene og slapper av og koser meg for transformers!!! Gleder meg vilt til den filmen, håper vi får tid til å se den før bryllupet Da får du ha masse lykke til med alle forberedelsene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 22. juni 2009 #656 Del Skrevet 22. juni 2009 OK, litt mer rolig enn meg da I allefall på bryllupsområdet, men kanskje fordi du har mye å tenke på når det gjelder andre ting? Jo, blir masse å glede seg til etter bryllupet også Vi kan se frem til bryllupsreise og Køben-tur f.eks. Bare ingenting som krever så mye planlegging Dere har bryllupsreisen ja, og forhåpentligvis snart en miniBelle i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #657 Del Skrevet 22. juni 2009 Bare småtteri igjen ser jeg wee, er bare 5 dager igjen!!! Så bra at du er rolig og ikke stresser alt for mye, jeg også er litt sånn (selv om jeg har ei hel uke mer enn deg å stresse på da ), sover kjempegodt om nettene og slapper av og koser meg for transformers!!! Gleder meg vilt til den filmen, håper vi får tid til å se den før bryllupet Da får du ha masse lykke til med alle forberedelsene Jeg har ikke sovet godt en eneste natt på over 2 uker nå, så jeg syntes det var på tide å få en skikkelig natt. Jeg har alltid trodd at den hadde premiere 26.juni jeg, derfor har jeg furtet litt for meg selv fordi vi aldri hadde hatt tid til å se den dagen før. Men de hadde skrevet feil dato på kinosidene. Gjett hvem som var lykkelig da hun fant det ut! OK, litt mer rolig enn meg da I allefall på bryllupsområdet, men kanskje fordi du har mye å tenke på når det gjelder andre ting? Jo, blir masse å glede seg til etter bryllupet også Vi kan se frem til bryllupsreise og Køben-tur f.eks. Bare ingenting som krever så mye planlegging Dere har bryllupsreisen ja, og forhåpentligvis snart en miniBelle i magen Ja, de andre bekymringene overskygger bryllupsstresset på en måte. Jeg klarer bare å bekymre meg halvveis fordi jeg gleder meg sånn til bryllupet, men så klarer jeg bare å glede meg (og stresse) halvveis fordi jeg bekymrer meg sånn for ham. Huff, det er ikke noe vi trengte uken før vi gifter oss. *sukk* Men, det skal da bli bra uansett! Jeg synes det bare er herlig å slippe å planlegge så mye, jeg. Om bare 5 dager! En miniBelle hadde vært helt fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #658 Del Skrevet 23. juni 2009 * Lage musikkliste til DJ - husk å ring dersom han ikke bekrefter innen onsdag * Prøve kjole og dress - min kjære prøvde i går, og buksen var blitt for trang. Heldigvis maste jeg på ham til han gjorde det, ellers hadde det blitt kaos i heimen på lørdag. * Gå ut sko - begge to * Kjøpe inn alkohol * Skrive en liten velkomsttale på fransk * Lage ferdig seteplanen * Kjøpe gavebok med klistremerker * Kjøpe gjestebok * Spa * Transformers Da var seteplanen ferdig også. *herlig* I tillegg tror jeg at alkoholinnkjøp begynner å komme i orden. Dette har vi tenkt: Til 76 mann, 69 av dem drikker alkohol: 10-12 kasser øl 5 kasser cider 32 flasker rødvin (til maten) og 10-12 liter til etterpå (kartong) 16 flasker hvitvin (til maten) og 6 liter til etterpå (kartong) I tillegg blir det masse drinker å få i baren. Vi kommer helt sikkert til å kjøpe inn aaaaltfor mye, men vi kunne levere det tilbake igjen (øl, cider og vin, ikke sprit), da er det bedre å ha for mye enn for lite. I dag skal jeg på spa! 3 timers opplegg er det, så det skal bli herlig. I morgen er det transformers, på torsdag kommer de første utenlandsgjestene og på fredag bryter helvete løs. Ha en fin tirsdag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 23. juni 2009 #659 Del Skrevet 23. juni 2009 Så deilig med SPA, kos deg masse i dag Det fortjener du! Godt å høre at du fikk mast på din kjære sånn at det er håp å få tilpasset buksen før lørdag Det hadde nok blitt litt katastrofe på lørdag hvis ikke Helvete bryter løs allerede i morgen her... Da kommer nemlig begge foreldrene mine Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #660 Del Skrevet 23. juni 2009 Så deilig med SPA, kos deg masse i dag Det fortjener du! Godt å høre at du fikk mast på din kjære sånn at det er håp å få tilpasset buksen før lørdag Det hadde nok blitt litt katastrofe på lørdag hvis ikke Helvete bryter løs allerede i morgen her... Da kommer nemlig begge foreldrene mine Ha en fin dag Årh, det skal jeg gjøre! Han kjørte rett til butikken hvor han kjøpte dressen, så de får fikset det til i morgen. Heldigvis! Vi har foreldre rundt oss på alle kanter hele tiden vi, så deres stress har vi hatt i mange måneder allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg