Mazilla Skrevet 31. mars 2009 #321 Del Skrevet 31. mars 2009 ..og dette setter man på kakebordet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #322 Del Skrevet 31. mars 2009 ..og dette setter man på kakebordet?? Det er en dessert, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 31. mars 2009 #323 Del Skrevet 31. mars 2009 :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 31. mars 2009 #324 Del Skrevet 31. mars 2009 Hvordan var det å titte på lokalet i dag? Virker som mammaen din har oversikt, men uten å virke kontrollerende. Ser at boka di er på vei til å bli en "sære-matretter-fra-vestlandet"-bok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. april 2009 Forfatter #325 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Hvordan var det å titte på lokalet i dag? Virker som mammaen din har oversikt, men uten å virke kontrollerende. Ser at boka di er på vei til å bli en "sære-matretter-fra-vestlandet"-bok. Det var så gøy! Tror det gikk enda litt mer opp for oss at vi faktisk skal gifte oss. Mamma er kjempesnill og tar kontrollen der det trengs - uten å overkjøre oss helt. Vi har ingen problemer med å si til henne at hun må roe seg litt (hun vet at hun har en tendens til å bli litt overgira en gang i blant ), min kjære har gjort det mange ganger. Vi har nok av sære matretter på denne kanten av landet, ja. Har dere hørt om smalahove ? Neida, det smaker helt forjævlig, rett og slett. Men det er mange som liker det, til og med øynene spiser de. Endret 1. april 2009 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 1. april 2009 #326 Del Skrevet 1. april 2009 Vestlendinger er gærne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. april 2009 Forfatter #327 Del Skrevet 1. april 2009 Da har vi sett lokalet vårt for første gang! Det var en positiv overraskelse, mildt sagt. De hadde pusset opp etter at bildene vi har sett ble tatt og det var bare blitt såååå fint. Det var gigantisk, med bar, salong, nydelige toaletter og kjempegod plass til alle de 80 gjestene som kommer, DJ og kakebord. Det eneste minuset var at det var en søyle midt i rommet der vi skal spise, noe som kan bli litt problematisk for toastmasteren som alle skal se. Uansett, vi finner en løsning på det også. Utsikten er nydelig - kaien her i byen - og alt var bare helt perfekt. :rødme: Jeg er så utrolig fornøyd! Ellers blir det trening nr. 2 i dag i svømmehallen. Er så gøy å endelig ha funnet en type trening som jeg synes er kjempegøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. april 2009 Forfatter #328 Del Skrevet 1. april 2009 Vestlendinger er gærne Har dere noen merkelige retter på østlandet da? (bortsett fra mangel på pinnekjøtt på julaften ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 1. april 2009 #329 Del Skrevet 1. april 2009 Har dere noen merkelige retter på østlandet da? (bortsett fra mangel på pinnekjøtt på julaften ) Jeg er ikke østlending, så det kan jeg ikke svare på.. Jeg er trønder.... så det sier seg vel selv. Vi har f.eks. innherredssodd.. og så har vi jo også komle, bortsett fra at det heter klubb. og så har vi masse andre rare retter som ingen spiser og ingen har hørt om, bortsett fra besteforeldregenerasjonen. og jo, vi spiser pinnekjøtt på julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. april 2009 Forfatter #330 Del Skrevet 1. april 2009 Jeg er ikke østlending, så det kan jeg ikke svare på.. Jeg er trønder.... så det sier seg vel selv. Vi har f.eks. innherredssodd.. og så har vi jo også komle, bortsett fra at det heter klubb. og så har vi masse andre rare retter som ingen spiser og ingen har hørt om, bortsett fra besteforeldregenerasjonen. og jo, vi spiser pinnekjøtt på julaften. Sodd har jeg hørt om. Er ikke det noe lapskaus-lignende greier? for pinnekjøtt på julaften! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 1. april 2009 #331 Del Skrevet 1. april 2009 Så bra at lokalet ser bra ut Og for din kjære mor som husker på så masse Godt med god hjelp til forberedelsene kan jeg tenke meg :klø: Jeg kommer ikke på noen rare retter som østlendinger lager... Kanskje fordi jeg er fra Oslo og oppvokst på "nymotens" mat? Men jeg har faktisk bondefamilie på både mor og farssiden (fra bestefar og utover) Så burde jo ha hørt om noe :klø: nesten så jeg får lyst til å google: Lokale retter fra østlanget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 1. april 2009 #332 Del Skrevet 1. april 2009 Sodd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 2. april 2009 Forfatter #333 Del Skrevet 2. april 2009 Så bra at lokalet ser bra ut Og for din kjære mor som husker på så masse Godt med god hjelp til forberedelsene kan jeg tenke meg :klø: Jeg kommer ikke på noen rare retter som østlendinger lager... Kanskje fordi jeg er fra Oslo og oppvokst på "nymotens" mat? Men jeg har faktisk bondefamilie på både mor og farssiden (fra bestefar og utover) Så burde jo ha hørt om noe :klø: nesten så jeg får lyst til å google: Lokale retter fra østlanget Det er kjempeherlig med hjelp, tror aldri vi hadde kommet i mål uten hjelp fra kjente og kjære. *hmm* Det må da være noen spesielle retter dere også har? Sushi synes jeg er rimelig spesielt - det får man ikke tak i her i byen... (Men det kan vel kanskje være fordi byen er såpass liten og sushirestaurant ikke er noe særlig prioritet?) Det kan vel klassifiseres som nymotens mat det da? Sodd Det så jo kjempegodt ut! Minner meg litt om lapskaus ja, kanskje suppelapskaus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 2. april 2009 Forfatter #334 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg glemte å skrive det, men fotografen kunne ikke. Så nå er vi på let etter en ny fotograf, gjerne en som driver på hobbybasis så det ikke blir så forferdelig dyrt. Har fått et nummer av mamma, men jeg må høre litt med min kjære først da jeg tror han begynner å helle litt mot studiobilder i stedet for utebilder. Vi har nemlig fått 1000 kr avslag hos en fotograf her i byen - gjennom forlover til kjære som kjenner fotografen - altså 5900 kr i stedet for 6900 kr. Jeg synes uansett det fremdeles er altfor dyrt. Men dersom min kjære mener at vi har råd til det, får vi bare go for it. Trening nr. 2 fullført! Det ble svømming i går også, sammen med mageøvelser i vannet og påfølgende tur i vannsklia. I dag blir det kanskje solarium, men jeg vet ikke helt om jeg får tid til det. Vi skal på hyttetur til helgen, og bilen skal pakkes i kveld. Jeg håper uansett vi får litt sol på fjellet. Forresten: det var 10 grader ute i går og ingen vind! Det var kjempeherlig, og jeg kunne faktisk være ute uten jakke! Ha en fin torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 2. april 2009 #335 Del Skrevet 2. april 2009 Så bra at du er så fornøyd med lokalet. Søylen kan hvertfall pyntes fin. Twisted skal også pynte noen søyler, så du kan jo finne tips i boken hennes. Kjedelig at fotografen ikke kunne da. Men det ordner seg nok. for trening! Jeg gleder meg sånn til jeg skal begynne å svømme igjen. Det er herlig trening. Gooood tur! Håper dere får det koselig på fjellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. april 2009 Forfatter #336 Del Skrevet 3. april 2009 Så bra at du er så fornøyd med lokalet. Søylen kan hvertfall pyntes fin. Twisted skal også pynte noen søyler, så du kan jo finne tips i boken hennes. Kjedelig at fotografen ikke kunne da. Men det ordner seg nok. for trening! Jeg gleder meg sånn til jeg skal begynne å svømme igjen. Det er herlig trening. Gooood tur! Håper dere får det koselig på fjellet. *hmmm* Kanskje jeg burde ta turen inn i dagboken hennes? :klø: Jeg tror at vi uansett har funnet en løsning på det: gamle gardiner (slike som er hvite, gjennomsiktige og ligner litt på brudeslør...) hvor vi skal stikke inn blå blomster av ett eller annet slag - forglem meg ei, blåklokker eller blåveis hadde vært å foretrekke, men fioler eller stemorsblomster funker også bra dersom vi ikke skulle finne noe av de andre. Ja, det var kjedelig at fotografen ikke kunne, men jeg tror min kjære bare er glad til. Jeg sa til ham at han fikk bestemme hvilken fotograf og hvilke bilder vi ville ha. Da sa han innebilder med en gang, eventuelt bilder ute dersom det er fint vær, vi finner et fint sted og at vi har en profesjonell fotograf. Så da får vi bare koste på oss de kjipe 6000kr og la det stå til. Min kjære og forloveren hans skal snakke med dem i dag, om hva som er inkludert i prisen osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. april 2009 Forfatter #337 Del Skrevet 3. april 2009 Da var fotograf og buss bestilt! Ha en kjempefin ferie alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 3. april 2009 #338 Del Skrevet 3. april 2009 Grattis med å ha booka ting! God helg/påske til deg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 6. april 2009 #339 Del Skrevet 6. april 2009 for fotograf og buss! Håper du koser deg på påskeferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 6. april 2009 #340 Del Skrevet 6. april 2009 Så bra at dere har fått ordnet både fotograf og buss Forøvrig så finner jeg ingenting når jeg googler etter lokale retter fra østlandet :klø: Sushi er knallgodt, men går vel under nymotens mat ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg