Haris Pilton Skrevet 8. desember 2008 #1 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har siden februar fått resept ca hver 2. eller 3. måned på 10stk Imovane som jeg har tatt i krisetilfeller. Men når jeg var hos legen helt i slutten av oktober fikk jeg resept på 30 stk. Jeg har nok vært litt mindre nøye på å spare på dem, men det har samtidig vært så deilig med garantert søvn litt mer enn en natt annenhver uke. Jeg har nå 6stk igjen. Når kan/bør jeg be legen om ny resept igjen tror dere?
Gjest Gjest_Pip_* Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har siden februar fått resept ca hver 2. eller 3. måned på 10stk Imovane som jeg har tatt i krisetilfeller. Men når jeg var hos legen helt i slutten av oktober fikk jeg resept på 30 stk. Jeg har nok vært litt mindre nøye på å spare på dem, men det har samtidig vært så deilig med garantert søvn litt mer enn en natt annenhver uke. Jeg har nå 6stk igjen. Når kan/bør jeg be legen om ny resept igjen tror dere? Dette lurer jeg også på... PS: Fant ut at jeg sov like godt på bare en halv, eller en tredjedels tablett, så da hadde jeg de enda lenger.. Fikk 30 tabletter stilnoct sist, disse kunne jeg fint dele i 4, så da hadde jeg 120 netter garantert søvn.. Så uansett, ved å dele de litt opp, så får du iallefall ikke noe overforbruk, som legen har noen grunn til å være redd for
Haris Pilton Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2008 Dette lurer jeg også på... PS: Fant ut at jeg sov like godt på bare en halv, eller en tredjedels tablett, så da hadde jeg de enda lenger.. Fikk 30 tabletter stilnoct sist, disse kunne jeg fint dele i 4, så da hadde jeg 120 netter garantert søvn.. Så uansett, ved å dele de litt opp, så får du iallefall ikke noe overforbruk, som legen har noen grunn til å være redd for men da har du vel 7,5 mg? for jeg har bare 5 mg. har vært et par kvelder der jeg måtte ta 2stk fordi den første ikke funket men det har ikke skjedd på en måned.
eveline Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 (endret) . Endret 26. juni 2021 av eveline
Haris Pilton Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2008 Jeg tar imovane 7,5 mg. hver natt for å sove og har gjort dette i flere år. hva skjer om du ikke tar den?
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 Dette hørtes mye ut på kort tid. Du er klar over at tablettene er vanedannende? Jeg fikk utskrevet en pakke på 10 tabletter av fastlegen min som jeg virkelig vegret meg for å ta på grunn av nettopp muligheten til å bli avhengig av dem. Jeg sitter heller våken på natta enn å risikere å bli avhengig av sovemedikamenter. For er man først blitt avhengig er det et helvete å komme seg av dem igjen. Hos meg endte det til slutt med et skikkelig angstanfall som en bivirkning av dem, så nå er de utelukket uansett. Jeg ble anbefalt et naturpreparat som heter Valerina Forte. 149,- for en pakke på 80,- Man får ikke den umiddelbare virkningen som man får med Imovane, men tar man høyeste anbefalte dose skal det litt til for å klare å holde seg våken etter en times tid. Jeg kommer fra en familie med mye reumatisme, og soveproblemer på grunn av smerter er desverre noe som går igjen. Men de jeg vet har forsøkt Valerina har hatt god effekt av dem, inkludert meg. Du taper hvertfall ikke noe på å prøve.
Haris Pilton Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2008 Dette hørtes mye ut på kort tid. Du er klar over at tablettene er vanedannende? Jeg fikk utskrevet en pakke på 10 tabletter av fastlegen min som jeg virkelig vegret meg for å ta på grunn av nettopp muligheten til å bli avhengig av dem. Jeg sitter heller våken på natta enn å risikere å bli avhengig av sovemedikamenter. For er man først blitt avhengig er det et helvete å komme seg av dem igjen. Hos meg endte det til slutt med et skikkelig angstanfall som en bivirkning av dem, så nå er de utelukket uansett. Jeg ble anbefalt et naturpreparat som heter Valerina Forte. 149,- for en pakke på 80,- Man får ikke den umiddelbare virkningen som man får med Imovane, men tar man høyeste anbefalte dose skal det litt til for å klare å holde seg våken etter en times tid. Jeg kommer fra en familie med mye reumatisme, og soveproblemer på grunn av smerter er desverre noe som går igjen. Men de jeg vet har forsøkt Valerina har hatt god effekt av dem, inkludert meg. Du taper hvertfall ikke noe på å prøve. Jeg har brukt Valerina Forte, de funker ikke på meg. Det var den aller første "sovemedisinen" jeg brukte, som jeg hadde i ca et år. Den funket faktisk greit som placebo i den perioden, men når søvnproblemene ikke bare var lette lenger, måtte jeg til legen. Her er en artikkel om det også: "Sovemiddel knapt bedre enn narremedisin" Jeg er veldig klar over at de er vanedannende. Bortsett fra en periode i november hvor jeg tok hver natt i to uker på rad, tar jeg nå feks en, venter 4 netter før jeg tar neste gang osv. Eller tar 2 netter på rad og venter en uke...osv osv. Jeg passer i hvert fall alltid på å ha mellomrom når jeg kan. Jeg telte på kalenderen nå, og har tatt 25 tabletter på 41 dager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå