Gå til innhold

Kvinnelig lege

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mange jeg kjenner vil helst ha en kvinnelig lege, og argumentet er særlig at det er bedre at en kvinne tar GU på en. Jeg skjønner det ikke helt - når et fremmed menneske skal rote rundt oppi der er det ikke noe mer naturlig med en kvinne enn en mann. Mulig at kvinner er bedre lyttere?

Hva synes du - vil du helst ha kvinnelig eller mannlig lege? Og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Gjest WildRider
Skrevet

Fastlegen min er den som brukte å ta GU på meg, og han er hardhendt, så hardhendt så jeg nesten griner av måten han tar i på. Skulle tro han gravde etter noe spesielt når han først er der nede. Etter 2-3 besøk hos ham, fikk jeg nesten angst for å gå tilbake. Nå har jeg en kvinnelig lege som utfører undersøkelsene og er flink til å lytte, og gjør en skåsnom og god jobb :)

Skrevet

Jeg har en kvinnelig lege pga tidligere overgrep. ikke en lege, men dere skjønner tegninga.

men jeg tror jeg uansett hadde syntes det var lettere å snakke med en kvinnelig lege om "jenteting". Jeg synes det er mange usympatiske mannlige leger, men jeg har jo kun hatt den ene kvinnelige legen så jeg vet jo ikke om det er like mange usympatiske kvinnelige leger også :vetikke:

Skrevet

Jeg vil helst ha en mannlig lege jeg, vet ikke helt hvorfor. Har vel bare best erfaring med det. Når det gjelder GU synes jeg det er helt likegyldig om det er en kvinnelig eller mannlig lege som utfører den, det kommer aldri til å føles helt dagligdags uansett.

Skrevet (endret)

Grunnen til at enkelte kvinner foretrekker en kvinnelig gynekolog er nok fordi den kvinnelige gynekologen har vært gjennom det samme som pasienten, og hun kjenner kvinnekroppen veldig godt. Og det er vel i bunn og grunn betryggende for enkelte.

En annen grunn til at dem foretrekker kvinnelige gynekologer, er vel rett og slett fordi dem ikke vil at en annen mann enn kjæresten skal ta dem nede i underlivet.

Og som dere andre har sagt, så er en kvinne som oftest lettere å snakke med.

Endret av Dementhia
Skrevet

Vil egentlig helst ha en kvinnelige lege, grunnet en særdeles dårlig opplevelse med en mannlig lege tidligere. En hendelse jeg ikke vil gå inn på her, men som satte sterke spor hos meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg ønsker helst kvinnelig lege.. Spesielt når det gjelder "kvinnesaker" fordi jeg føler at det er lettere for hun å forstå samtidig som det er lettere for MEG å snakke med en kvinne om slikt! :)

Skrevet
Grunnen til at enkelte kvinner foretrekker en kvinnelig gynekolog er nok fordi den kvinnelige gynekologen har vært gjennom det samme som pasienten, og hun kjenner kvinnekroppen veldig godt. Og det er vel i bunn og grunn betryggende for enkelte.

En annen grunn til at dem foretrekker kvinnelige gynekologer, er vel rett og slett fordi dem ikke vil at en annen mann enn kjæresten skal ta dem nede i underlivet.

Og som dere andre har sagt, så er en kvinne som oftest lettere å snakke med.

Enig i den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...