Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Har sett endel artige og fine bilder som er sort/hvite, men med en detalj i farger. Kunne tenke meg å prøve meg fram på denne måten jeg å, men klarer ikke å finne noen sider på nettet med tips og råd, eller programvare. Er det noen som har noen linker til noen sånne sider?
Tropehus Skrevet 8. desember 2008 #2 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har ingen linker, men dette burde være rimelig enkelt å få til i Photoshp ved å bruke flere lag - legg fargelaget i bunnen og svarthvitt laget på toppen. Bruk viskelær til å pusse ut den delen av svarthvitt laget du vil at skal være farge og fargelaget til skinne igjennom. Ellers har flere digitalkameraer denne funksjonen innebygget..
Kristin Skrevet 8. desember 2008 #3 Skrevet 8. desember 2008 Her får du en veiledning på det i photoshop.
Gul Nonstop Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Prøv deg frem http://www.picnik.com/
Gjest ts Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Tusen takk for nyttige og gode tips alle sammen. Nå skal jeg virkelig kose meg med å prøve meg fram... er redd mye av tiden min vil gå til netopp dette nå... hehe...
Inwe Skrevet 10. desember 2008 #7 Skrevet 10. desember 2008 Jeg bruker sjelden flere lag i photoshop (sikkert veldi dumt av meg, jeg kan jo ødelege mye bilder på denne måten). Om jeg skal ha en farge effekt i et svart hvis bilde merker jeg av den delen jeg vil ha i farge. Legger på en feather på omtrent 50 (prøv deg frem) og høyreklikker på det av merka. Trykker select inverse og lager bilde i svart hvitt. På denne måten vil den delen som var merka forbli i farger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå