Gå til innhold

Svart/ hvite bilder

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Har sett endel artige og fine bilder som er sort/hvite, men med en detalj i farger.

Kunne tenke meg å prøve meg fram på denne måten jeg å, men klarer ikke å finne noen sider på nettet med tips og råd, eller programvare.

Er det noen som har noen linker til noen sånne sider?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen linker, men dette burde være rimelig enkelt å få til i Photoshp ved å bruke flere lag - legg fargelaget i bunnen og svarthvitt laget på toppen. Bruk viskelær til å pusse ut den delen av svarthvitt laget du vil at skal være farge og fargelaget til skinne igjennom.

Ellers har flere digitalkameraer denne funksjonen innebygget..

Skrevet
Her får du en veiledning på det i photoshop.
Skrevet

Tusen takk for nyttige og gode tips alle sammen.

Nå skal jeg virkelig kose meg med å prøve meg fram... er redd mye av tiden min vil gå til netopp dette nå... hehe...

Skrevet

*abbonere* så jeg finne rigjen tråden ;)

Skrevet

Jeg bruker sjelden flere lag i photoshop (sikkert veldi dumt av meg, jeg kan jo ødelege mye bilder på denne måten). Om jeg skal ha en farge effekt i et svart hvis bilde merker jeg av den delen jeg vil ha i farge. Legger på en feather på omtrent 50 (prøv deg frem) og høyreklikker på det av merka. Trykker select inverse og lager bilde i svart hvitt. På denne måten vil den delen som var merka forbli i farger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...