Arielle Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Vi har arva noen hvite ullundertøy til mini. De har etter bruk og vask blitt veldig grå. Jeg tenkte at jeg skulle legge dem i litt klorin for å bleke dem litt. I det jeg skulle helle oppi klorinen, så jeg på flaska at det sto "må ikke brukes på ull og silke". Det jeg lurer på er om ullundertøy skal behandles på samme måte såm feks strikket ullklær. Skjønner jo at man ikke kan pute dem i klor liksom, men hva med ullundertøy? Hva er det som evnt. kan skje?
Darkannie Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Vi har arva noen hvite ullundertøy til mini. De har etter bruk og vask blitt veldig grå. Jeg tenkte at jeg skulle legge dem i litt klorin for å bleke dem litt. I det jeg skulle helle oppi klorinen, så jeg på flaska at det sto "må ikke brukes på ull og silke". Det jeg lurer på er om ullundertøy skal behandles på samme måte såm feks strikket ullklær. Skjønner jo at man ikke kan pute dem i klor liksom, men hva med ullundertøy? Hva er det som evnt. kan skje? Tror de kan bli "porøse" og revne lett ved klorbehandling...
Kanutten Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Du må for all del IKKE putte ullundertøyet i klorin. Da blir det ødelagt. Klorin er for sterkt til ullfibrene.
Gjest Phoenix Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Kan man bleke bomullstruser? Type Pierre Robert?
Arielle Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2008 Kan man bleke bomullstruser? Type Pierre Robert? Det kan brukes på alt annet enn ull og silke.
Arielle Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2008 Finnes det noe jeg kan bruke for å bleke dem? Det er dette som er grunnen til at jeg ikke kjøper hvitt ullundertøy til mini Mørkeblått lenge leve!
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2008 #7 Skrevet 9. desember 2008 Jeg ville farget det, var jeg deg. Jeg har farget masse ull, det blir veldig bra! Ikke bruk varmere vann enn 40 grader, selv om det står på fargen at du skal bruke 60/90. Det funker likevel. Når det er sagt har jeg også farget ullklær (av typen som kan maskinvaskes) på 60 grader, og det gikk bra.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #8 Skrevet 10. desember 2008 må ikke finne på å bleke, da ødelegger du ullfibrene. og da har ull undertøyet ingen virkning :/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå