Gjest Lilleulv Skrevet 7. desember 2008 #1 Skrevet 7. desember 2008 Jeg prøvde cerazette, men ble så sur at jeg slutta på de etter 3 uker. Så begynte jeg på p-ringen, har nå gått på det i 3 uker og har det absolutt ikke bra. Er sur, lei meg, har en lunte som ikke ligner noen ting... Men er det sånn at det bare er de første ukene det er sånn, og så kan det gå over? Eller vil dette vedvare? Jeg MÅ ha et prevensjonsmiddel, for et barn til er ikke aktuelt på noen år... Er det noen som har prøvd både p-ring og noe annet som kan sammenligne litt for meg? Jeg lurer på f.eks. p-pillen yasmin, er det mulig at den er bedre til meg? Orker ikke å ha det sånn her jeg :/
Drops Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Hei! Jeg gikk på et p-pillemerke som heter mercilon, og fikk noen helt syke humørsvigninger. Jeg gråt og kjeftet for hver eneste lille ting, og skjønte egentlig ikke selv hva som skjedde. Men jeg fikk byttet til yasminelle, og de fungerer som de skal. Uten alle hunørsvigningene. Det skal visst være mindre hormoner i dem enn i yasmin, så kanskje du skal spørre legen din om dem?
FangeLiv Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Har ikke noe bedre forslag enn p-ring, for synes selv at det var den jeg hadde minst dårlig humør med. Tror det stabiliserer seg litt etter en stund for deg ja. Men kort lunte er en varig bivirkning når det gjelder alle prevensjonsmidler med hormoner for min del hvertfall.
nerinna Skrevet 8. desember 2008 #4 Skrevet 8. desember 2008 Selv så går jeg på Loette og har gjort det i 6 år snart. Men de siste årene har jeg begynt å bli lei meg for den minste ting, og skal lite til før jeg begynner å gråte. Samboeren til broren min hadde det sånn når hun gikk på p-piller så hun sluttet. I det siste har jeg lurt på om jeg skulle bytte til p-ring, men vet ikke hvordan det funker Og siden jeg har gått på p-piller i 6 år så er jeg litt redd for hvilke bivirkninger som "popper" fram
tomatsuppe Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 For p-piller er det vel slik at de fleste bivirkninger skal gå over når det er gått 3 måneder. Antar det blir det samme med p-ringen. Om du kan holder ut bivirkningene så lenge, så kan de gi seg. Om det er veldig plagsomt, må du selvfølgelig ikke prøve å holde ut så lenge!
Gjest Lilleulv Skrevet 8. desember 2008 #6 Skrevet 8. desember 2008 For p-piller er det vel slik at de fleste bivirkninger skal gå over når det er gått 3 måneder. Antar det blir det samme med p-ringen. Om du kan holder ut bivirkningene så lenge, så kan de gi seg. Om det er veldig plagsomt, må du selvfølgelig ikke prøve å holde ut så lenge! oki, da er det bare 2 mnd igjen. jeg får holde ut Men er jeg fortsatt sur og grinete etter 3 mnd så får jeg bare droppe det.
Fantomina Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest Gjest_malin_* Skrevet 8. desember 2008 #8 Skrevet 8. desember 2008 Jeg prøvde cerazette, men ble så sur at jeg slutta på de etter 3 uker. Så begynte jeg på p-ringen, har nå gått på det i 3 uker og har det absolutt ikke bra. Er sur, lei meg, har en lunte som ikke ligner noen ting... Men er det sånn at det bare er de første ukene det er sånn, og så kan det gå over? Eller vil dette vedvare? Jeg MÅ ha et prevensjonsmiddel, for et barn til er ikke aktuelt på noen år... Er det noen som har prøvd både p-ring og noe annet som kan sammenligne litt for meg? Jeg lurer på f.eks. p-pillen yasmin, er det mulig at den er bedre til meg? Orker ikke å ha det sånn her jeg :/ Yasmin burde du IKKE gå på! jeg fikk migrene og diarè av det! har du født før? hva med spiral? har hørt det er veldig bra! synfase er veldig bra p-piller!
Gjest Lilleulv Skrevet 8. desember 2008 #9 Skrevet 8. desember 2008 Yasmin burde du IKKE gå på! jeg fikk migrene og diarè av det! har du født før? hva med spiral? har hørt det er veldig bra! synfase er veldig bra p-piller! Har ikke født... hm synfase skal jeg sjekke ut.
Dåsa Skrevet 8. desember 2008 #10 Skrevet 8. desember 2008 Spiralen kan sitte likevel Det er bare mindre sannsynlig.
Gjest Lilleulv Skrevet 8. desember 2008 #11 Skrevet 8. desember 2008 Spiralen kan sitte likevel Det er bare mindre sannsynlig. jeg ville i så fall valgt hormonspiral. Hvordan er den i forhold til p-piller?
Sans Skrevet 8. desember 2008 #12 Skrevet 8. desember 2008 Jeg tåler ingenting. Ikke minipiller, ikke cerazette, ingen typer p-piller, ikke p-plaster - og heller ikke p-ring. Dessuten tåler jeg ikke vanlige kondomer, og de som er allergivennlige koster urimelige 150 kr for 6 stykker. Med stabil syklus funker det sånn tålelig greit med sikre perioder (får kjøpt sånn apparat). Har ikke blitt gravid til nå, etter et halvt år.
Olive Skrevet 8. desember 2008 #13 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har alltid blitt fryktelig sint av alle p-piller. Sa dette til legen min, han ga meg noen "gode gamle" som heter Synfase. Disse skal visstnok ha lavere hormoninnhold. Lunta ble litt lengere da
Gjest Lilleulv Skrevet 8. desember 2008 #14 Skrevet 8. desember 2008 Jeg tåler ingenting. Ikke minipiller, ikke cerazette, ingen typer p-piller, ikke p-plaster - og heller ikke p-ring. Dessuten tåler jeg ikke vanlige kondomer, og de som er allergivennlige koster urimelige 150 kr for 6 stykker. Med stabil syklus funker det sånn tålelig greit med sikre perioder (får kjøpt sånn apparat). Har ikke blitt gravid til nå, etter et halvt år. ja... jeg har stabil syklus jeg og. Men det er ikke aktuelt å ta sjansen på å bli gravid, da jeg ble dødssyk sist, og ungen var i fare...
Skylines Skrevet 24. desember 2008 #15 Skrevet 24. desember 2008 Jeg går nå på Loette, men lurer på å bytte til Synfase. Hovedgrunnen er at jeg får mellomblødninger hvis jeg hopper over mensen med Loette, og at jeg det siste halvåret har fått nedsatt sexlyst. Anbefaler dere Synfase? Har hørt mye positivt om den.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #16 Skrevet 25. desember 2008 Pessar eller kondom+ ovusoft? Blir svært sikkert om du har stabil sykus og bruker strenge regler, men det blir litt knot i starten.
lille katt Skrevet 25. desember 2008 #17 Skrevet 25. desember 2008 Det som funker for noen, funker definitivt ikke for andre. Så det blir veldig vanskelig å anbefale et p-pille-merke fordi det funker bra på en selv. Selv har jeg gått gjennom de fleste merkene siden jeg begynte for femten år siden - Trinordiol, Synfase, Microgynon, Marvelon, Conludag (minipiller), og til slutt prøvde jeg p-ringen NuvaRing. Jeg sluttet på p-piller for ca. 7 år siden, så jeg har aldri prøvd Yasmin eller andre "nyere" merker. Alle sammen gav meg ekle humørsvingninger og drepte sexlysten fullstendig. Den som gav minst bivirkninger var minipillen, men jeg syntes det ble upraktisk fordi jeg mistet mensen og måtte ta hyppige gravitester for å sjekke om jeg var gravid... Nuva Ring var - for meg - den aller verste. Jeg ble skikkelig deppa, gråt for den minste ting. Jeg holdt ikke ut i tre måneder, så jeg kan ikke si om det ville ha blitt bedre. Fikk ihvertfall et bedre liv etter at jeg sluttet med hormonell prevensjon . Har ikke brukt hormoner de siste 7 årene, bare LadyComp. Det verste er at jeg oppdaget i en alder av 24 år at min voksne personlighet egentlig var ganske følelsesmessig stabil og avbalansert!
known Skrevet 25. desember 2008 #18 Skrevet 25. desember 2008 Tror nok det er ganske vanskelig ja å anbefale noe merke da alle er forskjellige.. Jeg har gått på en del jeg og. Begynte på Yasmin og fortsatte på Trionetta.. Jeg ble veldig kvalm av alle slags p-piller så jeg begynte på p-plaster og gikk på dette i noen år.. Var helt greit inntil jeg begynte i en jobb som gjorde at jeg var nødt til å dusje 2 ganger om dagen minst og da detter det ganske fort av.. Gikk uten en stund når jeg var singel (og det er jo selvsagt det beste ) Begynte på Nuva Ring etter at jeg ble gravid på p-plaster og tok abort noe jeg følte passet meg ganske bra når jeg var singel, men merker det jo ikke så lett før man er sammen med noen og kjefter og smeller, så p-ringen var ikke en vinner for meg.. Nå har jeg fått Cerazette fra legen som jeg gir en sjanse for å se om kroppen vil ha den... Foreløpig en del blødninger som har gitt seg nå heldigvis.. Så gir det i allefall 3 måneder, men for meg (og samboeren min) er det mindre følsomme stunder og kjefting fra meg nå.. Men som så mange andre skriver her at det er nok vanskelig å anbefale noe da alle reagerer forskjellig. Har hørt mye bra om P-stav men har ingen erfaring med dette selv.. Lykke til..
Gjest Sisu Skrevet 25. desember 2008 #19 Skrevet 25. desember 2008 Det som funker for noen, funker definitivt ikke for andre. Så det blir veldig vanskelig å anbefale et p-pille-merke fordi det funker bra på en selv. Signerer denne! Jeg brukte "vanlige" p-piller i en årrekke, men sluttet pga østrogeninnholdet. Har nå brukt Cerazette i halvannet år. Mensen er borte, men det er jammen sexlysten også! Går og lurer litt på å sette inn en spiral av et eller annet slag men... Vet ikke om jeg tør...
Klematis Skrevet 26. desember 2008 #20 Skrevet 26. desember 2008 Jeg har brukt hormonspiral i 3 år nå, og jeg har aldri født eller vært gravid. Har heller aldri hørt at det er noe problem med spiral uansett, bortsett fra at det er mer vondt å sette den inn og er litt større fare for komplikasjoner om en aldri har vært gravid. Men så lenge du følger godt med de første månedene etter innsetting og går til legen om du får smerter, så tror jeg ikke det er noe problem. Men du har vel uansett vært gravid, men bare ikke født vaginalt? Da var mitt inntrykk at det hvertfall ikke var noe problem? Grunnen til at det er vondere/vanskeligere å sette inn spiral på jenter/damer som ikke har vært gravide har jeg fått opplyst at var pga størrelsen på livmora. Men mulig jeg tar feil :klø: Jeg er uansett fornøyd med hormonspiral. Greit, det var litt vondt å sette inn og jeg kjente den litt de første månedene. Men etter det har jeg sluppet helt å tenke på det. Og ikke har jeg hatt mensen heller. Men når det er sagt så tror jeg kanskje jeg hvertfall vil vurdere vanlig kobberspiral neste gang. Bare fordi jeg tror kroppen egentlig har det bedre uten ekstra hormonbelastning. Men de er vel kanskje bittelitt mindre sikre? Lykke til med valget, Lilleulv!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå