Gå til innhold

Scampi`s vilje..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Scampi

Det har seg slik at jeg innerst inne er sta som et beist. Viljestyrken er kraftig, og når jeg setter meg mål gir jeg meg ikke før jeg er der jeg vil være. Det er iallefall den Scampi jeg vokste opp med...

Fikk mitt tredje barn i fjor sommer. Har vært mor i snart 11 år, og kjenner at jeg har falt inn i et mønster som kan kalles "voksent". Har alltid sett på meg selv som sprek og ung, men tidens tann røyner på.. :roll:

Jaja, jeg skal i alle fall nå igjennom en prosess, og tenkte at jeg kanskje skulle benytte meg av denne muligheten - dagbok på kg. Er jo her inne hver dag (stort sett), så da kan jeg greit ha kontroll på meg selv og lettere nå mitt mål, og det høres jo flott ut i mine ører i hvert fall.

Jeg vil ha kroppen min tilbake, enkelt og greit. Er ikke overvektig, har bare fått et irriterende lag med noe laust noe rundt over alt som gjør at bhèn synes der bak, og jeg trenger hold inn når jeg skal på fest. Irriterende.. Sliter litt med bekkenløsning, så det er ikke helt greit å begynne å trene riktig enda, men til høsten håper jeg å starte opp. Var tidligere aerobic-instruktør, så dette er slettes ikke gøy..

Tiltak: Spise normalt, men unngå alt "ekstra" som har en tendens å ramle inn i munnen når man går forbi ei skål, lager mat, "bare smake litt på osten" osv. Totalforbud mot sjokolade - dette kun fordi jeg har spist sjokolade hver dag i mange år og er avhengig. (Får faktisk abstinens..)

Unngå drikke med sukker i - sluttet med brus forrige sommer, så det er is-teen jeg må begrense inntaket på. Ellers drikker jeg stort sett bare vann, kaffe og te.

Jaja, jeg er på dag 4, og har ikke smakt sjokolade - ble syk etter en dag uten sukker :o , men nå er jeg på bedringens vei. Dette kan da ikke være noen sak å klare!! *prøver desperat å overbevise seg selv*

0,5 kilo er borte, og da gjenstår 3,5.

Ok, da er jeg offisiellt i gang - jiiihaaa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen som dagbok skriver, Scampi :D

Jeg kjenner meg mye igjen i det du skriver, om dette å få kroppen sin tilbake :roll: Jeg sliter veldig selv, og er kjempeavhengig av sjokolade! Men i motsetning til deg klarer jeg ikke å slutte! Jeg blir så fortvilet, men egentlig er jeg viljesterk til tusen, så kanskje jeg bare skal si !STOPP! Okay, nå er jeg sluttet også, skal følge med i dagboka di, og klarer du å la være å spise sjokolade, skal jammen jeg klare det også! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scampi

Takk for hyggelig hilsen, og ja, det er mulig å si nei til o store stygge sjokolade.. I hvert fall i ukedagene :wink: (det er jo så lett å si det..)

Klarte meg kjempefint i går, men falt for fristelsen å bake rundtstykker + at det var ei bacardi breezer igjen i kjøleskapet, så jeg er litt tung i kroppen i dag. Guttungen var ferdig på skolen i går, så vi leide en film, kjøpte snop og koste oss, og jeg spiste ikke noe godter! *kry som en hane* Har vært gjennom denne prosessen en del ganger før, og vet jo at kroppen må vennes av med søtt, på samme vis som man er vant å spise fet mat - da vil kroppen ha mer.. Etter helga har det gått en uke, og det er mitt første mål. Må vel klare det?! Jada Scampi, du klarer alt :D Og Nora, tror det samme gjelder for deg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scampi

Fytterakker`n så tungt det er å komme i gang om mårran!!

Nå har jeg peisa innpå to kopper kaffe, og leter febrilsk etter lysten til å vaske litt i huset. Vaskehjelpa har sommerferie, så det blir faktisk litt gøy å gjøre noe som jeg gjør forferdelig sjelden, men kan ikke si at det er lett å komme i gang nei...

Siste skoledag i dag for mine store barn (gutten i går, jenta i dag) så jeg sto opp halv åtte og har vært i drift til nå, men Oprah var jo så interessant!! hmm, sparke meg sjøl i r***.. Det blir jo så deilig etterpå når huset er reint og fint. Gir herved meg selv en tre timers frist. MÅ rapportere til deg o store dagbok innen klokka tre, og da skal huset være blåst. Det er en avtale *tar meg sjøl i handa*

jaja, ingen vei tilbake - sees! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scampi

Hmm. Brutte løfter og sånt, men ryggen svikta, og dermed motet også..

Fikk i alle fall ryddet godt til helgen, og nå er bursdagsgaven til gubben også i boks. Har vært flink selv om vaskebøtta fikk stå i fred.

Fortjener faktisk en lysholmer ice i kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scampi

Så er det jammen søndag igjen!! Tiden går så fort at man kan bli svimmel av mindre.. Helga har så langt vært fin. Var på jobb i går, og det var kjempekoselig. Lørdager er alltid koselig, for folk er ekstra trivelige. Det er helg, og folk stresser ikke riktig like mye.

I dag har mannen bursdag, og han har fått pakke på senga og frokost etterpå. Varme rundstykker og godt pålegg. Så koselig atte :D . Har bakt firkløverkake som vi skal kose oss med til kaffen litt senere. Håper det blir en fin dag for mannen min :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titter innom dagboken din en liten tur :D

Så flink du er, som klarer å kutte ut godteri&sjokolade sånn 8) Det står det respekt av :blunke:

Mannen din var riktig heldig i dag :)

Alltid koselig med frokost på sengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scampi

Har faktisk vært kjempeflink! Et par små sjokoladebiter på lørdagen, men det var bare fordi det var lørdag. :D Nå er jeg akkurat ferdig å jobbe. Ikke bare bare med ei lita tulle som får tenner, så da må man jobbe når hendene er ledig.. Blir sikkert dødstungt i morgen tidlig, men det får stå sin prøve..

Jaja, god natt kjære dagbok! Drøm søtt og ønsk som meg at døgnet kunne ha hatt bare et par timer til i seg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scampi

Himmel og hav.. Nå er klokken over halv ett og jeg har enda ikke kommet meg i dusjen :o Var visst ikke så lurt å jobbe nattskift nei.. Bomull i hodet og tung i beina, og det selv om sola skinner og det er en nyydelig dag!! Får komme meg på føttene. Dette går jo ikke! Får benytte sjansen mens lillemor sover å freshe meg litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scampi

Takker for hilsen fra Fisk :) , og starter en ny uke fra i dag. Sola skinner i dag også, og jeg måtte si til mannen da vi kom ut døra i morges - det kjennes ut som syden, for det gjorde det faktisk..

I dag står trilletur og papirarbeid på tapeten, men først må jeg nok rydde litt her.. Det er helt utrolig hvor mye klær man har når man synes man er kles-laus!! Med fem stykker her blir det nå bare sånn.

Sjokolade - hva er det? :briller: *skal med selvsuggesjon sørge for at sjokolade forblir et ukjent fenomen i Scampi`s liv* Har vært så flink at jeg faktisk nesten fortjener en premie! Men vekta står fortsatt stille. Tror det kan være pilsen fra i går som sørger for det, og i helga spiste vi god mat. Får ta dette gradvis, og håpe på et solid og varig resultat.

*Scampi liker ikke søtt - Scampi liker ikke søtt - Scampi liker ikke søtt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scampi

Himmel og hav... Om 6 timer skal jeg til pers i tannlegestolen atter en gang. Nå skal rotfyllingen endelig bli utført. Kan ikke si jeg gleder meg.. Får vel hoppe til køys slik at jeg ikke forsover meg. Tannlegetimer vokser ikke på trær her i byen ihvertfall :P

Fikk besøk, så det ble en sånn pitteliten syden-toblerone i dag, men det var ikke fordi jeg ikke klarte å motstå. Mere fordi det var greit å spise sammen med de andre.. Var ikke særlig godt. Snodig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scampi

Så deilig det er når sommeren er kommet! Sola skinner, og nå skal vi ut og grille. Har vaska og ordnet rundt omkring hele dagen, så pilsen vi unte oss istad smalt rett i fletta :P Nå blir det jammen godt med mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Scampi

Nei nå er det jammen tungt å være Scampi... Kroppen er tung, sinnet er tungt, og det er vanskelig å finne lyspunkter. Hvis bare og hvis bare.

Skulle ønske jeg kunne hatt litt mindre å tenke på, litt mere mot til å gjøre alt det som må gjøres. Pyton pyton pyton.. Jaja, det kan jo bare bli bedre, så vi satser på det. Om bare den derre hersens hodepina kunne ha tatt pause bare litt, så hadde det blitt litt lettere!!

Som man reder sier mange, og det stemmer så kjempegodt. Har selv satt meg i en posisjon der jeg bortimot aldri har ferie, faktisk nesten aldri helt fritt, og det tærer på. Men vi jobber for å få det litt annerledes, og det skal bli deilig. I dag hjelper dog ikke det. Skitmandag. Nå skal jeg vaske litt klær hvis den helsikes umulige kroppen min gidder å røre seg så langt..*sint på seg sjøl blikk rettet direkte på Scampi*

suuuuuuuuuuuuuukkkkkkkkk..... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scampi

Jeg er jo rett og slett deprimerende.. Jeg tror faktisk jeg er litt syk i dag. Formen har ikke forbedret seg, og jeg måtte legge meg nedpå litt i stad.

Småsvetter og er uggen. Satser på en bedre dag i morgen :) kanskje jeg skal unne meg noe nytt! :briller:

tenke tenke... trenger jo nye sko.. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Scampi

Jeg neglisjerer deg kjære dagbok.. Ha meg unnskyldt for det. Jeg neglisjerer meg selv også, så dårlig samvittighet har jeg faktisk nesten ikke..

Var og tok ansiktsbehandling med dyprens og greier i forgårs, og det var superdeilig. Har vært utrolig slurven med rens og pleie, men nå har jeg investert i kremer og renseprodukter. Ser allerede forskjell :o

Svetten renner i dag i alle fall. Ungene bader og storkoser seg i varmen, lillemor tar seg en liten blund og jeg skal rydde huset klart før vaskehjelpen kommer i ettermiddag. (for varmt for å vaske nå på formiddagen..) DET blir deilig, for det er ikke helt rent her akkurat for å si det mildt.

4 dager igjen, så er jeg ikke lenger 29.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Scampi

Jammen meg lenge siden sist.. 30 år har jeg blitt, og nå er jeg den stolteste Scampi "in the house". I dag er det onsdag, og på mandag bestemte jeg meg for at nok er nok.. Kiloene begynte å smyge seg på, og det har aldri skjedd meg før at jeg ikke har kontroll over meg selv på den måten, men nå var det jammen nok.

Ingen øl, ikke noe godt, og ikke noe imellom måltidene. Streng med seg selv, og føler seg allerede bedre. Liker kontroll, og nå føler jeg at jeg begynner å ta kontrollen tilbake.

Skal begynne på treningssenter snart. Bekkenet føles ok, og nå er det på tide å få strammet opp litt. Slapp gammel skrott er ikke mye lekkert nei..

Jaja, 5 kilo skal bort. Fort.

2 knekkebrød til frokost med magerost og ei halv skive skinke, stort glass vann og kaffe til dessert. Nå skal huset støvsuges før papirene venter.. Lillemor har lagt seg litt, og det må utnyttes :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scampi

1 kg borte!! Dette går strålende!! Det nytter virkelig å ikke spise om kvelden, og det værste av alt er at suget ikke er her (enda i hvert fall), men det er en del psykisk påvirkning fra meg selv på meg selv som ser ut til å nytte. Blir som å slutte å røyke dette her, og det har jeg jo klart mange ganger.

Neinei - er så stolt som en hane. Føles bra.

2 knekkebrød med kjøttpålegg, tomat og agurk til frokost. Mmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scampi

1 kg borte!! Dette går strålende!! Det nytter virkelig å ikke spise om kvelden, og det værste av alt er at suget ikke er her (enda i hvert fall), men det er en del psykisk påvirkning fra meg selv på meg selv som ser ut til å nytte. Blir som å slutte å røyke dette her, og det har jeg jo klart mange ganger.

Neinei - er så stolt som en hane. Føles bra.

2 knekkebrød med kjøttpålegg, tomat og agurk til frokost. Mmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atacand

Hei vennen :D

Takk for en hilsen i Medisinskapet mitt,det var ikke så mange piller der.

Det har ikke kommet så mange tabletter enda,men sliter su med å gå ned spis frukt og grønnsaker det får opp forbrenninga i kroppen.

Ellers så detter vannet ned her i byen i går var vi på stranda og vaket med fiskene i sjøen.Jeg fanget e krabbe og en fisk med bare hendene men rekene var for kjappe.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...