Gå til innhold

Sykemelding ved koloskopi?

Fremhevede innlegg

Gjest redd_frøken
Skrevet

Skal inn på sykehuset til onsdag for koloskopi i full narkose. Tirsdagen skal jeg starte med tømming, og vet av erfaring av jeg blir veldig dårlig av dette. I tillegg har jeg en jobb der det nærmest er umulig å løpe på do når det passer meg.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med tanke på jobb.. Egenmelding begge dager? Kan legen gi meg sykemelding? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil jo tro at operasjonsdagen får du uansett sykemelding for. Om legen gir deg sykemelding for noen dager etterpå, må du vel nesten spørre ham om.

Skrevet

Jeg ville bedt legen om å gi deg sykemelding fra den dagen du starter tømmingsregimet. Forklar at du blir dårlig form av dette, og at jobbmessig er det ikke mulig for deg å være til stede.

hvis han ikke vil gi deg det, så får du bare ta egenmelding den dagen da, og sykemelding i forbindelse med kolonskopien.

Skrevet

hvorfor må du ha full narkose ved coloscopi? det er ikke vanlig det.

Gjest redd_frøken
Skrevet
hvorfor må du ha full narkose ved coloscopi? det er ikke vanlig det.

Eeeh... Fordi det gjør VONDT? Så vondt at legen ikke kan gjennomsøke hele tarmen min hvis jeg er ved bevissthet.

Skrevet
Eeeh... Fordi det gjør VONDT? Så vondt at legen ikke kan gjennomsøke hele tarmen min hvis jeg er ved bevissthet.

ja da forstår jeg..gjør sikkert mer vondt for noen, jeg fikk ikke full narkose selv, men fikk noe bedøvelse som sløvet meg ned. den gikk over etter ganske kort tid. Blir du innlagt på sykehuset da, siden du får narkose? hvor lenge må du være der da? du får sikkert sykemelding av legen om du ber om det.

Skrevet

Legen skal kunne gi deg sykemelding ved behov.

Skrevet

Ja, vondt er det. Men jeg har aldri hørt om noen som blir lagt i full narkose for å ta en koloskopi. Jeg fikk også sløvende bedøvelse, men den gikk ut igjen ganske kjapt etterpå. Jeg vil tro det holder med egenmelding, for du har jo ikke vondt i etterkant av undersøkelsen.

Skrevet

Jeg tok koloskopi på sykehuset (da uten narkose, og fikk heller ikke noe som sløvet meg ned, men fikk en gode dose smertestillende midt i det hele pga "krappe svinger" i tarmen og det var en smule vondt ja...), men jeg var innlagt der, og ble tilbudt sykemelding av sykehuset for de dagene jeg var der - Men da hadde jeg ikke jobb, så det hadde liksom ikke noe å si for meg. Du kan høre med legen din på sykehuset og da får du sikkert sykemelding for de dagene det gjelder.

God bedring og lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...