Gå til innhold

Marshmellows fondant

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenkte å prøve ut marshmellows fondant,men er usikker på hvordan man kan skrive på den?tenkte hvis d ska stå Gratulerer med dagen. Hvordan klarer jeg dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Har selv brukt marshmellow fondant flere ganger. Hovedsakelig til å trekke en kake med, men har også laget blomster og dekorasjoner med den. Er ikke helt sikker på hva det er du mener med "hvordan man kan skrive på den". Mener du at du skal trekke kaken med denne fondanten, og så skrive oppå den? eller mener du at den skal være så tynn at du kan skrive med den?

Den har omtrent samme konsistens som marsipan, bare mye mer "smood" og behagelig. Du kan skrive oppå den med både royal icing, smørkrem, sjokolade, gelefarver eller noe annet.

Vet ikke om dette var svar på det du lurte på, og hvis jeg bommet, får du bare bære over med meg :fnise:

Skrevet

..og i tillegg kan du kjoepe bokstavutstikkere til aa stikke ut bokstaver i fondant. Faes bl.a. paa festkaker.no.

Skrevet (endret)
Hei

Har selv brukt marshmellow fondant flere ganger. Hovedsakelig til å trekke en kake med, men har også laget blomster og dekorasjoner med den. Er ikke helt sikker på hva det er du mener med "hvordan man kan skrive på den". Mener du at du skal trekke kaken med denne fondanten, og så skrive oppå den? eller mener du at den skal være så tynn at du kan skrive med den?

Den har omtrent samme konsistens som marsipan, bare mye mer "smood" og behagelig. Du kan skrive oppå den med både royal icing, smørkrem, sjokolade, gelefarver eller noe annet.

Vet ikke om dette var svar på det du lurte på, og hvis jeg bommet, får du bare bære over med meg :fnise:

Tenkte bare generelt å få skrevet på kaken. Hadde vært veldig greit om det var en penn som man bare kunne skrive med :) Men det finnes vel ikke?:P Takk for svar ska se på festkaker.no :)

Kan man bruke konditorfarge for å farge mmf?eller hva ska man bruke?

Endret av charley
Skrevet

Vet det finnes penner, har sett det foer, kanskje de har det paa festkaker.no?

Kontitorfarge funker nok ikke saa bra (tynner ut for mye), du boer kjoepe farger i gel-form, f.eks fra Wilton.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg har spiselige tusjer. Men jeg syntes det er litt vanskelig å få fint. Jeg har bokstavutstikkere, og det fungerer veldig bra :)

Gjest Marillia
Skrevet

Hva er marshmellows fondant? Er det noe jeg bør prøve?

Det høres bare så himla godt ut! :fnise:

Skrevet
Hva er marshmellows fondant? Er det noe jeg bør prøve?

Det høres bare så himla godt ut! :fnise:

Det er en masse man trekker kaker med istedenfor marsipan :)

Gjest Pupsilure
Skrevet

Det er marshmellows som blir varmet og puffet opp, og så tar man i melis til det blir en fin deig. Smaker veldig godt! Og veldig fint hvis man vil ha helt hvite kaker. (jeg kan ikke fordra marsipan-fargen ;) og ekstra hvit marsipan er så dyrt)

Skrevet

Hvis du skal skrive med sjokolade eller farge noe direkte på mmfen, bør det bli fint første gangen, for det er vanskelig å få bort igjen. Med marsipan er dette ingen problem.

Jeg likte ikke så godt å jobbe med det, men det er kjempegodt (smakte litt som hubbabubba) og det blir veldig fint (så lenge man ikke må korrigere noe av pyntingen og teksten) Men det er absolutt verdt å prøve ;)

Ps: Mmf likte ikke vann, så unngå å få vann på ;)

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Cindy_*
Skrevet

Er det mulig å bruke marshmellow fondant på sjokoladekake? Og smaker dette godt? :)

Skrevet

Å jeg er kjempe glad i å pynte med MMF. Du kan fint legge det over en sjokolade kake. Men først legger du hvit smørekrem så MMF sitter og at du ikke ser mørk kake igjennom :) Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...