Gå til innhold

Ermp - Ermpinne?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dumt spørsmål sikkert, men jeg skal strikke en lue og i alle oppskriftene står det ermp. Hva er det...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liten rundpinne, tenker jeg. ;)

Skrevet

40 cm... *måle*

Tror den ene rundpinnen jeg har er mye større. :forvirret:

Noe annet jeg kan bruke...? :sjenert:

Skrevet
Spørs hvor mange masker du skal legge opp?

128..

Den rundpinnen jeg har er nærmere 80 fra pinnespiss til pinnespiss..

Skrevet

Da blir den nok for lang vil jeg tro. Tror det skal godtgjøres å legge alle de maskene på fire pinner og, men du kan jo prøve. Du risikerer at de detter av i andre enden, om du skjønner. Men du kan jo som sagt prøve :)

Skrevet

Men kanskje du har flere sett strømpepinner i riktig størrelse? Trenger ikke å strikke på bare fire pinner, om du bruker flere pinner får du litt mere plass å fordele maskene på.

Skrevet

Jeg skal egentlig strikke en "testlue" av garn jeg har liggende før jeg kjøper garnet jeg skal ha. Da kan jeg gå ned en størrelse til 116m, det blir 29 pr. pinne hvis jeg strikker på fire.. Det kan jo gå..

Skrevet
Men kanskje du har flere sett strømpepinner i riktig størrelse? Trenger ikke å strikke på bare fire pinner, om du bruker flere pinner får du litt mere plass å fordele maskene på.

Det var en idé. Jeg har grusomt mange strømpepinner, men bare én rundpinne. Hehe.. :)

Skrevet

Det kan gå helt fnt, ja. 29m pr pinne er ikke så mye. Lykke til.

Skrevet

Da får jeg finne frem garnet mitt. Ble nettopp ferdig med kjærestevottene så må ha noe nytt å holde på med.

Dumt jeg er så elendig på all type mønster.. :sukk:

Skrevet

Skuffa!

Fant en rundpinne til. Like lang, bare mye tynnere...

Skrevet

Eller du kan bruke den lange rundpinnen med rett diameter og strikke v.h.a. en teknikk kalt "magic loop"; KnittingHelp har video.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...