Gjest Lenorelili Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 trenger man å oppgi ref. når man har attest? Hva blir evnt. foretrukket, attest eller ref.?
Rosalie Skrevet 7. desember 2008 #2 Skrevet 7. desember 2008 Begge deler, ihvertfall dersom det er fra en av de siste jobbene du hadde. Veldig lite som kommer fram i selv en utfyllende attest.
Gjest kaffedama Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 Jeg jobber i et rekrutteringsbyrå, og vi ringer alltid tre referanser uavhengig av attester. Det spørs sikkert hva slags type jobb du søker på osv, men det er alltid bra å kunne oppgi referanser.
Gjest Lenorelili Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Jeg jobber i et rekrutteringsbyrå, og vi ringer alltid tre referanser uavhengig av attester. Det spørs sikkert hva slags type jobb du søker på osv, men det er alltid bra å kunne oppgi referanser. takk
Aurela Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Sånn jeg har oppfattet det får alle "gode attester". Altås det står ikke at Hans aldri møtte opp tidsnok, ofte dro tidlig var mye syk osv i attester. Men om man ringer referansene får man ofte et litt mer virklighetsnært bilde tror jeg, da ikke forrige arbeidsgiver sier at en person var perfekt om den lagt i fra var det. En attest kan være alt fra "startet, sluttet, stilling, oppgaver", til en lang utdreing om personen.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 Sånn jeg har oppfattet det får alle "gode attester". Altås det står ikke at Hans aldri møtte opp tidsnok, ofte dro tidlig var mye syk osv i attester. Men om man ringer referansene får man ofte et litt mer virklighetsnært bilde tror jeg, da ikke forrige arbeidsgiver sier at en person var perfekt om den lagt i fra var det. En attest kan være alt fra "startet, sluttet, stilling, oppgaver", til en lang utdreing om personen. På en måte riktig, men samtidig kan man ikke skrive uriktige ting i en attest. Dvs man tar med det som er positivt og utelater det negative. En veldig kort attest ville jeg mao vært skeptisk til...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå