*M* Skrevet 19. juni 2003 #1 Skrevet 19. juni 2003 På tirsdag så jeg og kjæresten min programmet Meet My Folks på tvNorge. På slutten av dette programmet ble guttene testet med en løgndetektor. Jeg synes det hele virket "fiksa" ettersom alt det de svarte på satte dem i et dårlig lys. Er virkelig løgndetektorer så pålitelige? Kjæresten min sa nemlig at de var 90% sikre.. Er det noen som vet dette?
Joplaya Skrevet 19. juni 2003 #2 Skrevet 19. juni 2003 Stemmer det ja. Er løgndetektoren av det ordentlige slaget og han som sitter med maskinen kan jobben, er løgndetektoren over 90% sann. I denne serien har de noen standardspm. Som "har du kysset datteren min denne helgen", "vil du prøve ha sex med henne om du får reise med henne", "har du flørtet med min kone" osv. Andre spm er kontrollspm på noe fyren har sagt eller gjort tidligere for å se om han da fortalte sannheten. Synes denne serien er morsom jeg, i alle fall når vi får se denne testen og alt de lyger om. Neste gange er det en gutt og tre jenter, så noe mer "horete" ut.
Silfen Skrevet 19. juni 2003 #3 Skrevet 19. juni 2003 Så det programmet også og det stemmer at de kan være opp til 95% korrekte, men det har visst MYE med den som tar testen å gjøre. Bimboer i neste program; oh yeah.
Gjest Tex Skrevet 20. juni 2003 #4 Skrevet 20. juni 2003 Ricki Lake opererer mye med løgndetektorer...... Mye seriøst der i gården.... (Men det er moro lell, når damene har med seg fire mannfolk og skal testes for om hun hadde sex med noen andre som kan være barnefar, og jada, det kan det faktisk være!!!)
tuji Skrevet 20. juni 2003 #5 Skrevet 20. juni 2003 Måten detektoren funker på er at man før selve testen stiller en rekke spørsmål av forskjellig karakter for å kartlegge hvordan puls osv. er når personen lyver/snakker sant. Når de så tar testen, ser de hvordan kroppen reagerer, og sammenligner dette med "normalen" for dette mennesket. Det går an å manipulere en løgndetektor hvis man er bevisst på dette når man går gjennom denne kartleggingen. Man kan for eksempel hisse seg veldig opp med vilje når man skal svare sant på et spørsmål. Da tror maskinen at det er slik du oppfører deg når du snakker sant. Dermed kan du lyve i vei med høy puls og silende svette uten at det virker mistenkelig. Var dette helt uforståelig, eller skjønte dere hva jeg mente?
*M* Skrevet 20. juni 2003 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2003 Jeg forstod hva du mente.. Takk for svar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå