Gjest Gjest_lisa_* Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Jeg hadde munnsår i sommer, noe jeg ikke fortalte kjæresten fordi jeg bare hadde det et par dager og fordi jeg ikke møtte han i den perioden. Noen uker senere fikk han munnsår også (?), og jeg sa att han kanskje hadde fått det av meg og da klikka han helt fordi jeg ikke hadde sagt att jeg hadde det ! (btw, munnsåret hans var forresten også kanskje bare en kvise ;p) iallefall, han ble sint. Vi er ikke sammen lenger, men jeg har ligget med 2 stk mellom han og så hatt sex med han igjen ;s (jaja, veit ......) iallefall, dette var i sommer og nå forteller han meg at jeg har smitta han med herpes på kjønnsorganet fordi han mente han hadde fått utbrudd etter jeg og han hadde vært med hverandre. (1 av 3 leger sa det var herpes). Iallefall, spørsmålet er om jeg kan ha det uten å ha merket noe til utbrudd? Har aldri hatt noe sår eller ubehag på kjønnorganet, så lurer på om jeg kan ha det alikevel? noen som har peiling på det her?
pratejent Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Om du får herpesutbrudd på kjønnsorganet merker du det nok veldig godt - spesielt et førstegangsutbrudd. Det opptrer som vanlig munnherpes - med blemmer og sår. Det er ømt, hovent og ubehagelig/vondt. Om du ikke har lagt merke til noe er det ikke sikkert at du har fått noe utbrudd (evt har kjønnsherpes). Bare vær på utkikk - men jeg vil nok påstå at du merker det fort om det er noe der.
Blakken Skrevet 7. desember 2008 #3 Skrevet 7. desember 2008 (endret) Det er mulig at du overførste HSV1 på pikken hans. Dette er ikke noen krise og han kan vel heller ikke med sikkerhet si at det er deg. Om du er usikker på om du har fått HSV2 må du gå og få sjekket dette omgående. Det smitter riktig nok bare når det er utbrudd som SHV1 but still. Dette er forøvrig et virus som du ikke bare kan bli kvitt på lik linje med HPV. Endret 7. desember 2008 av Blakken
Stallgutten Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Eg har hatt munnherpes mange ganger. Fikk det nesten regelmessig i noen år, oftest i sammenheng med forkjølelse e.l. Det eg veit er at det er forskjell på herpesviruset ved munnherpes som ved kjønnsherpes. Munnherpes smitter kun ved direkte kontakt med et åpent herpessår. Han får nok tenke seg om to ganger før han klandrer deg, både for munnherpesen og særlig for kjønnsherpesen. Eg har aldri hatt kjønnsherpes, men eg er ganske sikker på at du hadde merket det om du hadde hatt det. Både i form av kløe, sår, blemmer osv.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Hvis munnsår kan smitte uten at det er sår, så er det vel nesten ingen måte å beskytte seg mot det på da?
Stallgutten Skrevet 10. desember 2008 #6 Skrevet 10. desember 2008 Hos meg var det nok beskyttelse for andre at eg ikkje tok på området, og bare hadde et plaster over. Som sagt, etter det eg veit så smitter det bare gjennom væsken som kommer ut av åpne munnsår (først er det blemmer, så åpner de seg og blir sår, så kommer ei skorpe øve). Hvis man bare ikkje er i direkte kontakt med det går det godt. Eg hadde bare plaster over såret/sårene, så kunne eg oppføre meg heilt normalt. Men hold oss litt forsiktig med kyssing i den tiden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå