krøll78 Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Skal til Krabi i januar og lurer på om jeg skal få sydd brudekjole når jeg er der. Blir jo veldig mye billigere, men er usikker på om jeg kan stole på at kvaliteten blir bra nok. Er det noen som har fått sydd kjole i Thailand eller vet om noen med gode eller dårlige erfaringer?
Gjest Grafica Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Har ikke fått sydd kjole, men samboeren min fikk sydd dress når mamma var nedenfor tidligere i høst. Etter mål som jeg sendte med, og en bukse han hadde fra før. Jakke, bukse, 3 silkeskjorter og 1 bomullsskjorte kom på rundt 1500kr. Kvaliteten er fantastisk. Mamma kjøpte også noen selskapskjoler til seg selv, i thaisilke, til rundt 3-400kr stykker. Skreddersydd, alle sammen.
krøll78 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2008 Høres veldig billig og bra ut da Var dette i Krabiområdet eller et annet sted i Thailand? Hvis Krabiområdet hadde det vært fint å få navnet på skredderen hun brukte
Gjest Grafica Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 Det var i pattaya To forskjellige skreddere også. Ifølge mamma er alle veldig bra, skredderyrket er et veldig høyt respektert der
eleit Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 Jeg og to av søstrene mine fikk sydd selskapskjoler da vi var i Thailand i påsken.. Skredderen jeg var hos tok mål da vi var der, og vi prøvde en gang underveis. Han hadde 100% fornøydhetsgaranti, så da vi kom for å hente kjolene gjorde han enentuelle endringer.. På turiststedene flommer det jo av skreddere. Jeg og den ene søstra mi gikk for en som ikke hadde no anbefaling fra noen turistoperatører, rett og slett fordi jeg falt for en av kjolene i utstillingsvinduet.. Mens den andre søstra mi ville kjøre safe, og valgte den som var anbefalt av Ving.. Men, det var vi som ble mest fornøyde. Rett og slett fordi han sydde der i lokalet, mens i den som var anbefalt så tok de bare mål og sendte til nabobyen hvor kjolen ble sydd.. Dermed fikk ikke hun prøvd underveis slik som vi fikk.. Og det tenker jeg er veldig viktig når det er snakk om en brudekjole!! Så, det bør du sjekke når du bestiller.. Jeg er superfornøyd, og ville absolutt turt å få sydd kjole der
eleit Skrevet 11. desember 2008 #6 Skrevet 11. desember 2008 Forresten, få bestillt en av de første dagene, slik at det blir tid til å få rettet opp i eventuelle feil..
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2008 #7 Skrevet 13. desember 2008 hei. jeg har bodd en liten periode i thailand pågrunn av studier. du kan spare endel penger på å få sydd kjoler i thailand, men en ting kan være litt skummelt, og det er sømmen og sikkringene de gjør rundt det med å sy. sier ikke at det gjelder alle, men det kan skje. jeg fikk sydd flere forskjellige silkekjoler av høy kvalitet. det er en jeg ble spessielt fornøyd med, og som jeg rett og slett elsker!! synd at det ikke er nok annledninger til å bruke den. jeg sydde mine kjoler på en dyr butikk pågrunn av at jeg ikke ønsket å ta noen sjanser, dette var anbefalt sosse sted man kunne være sikker på. MEN når jeg kom hjem merket jeg at den mest flotte kjolen med mye stæsj på (altså ingen enkel silkejole) med mye oppsatser og sjiffong og lignende( egnet til å bruke i bryllup pga at den var så stor og fin), ikke var sydd godt nok. den henger fortsatt i skapet fordi jeg vet at sømmen kan få hele kjolen til å "rase" ned... utrolig trist! for jeg kan jo ikke dra å klage, noe jeg kunne gjort dersom jeg hadde fått det gjort i norge men de andre kjolene ble sydd bra nok, men de var mer enkle silkekjoler. og for min del hovner jeg opp ganske mye når jeg er i sydlige strøk, (samler mye vann i kroppen av varmen) så kjolen kunne også vært strammet inn litt her hjemme. så jeg tror kjolen skal få en tur til skredderen her hjemme.. ville bare at du skulle vite at det også kan være et sjansespill..
Gjest Pupsilure Skrevet 13. desember 2008 #8 Skrevet 13. desember 2008 Jeg fikk sydd meg flere jakker/bukser/skjørt i bangkok, og er veldig fornøyd! Fikk velge stoffet, og modellen selv. De hadde kataloger, og jeg fikk kjenne på forskjellig stoff. Måtte komme innom å prøve de halvferdige klærne dagen etterpå, og på kvelden samme dag, var de ferdige! Utrolig raskt! Jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å få sydd meg brudekjole i Thailand
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 13. desember 2008 #9 Skrevet 13. desember 2008 Jeg ville ikke hatt betenkeligheter med å gjøre det, men jeg ville forhørt meg i forskjellige butikker før jeg valgte skredder. Vi gikk rundt til flere forskjellige og valgte den som hadde stempel fra reiseoperatøren. Vi var flere, noen av de andre som var med var ikke like fornøyd som vi. Men det hadde med kompleksiteten på det som ble sydd å gjøre. Så det er nok lurt å tenke gjennom om du ønsker en avansert kjole der det er viktig at sømmen holder. Alle skredderne der nede skilter med at de har sydd for andre nordmenn, til og med "den og den" i TV2 osv. Ta det med en klype salt. Gå heller for hvor godt de forstår hva du vil ha, f.eks. spurte jeg dem om hva de ville anbefale for min figur og siden jeg vet hva som ikke ser ut og hva som ville fungere så skjønte jeg fort hvem som har peiling og hvem som ikke hadde. Jeg har ikke vært i Krabi, så jeg kan ikke anbefale noen der. Når det gjelder anbefaling fra reiseoperatør så er dette ofte noe butikken betaler for å få, men det er også en risiko for dem, for hvis kunden ikke er fornøyd klager de gjerne til Ving (etc) slik at de mister merket sitt. Så det er nok litt kvalitet over det stempelet likevel. Noen av disse skredderne drar også til europa for å selge tjenestene sine - "min" skredder er her en gang pr år og tar opp bestilling. Jeg har aldri bestilt herfra, men hvis de gjør det er jo det en ekstra kvalitetssikring for da må de jo stå til rette for det de har gjort. Og jeg er helt enig i at du bør sette i gang denne prosessen tidlig i ferien, for da har du og de rikelig tid til å rette opp eventuelle feil og misforståelser. Dessuten blir det billigere for deg at de har "god" tid. De er kjempeflinke og sydamene deres er fagfolk så i mitt tilfelle kom hun selv inn i butikken for å gi noen forbedringsforslag. Jeg fikk sydd meg drakt og selskapskjole samt bluser. Silke og ull av svært god kvalitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå