Dixie Skrevet 19. juni 2003 #1 Skrevet 19. juni 2003 Er først nå kommet til det stadiet der "venner" begynner å gifte seg. Så bortsett fra familie bryllup blir dette mitt første "ordentlige" bryllup!! Men nå lurer jeg jo veldig på hva jeg skal ha på meg. Har tenkt å ha bunad i kirken (er litt stolt av den, så jeg må jo bruke den når jeg kan!!) Men skifte før middagen og festen. Hva har man på seg i bryllup?? Vet at men ikke skal ha hvitt, men er sort lov? Også har noen sagt at grønt bringer ulykke i bryllup?? Kort eller lang kjole? Og er det greit at jenter går i dress, eller er det fy fy i bryllup???
Gjest Emma 2 - ikke innlogget Skrevet 19. juni 2003 #2 Skrevet 19. juni 2003 Du skal ikke ha sort, det betyr ulykke. Om du skal ha kort eller lang kjole er avhengig av hva som står i invitasjonen, som dresscode. Om du kan ha dress eller ikke, vel, jeg ville kanskje ha spurt bruden om det er ok, hvis ikke hadde jeg droppet det. Emma
Gjest Tabby Skrevet 19. juni 2003 #3 Skrevet 19. juni 2003 Fargevalg i bryllup var nettopp oppe her, og man kom til at sort, hvitt og rødt var uaktuelt. Ikke er jeg enig, mener både sort og rødt går an, med det kommer jo an på menneskene som ser det det. Men at grønt skulle være galt også? Hvorfor det da? Snart ikke noe igjen til gjestene da. Synes jeg ser neste innbydelse vi får. Antrekk: In natura...
Madison Skrevet 19. juni 2003 #4 Skrevet 19. juni 2003 Bare vært i bryllup en gang. Hadde på en sølvaktig kjole til knærne, og en slgas kappe i hvitt over. Spurte først, ingen som regarte på det i det hele tatt. en veldig enkelt sort kjole blir vel litt dystert kanskje, men en som er litt for seg gjort ser jeg ikke noe galt i å ha på. Ikke rødt heller. syns orangre er mye værre, fordi jeg syns fargen er grusom kanskje
majan Skrevet 19. juni 2003 #5 Skrevet 19. juni 2003 heisann jeg tror ikke det er så nøye med hvordan farge man har på klærne lenger jeg. For jeg var i kirken og så på to brylluper i helga og det var da folk som var kledd i sort der. Men det kommer sikkert litt ann på hva man er lært opp til. Selv var jeg i bryllup i fjor og jeg hadde på meg en lyse blå sommerkjole med sjal.
ringblomst Skrevet 19. juni 2003 #6 Skrevet 19. juni 2003 Alt med unntak av helt hvitt synes jeg er helt greit. Sort er en vanlig penkjole-farve for tiden, så hadde ikke reagert på om noen hadde på seg sort kjole i vårt kommende bryllup.
Lisemor Skrevet 19. juni 2003 #7 Skrevet 19. juni 2003 For mange mange år siden var det maaaaaaaaaaaaaaange lover og regler om brullup. Bruden skulle vere hvit og jomfru og ingen jester skulle kle seg i sort osv.. I dag er brudekjolene alle farger og jestene kan så absolutt gå i sort kjole. De med brun brudekjole-jestene kan komme med brun men ikke hvit kjole? Kjolen skal vere fin og gjerne fotsi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå