Gå til innhold

Å bli invitert i siste liten...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk invitasjon til et spleiselag som skal være i morgen kveld, invitasjonen fikk jeg i dag. Jeg er ganske sikker på at dette har vært bestemt lenger enn en dag, og må innrømme at den paranoide siden av meg er litt skuffet og lei seg over å ha blitt invitert så seint, og tenker at kanskje jeg ikke var aktuell i det hele tatt.

På den annen side er jeg glad.

Dette er ikke en nær venninne, men en person jeg setter stor pris på.

Så, hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_caro_*
Skrevet

Jeg har ei venninne som driver på sånt. Hun har litt prinsipper rundt hvor mange hun syns det passer å ha til bords og inviterer ant stk som passer uten å måtte ta i bruk ekstrastoler ("som ikke passer til spisebordet mitt" ). Hun har mange flere venner enn hva det dustete bordet hennes klarer å romme så når noen takker nei i siste liten så ringer hun gjerne rundt og inviterer som om det nettop var bestemt at de skulle ha selskap. Jeg fikser ikke sånt. Av prinsipp pleier jeg å si at jeg har andre planer. Helt greit å ikke bli invitert hver eneste gang, men helt uaktuelt å være "stolfyll" når hun plutselig får en ledig stol...

Gjest Gjest_lilla_*
Skrevet
Jeg fikk invitasjon til et spleiselag som skal være i morgen kveld, invitasjonen fikk jeg i dag. Jeg er ganske sikker på at dette har vært bestemt lenger enn en dag, og må innrømme at den paranoide siden av meg er litt skuffet og lei seg over å ha blitt invitert så seint, og tenker at kanskje jeg ikke var aktuell i det hele tatt.

Så, hva tenker dere?

Jeg har lite respekt for folk som har det til vane å invitere folk i en viss rekkefølge. Derimot siden det ikke er en nær venninne så kan det jo hende at hun bare ikke har tenkt på at du kunne ha lyst å være med, og når hun kom på det skyndet seg å invitere deg ?

Skrevet
Jeg har lite respekt for folk som har det til vane å invitere folk i en viss rekkefølge. Derimot siden det ikke er en nær venninne så kan det jo hende at hun bare ikke har tenkt på at du kunne ha lyst å være med, og når hun kom på det skyndet seg å invitere deg ?

Jeg håper det! :)

Skrevet
Jeg har ei venninne som driver på sånt. Hun har litt prinsipper rundt hvor mange hun syns det passer å ha til bords og inviterer ant stk som passer uten å måtte ta i bruk ekstrastoler ("som ikke passer til spisebordet mitt" ). Hun har mange flere venner enn hva det dustete bordet hennes klarer å romme så når noen takker nei i siste liten så ringer hun gjerne rundt og inviterer som om det nettop var bestemt at de skulle ha selskap. Jeg fikser ikke sånt. Av prinsipp pleier jeg å si at jeg har andre planer. Helt greit å ikke bli invitert hver eneste gang, men helt uaktuelt å være "stolfyll" når hun plutselig får en ledig stol...

Huff, får håpe at jeg ikke er "stolfyll" eller noe annet rart.

Gjest Gjest_lara_*
Skrevet

Jeg har heller ikke respekt for folk som driver og sjonglerer med andre personer på den måten. Og skjønner deg godt.

Har vært utsatt for lignende i siste liten-invitasjoner, og man føler seg ikke særlig verdsatt. Toppen av kaka, var ei eksvenninne, som ofte ringt en halv time før og lurte på om jeg var "sporty" nok til å slippe det jeg hadde i hendene- og komme sporenstreks. Jeg hadde heldigvis vett til å takke nei.

Hvis jeg var deg, så ville jeg sagt til meg selv at, ok, - jeg går og ser hva som skjer. Du kan jo håpe at dette er et unntak, og at du blir invitert på en bedre måte neste gang. Men hvis det gjentar seg, så ville jeg av prinsipp sagt neitakk.

Gjest Kvinne_25
Skrevet
Huff, får håpe at jeg ikke er "stolfyll" eller noe annet rart.

Gamle skoleklassen min har en årlig tradisjon med å møtes i romjula på en resturant. Første gangen fikk jeg invitasjon i tide og ble med. Andre gangen fikk jeg ikke invitasjon i det hele tatt og ble oppring når den ene av jentene fra klassen oppdaget at jeg ikke var der. Jeg ikke kunne fordi jeg tross alt bor et stykke unna og ikke kan dra sånn på minuttet. Syntes det var skikkelig teit at de klarte å "glemme" meg, vi var bare 5 jenter tilsammen i en klasse på 25 elever, og da klare å glemme å invitere den ene av de 5 jentene er bare banalt. Jeg var den som stakk litt ut fra de andre i klassen, men var fortsatt sammen med de andre jentene hver dag. Har ennå ikke helt klart å ikke bli fornærmet over dette.

Skrevet

Har desverre vært så uheldig å glemme å invitere, selv om det har vært meningen å invitere. Da har jeg som regel ringt og sagt ifra og vært helt ærlig.

Flere ganger i året inviterer jeg til forskjellige uformelle sammenkomster. De aller fleste kommer alltid (sånn rundt 15 stk.) Men jeg blir aldri invitert til andre. Har prøvd å si forsiktig at "det hadde vært hyggelig å vært der"..

Jeg tenker slik at kanskje ikke jeg kommer overens med allle, men noen andre gjør sikkert det og kan ha det hyggelig med den personen. Dessuten synes jeg der er viktig å inkludere alle i ei gruppe slik at ingen føler seg utenfor.

Jeg synes du skal takke ja. Det kan bli koselig og dersom det ikke ble det, så sier du bare nei neste gang. Eller så blir du ikke invitert neste gang. Snakker jeg utifra meg selv så var det sikkert bare en forglemmelse som kan tilgis:)

Skrevet

En invitasjon er en invitasjon tenker jeg. Hvis jeg ellers tror jeg kommer til å ha det morsomt på en sammenkomst jeg kanskje er invitert til i siste liten, driter jeg loddrett i tankegangen bak invitasjonen. Jeg kan ikke styre over alle kjipe mennesker på denne planeten, men jeg kan bestemme hvordan jeg reagerer og handler. :)

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt over det i det hele tatt jeg faktisk. Dersom jeg hadde hatt lyst til å dra, og kunne, så hadde jeg glad takket ja og dratt. Om det ikke passet eller jeg egentlig hadde lyst til å gjøre annet den kvelden, hadde jeg takket nei men takket for invitasjonen.

jeg vet at vennene mine har flere venner en meg, og jeg vet at jeg ikke blir invitert med overalt. Jeg inviterer heller ikke ALLE mine venninder hver gang jeg har lyst å kose meg med noe.

Dersom jeg hadde lagt opp til en kveld med mat til så og så mange, og hadde invitert en gjeng venner og en trakk seg ett par dager før kvelden, kunne jeg nok fint ringt en annen vennine jeg hadde lyst skulle komme og hørt om hun hadde lyst.

Synes ikke det er å sjonglere med mennesker, det er snakk om at man ikke alltid kan be alle, selv om man kanskje har lyst. Da passer man de som er naturlig, og om noen trekker seg, har man en åpning til å be andre man gjerne skulle hatt med.

Skrevet

Så, hva tenker dere?

jeg ha noen som sier: du kan få komme du også om du vil....Så for meg er det det samme som din invitasjon. Du-jeg var egentlig ikke tenkt på, så NEI TAKK jeg er opptatt.

Skrevet (endret)

Hvorfor tenker du det aller værste?

Kanskje vedkommende sendte denne invitasjonen lenge før du fikk den? Posten roter dem også!

Takk ja eller nei til invitasjonen!

Føler du at du egentlig ikke er velkommen så takker du NEI!

Endret av Silmarill
Skrevet
Har desverre vært så uheldig å glemme å invitere, selv om det har vært meningen å invitere. Da har jeg som regel ringt og sagt ifra og vært helt ærlig.

Flere ganger i året inviterer jeg til forskjellige uformelle sammenkomster. De aller fleste kommer alltid (sånn rundt 15 stk.) Men jeg blir aldri invitert til andre. Har prøvd å si forsiktig at "det hadde vært hyggelig å vært der"..

Jeg tenker slik at kanskje ikke jeg kommer overens med allle, men noen andre gjør sikkert det og kan ha det hyggelig med den personen. Dessuten synes jeg der er viktig å inkludere alle i ei gruppe slik at ingen føler seg utenfor.

Jeg synes du skal takke ja. Det kan bli koselig og dersom det ikke ble det, så sier du bare nei neste gang. Eller så blir du ikke invitert neste gang. Snakker jeg utifra meg selv så var det sikkert bare en forglemmelse som kan tilgis:)

Du virker som en veldig raus person! :)

En invitasjon er en invitasjon tenker jeg. Hvis jeg ellers tror jeg kommer til å ha det morsomt på en sammenkomst jeg kanskje er invitert til i siste liten, driter jeg loddrett i tankegangen bak invitasjonen. Jeg kan ikke styre over alle kjipe mennesker på denne planeten, men jeg kan bestemme hvordan jeg reagerer og handler. :)

Enig! Egentlig.. Og jeg tror absolutt at det kan bli morsomt.

Hvorfor tenker du det aller værste?

Kanskje vedkommende sendte denne invitasjonen lenge før du fikk den? Posten roter dem også!

Takk ja eller nei til invitasjonen!

Føler du at du egentlig ikke er velkommen så takker du NEI!

Fordi jeg er paranoid og mistenkelig av natur. Eller preget av miljø, jeg vet ikke.

Jeg kommer til å dra. Får bare holde spiriten, nei ikke spriten, men livsgnisten, høy og levende, så jeg ikke kommer med skulende og olme blikk. :fnise:

Skrevet

og dersom du ikke var på den aller første innbydelseslista, hva gjør vel det? Du var tydeligvis den de ønsket å be så fort det ble en mulighet til å be en til. Betyr ikke det noe også? De ønsker å ha deg der, og så fort de så en åpning for å be deg, gjorde de nettop det.

kos deg du, du har venner som vil ha deg med på middag og sosialt, så enkelt er det. ;)

Skrevet

Hallo, du ble invitert, slutt å spekulèr over hvorfor !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...