Gå til innhold

Etter valget kommer konsekvensene...

Alex

Anbefalte innlegg

jaja.. hvorfor ikke.. kanskje ikkje for din del men mer for min egen for å få utløp for frustrasjon, irritasjon og sinne.... bare det å ha noen å klage til når noe går galt pleier å hjelpe.. men gjerne også de mer positive sidene.... og selvfølgelig alle valgene man har i løpet av en dag eller to og konsekvensene av dette..

Eg er en ung kvinne på 21 år nå.. blir 22 om to mnd.. det blir kjekt.. :) har samboer, vi er jo på en måte ganske glad i hverandre.. men det varierer jo fra dag til dag:p hehe.. Har en hund på snart tre år sammen.. blir vel det nærmeste eg kommer barn de neste par årene :( Holder til et sted her i landet men kommer opprinnelig fra Bergen.. Går på skole for å fullføre allmenn påbygg og tar livet stortsett med ro..

I dag hadde eg først skolen fra halv ni til tolv.. Er kjekt med fredagene da.. tidlig ferdig.. så drevkjøring hjem for å komme hjem og føle at det faktisk er HELG!!! :) typen skal på julebord med jobben i kveld så eg har en venninne som kommer på besøk:) blir første gang hun ser den nye leiligheten vi har flyttet inn i, så må få ryddet skikkelig.. det er det eg holder på med nå.. Men ble litt avbrutt av pc'en som vanlig... Skal og prøve å finne frem en av disse banankassene med julepynt:p kan jo være kjekt å ha.. hehe.. og var faktisk ute i går og kjøpte levende planter til å ha i leiligheten:D Var så kjekt å se tre små søte julestjerner på bordet på kveld.. :) Var ganske så fornøyd.. Så nå har eg vasket hele kjøkkenet og fått støvsuget.. så må eg bare moppe over gulvene, rydde litt i stuen, gang og på badet så er det kanskje håp for at min til tider bedre halvdel blir i godt humør når han ser alt eg har gjort.. hvis han legger merke til det riktignok... er jo ikkje alltid det heller... :) Men har bare en time på meg nå.. snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny dag, nye valg, nye konsekvenser... Skal i 50 års dag i kveld og det kan jo på sin måte bli litt morro.. Har allerede funnet ut ka eg skal gå med, så må bare få stryke buksen og skjorten til typen og få gått en tur med hunden vår før vi må kjøre... Har allerede fått vasket tre maskiner med klær i dag.. Så er jo noe fornuftig tidlig lørdag:p Var en som kom fra julebord i natt, og ringte meg klokken fire, han hadde ikkje samvittighet til å la stakkaren som hadde kjørt han hjem fra byn til å kjøre hele veien. Så han gikk et lite stykke til og så ringte han meg.. Så eg måtte opp fra den gode varme sengen og ut for å skrape is av bilen i noen minus grader... bilen var jo ikkje varm før ca fem min før eg var hjemme igjen.. men var jo greit at han ringte meg og ikkje skulle gå den siste milen hjem da... Men formen hans var ikkje helt på topp i løpet av morgen timene.. men nå har han gjort sitt for dagen med å rydde i "rotekroken" sin og støvsuget leiligheten igjen i dag.. Var jo ganske snilt gjort siden han nesten aldri gjør slikt... Men eg har masse lekser eg må gjøre før eg skal på ferie den 11.. Gleder meg.. Skal bli veldig deilig å være i varmere strøk en ukes tid.. Men eg har jo da også en hel haug med lekser som må gjøres.. Så får vel bare sette i gang med det før eg må gjøre klar til å gå... Hmm.. Må jo gå om bare to timer... Litt dumt å bo så langt fra resten av familien... Men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. var vel hjemme rundt to-tre tiden tror eg.. er egentlig ikkje helt sikker for å være ærlig.. Var ganske trøtt.. Var totalt aloholfritt selskap.. noe vi var ganske mange som fant veldig merkelig.. Var koltbord som ble dagens mat.. Joda greit nok det.. Men når det faktisk er regnet at vi skal sitte i 5 timer å spise så er man jo sulten hele tiden.. og så etterpå kom kakene på toppen... var utrolig mett når eg kom hjem i natt.. og egentlig når eg våknet i dag og.. Så i dag har meg og typen vært hos slektningene hans for å bygge et hus.. Er et par der som forhåpentligvis blir en søt liten familie om ikke så lenge.. så da måtte det bygges nytt hus.. :) Så har da hele slekten hans gått i lag for å kunne bygge dette huset.. Når det skulle opp kleddning på utsiden så var det faktisk yngstemann på kanskje rundt 7-8 år.. utrolig søt gutt som løp rundt og hjalp til med å bære plank, holde når onkel skulle bruke sagen og slikt.. Eg er selv oppvokst i en familie der eg ikkje fikk lov å slå inn en spiker engang... og skulle hvertfall ikke stå i nærheten av sagen... Mens her er det snakk om at uansett alder, har man lyst til å være med å hjelpe og har lyst til å lære så skal det ikke mangle på mulighetene... hehe... Dette er for meg veldig merkelig.. men samtidig er det utrolig godt å se en slik samensveiset gjeng som denne familien (eg forhåpentligvis kanskje skal bli giftet inn i) faktisk er.. Så rakemotsetningene til min egen familie.. jo det sies jo at en datter vanligvis finner en kjæreste som ligner sin far... og eg har jo fått høre hjemmefra at eg har gjort akkurat dette.. Men selv ser eg ikkje så mange likeheter.. Eg vil ikkje se de.. Eg vil ikkje at det skal være noen likheter.. Men så har eg jo da gjort endel ting som gjør at eg i normale omstendigheter nesten tror og vet at dette mellom meg og min kjære ikke kommer til å holde.. Det er skjedd for mye det siste året til at eg tror forholdet kan reddes... Vi har funnet ut at frem til eg er ferdig på skolen, og han er ferdig i lære så skal vi bo i lag og prøve å se hvordan det går.. og dersom dette faktisk skulle gå bra det finner vi nok ut av om ett års tid eller noe... for noen er det kanskje mye. for meg som har bodd to år borte fra han har akkurat innsett at det eg har tenkt på som ett år.. er egentlig bare et halvt.. og at det blir kortere tid å vente for hver dag... Men men.. eg må nesten ut å gå tur med hunden min nå.. Så er det rett i sengen og sove.. Skal opp tidlig og på skolen... Så må eg begynne å tenke ut julegavene til familien snart... Hmm.. jaja.. finner kanskje noe når vi skal på ferie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på skolen no... har noen fritimer midt på dagen.. totalt unyttig egentlig.. Men får da gjort litt lekser og slikt.. Så på en måte praktisk.. :) Fant ut at eg skulle overraske typen i dag med å lage en litt forsinket adventskalender til han.. eg vet at han egentlig har savnet den.. men eg har ikkje hatt tid.. så eg skal finne på endel småting og få pakket det inn:) gleder meg nesten litt til å gjøre det.. :) og så må eg egentlig begynne å pakke litt før vi skal reise på torsdag... se over ka eg trenger å ha med meg.. slik at eg ikkje glemmer noe.. :) Men får heller gå tilbake til leksene mine nå.. Sånn at eg slipper å sitte med lekser i hele ferien og i julen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det siste dag hjemme før vi reiser i morgen... Gleder meg ganske mye selv om eg gruer meg litt til å fly... Har ekstrem flyskrekk.. og eg sliter med å ikkje alltid klare å utligne når vi lander og letter, så hvis eg ikkje følger med så får eg ufattelig vondt i hodet og ørene.. Og eg er redd for å bli forkjølet der nede for da vet eg at eg blir enda verre.. For da er det helt tett i nesen og bihulene.. Har vært med på det en gang tidligere for noen år siden.. det var altså så grusomt.. turen fra Oslo til Bergen har aldri vært så gale...

Men så har eg jo gått frivillig med på denne turen og det skal bli veldig godt å komme seg litt bort fra alt som skjer her ellers... Bare slappe av og ta livet med ro... For øyeblikket holder eg på å tenke ut ka eg skal ha med meg, samtidig som eg finner frem alle tingene som hunden vår må ha med seg til typen sine foreldre.. Det skal bli så utrolig deilig å slippe å lufte han hver morgen.. er kanskje slemt å si.. men når eg har alt ansvar for han ellers så blir det litt godt at noen andre overtar en ukes tid... Vel eg får vel bare komme meg i sving her.. må få ryddet endel også slik at eg slipper å komme hjem igjen til et bombet hus.. Får nok ikkje så mye tid til dataen i kveld eller i morgen.. så dere får ha en flott uke her hjemme i landet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da var eg kommet hjem igjen fra ferie.. kom i går.. var veldig deilig å bare slappe av... :) Men må innrømme at det er litt rart å være bare noen dager fra julaften og solbrent:p hehe.. Vel i dag er det julebesøk med grøt og greier hos ene tanten til typen.. så får vel bare finne frem noe klær og komme meg avgårde... er hektisk.. og eg har jo bare en times kjøring til tanten hans... siden han er hos en onkel og bygget hus i dag så må eg kjøre egen bil i besøket.. og så må vi kjøre hver vår bil hjem igjen etterpå... i morgen må eg på jobb.. og søndag skal vi handle julegavene.. og mandag skal eg gjøre skolearbeid og rydde og pakke inn gaver.. tirsdag skal eg jobbe... og så er det besøk onsdag, torsdag og fredag.. og så jobb på lørdag.... er jo utslitt bare av tanken... Men får slenge meg i dusjen og så blir det ut å gå tur med hunden før eg skal kjøre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Gjest Christabelle

Hei hei :-)

Jeg er den første (eller .. andre) til å skrive i dagboken din. Yey!

Har du vært i syden?

Hvordan hadde du det i julen? Jeg og samboeren var hos mammaen min. Var koselig, men O'so kjedelig .. Fikk gaver, så da er det liksom greit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :-)

Jeg er den første (eller .. andre) til å skrive i dagboken din. Yey!

Har du vært i syden?

Hvordan hadde du det i julen? Jeg og samboeren var hos mammaen min. Var koselig, men O'so kjedelig .. Fikk gaver, så da er det liksom greit :-)

Heisann:) Velkommen skal du være:) Joda var en uke nede på Grand Canaria rett før jul:) var utrolig deilig skal eg si deg:) Helt absurd å gå rundt i short og bikini i 25 grader og se på julepynt og slikt... :P Hehe.. Eg hadde en veldig koselig jul:) Var hos samboeren sine besteforeldre i lag med hans foreldre.. Samme som i fjor.. Kan ha noe med at eg synes at julen hos hans familie er koseligere enn hjemme hos mine foreldre... :P Så vil vel være hos de om et år også, og om to år kan eg være hos mine foreldre, for da skal brødrene mine og søskene mine være der og:) Da blir det litt mer folk og litt mer koselig:) Fikk mange av de tingene som vi hadde sagt at vi ønsket oss:) Så nå er ting tilbake til det normale med å stresse avgårde mellom husarbeid, jobb og skole... :( Savner Grand Kanaria.... Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har vært meget travelt de siste dagene.. Har vært i gullbryllup i helgen blandt annet. og var på hotell og greier, utrolig koselig:) storkoste meg i hele går, men nå begynner jeg å bli ganske så segen... men har lekser som må gjøres.. og det slipper eg ikkje unna.. Lurer på ka eg skal finne på til helgen når eg har bursdag, og hvordan eg skal feire den. Men eg får begynne på disse leksene... De gjør seg desverre ikkje selv... skrive om hva som gjør en til helt i dag.. og hvilken typen helter vi trenger... I øyeblikket tror eg at eg trenger en helt som kan få hunden min til å tilgi meg for å klippe for mye av kloen hans så blodet begynte å renne:( Og så er det vel en og annen naturfagsoppgave eg må gjøre også... men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Det er lenge siden sist nå... Har vært travelt opptatt og har ikkje hatt mye tid til overs. Holder på å renne over av skolearbeid og for lille meg som ikkje er den mest skoleflinke her i verden som ikkje klarer å få til å lese og faktisk huske det eg leser så er det ikkje så lett. Holder på med særemne.. skal tydeligvis begynne med presentasjonene på fredag.. så eg burde vel få begynt snart slik at eg vet ka eg skal si for noe.. Men eg er ikkje så veldig glad i presentasjoner heller, men vil heller bare levere det skriftlig..

Har satt meg som mål og få vekk den litt voksende magen min.. tar seg ikkje ut at familie spørr om det er småbarn på vei når eg bare har lagt på meg litt.. ja eg har sjekket for å være sikker på at det bare er fett:p hehe.. men det var noe med å faktisk komme meg ut og gå tur og det å ta situps og slike ting.. er jo skikkelig tiltak til tider.. hvertfall mellom husrydding, husvask, oppvask, klesvask, hundlufting og hundetrening. Det er merkelig nok lettere å trene han enn å trene meg.. Nei det er vel på tide å få hengt opp siste klesvasken og lufte vovven litt.. og så må eg kanskje ha meg noe mer mat.. er sulten.. hmm.. Så må eg prøve å finne ut om eg skal studere videre til høsten og kanskje få en utdannelse som eg liker eller om eg skal fortsette i kassen på coopen til eg får en mulighet til noe annet.. hadde det bare vært lettere å bestemme seg for ka eg skal gjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann... :) Sitter på skolen nå og har egentlig historie.. Det er utrolig kjedelig.. Kom på at det er lenge siden eg hadde skrevet her.. Hadde en krangel med typen i går.. Han lurte på om han ikkje så sitt eget rot eller om det bare var meg som rotet.. Så eg sitter da og er opptatt med å lese til en stor prøve i naturfag.. så når han da skrur opp musikken i tillegg så går eg vekk fra pc'en og begynner å rydde opp på bordet og legger på plass endel ting.. Så sier han at eg ikkje får lov å bli sur siden det er eg som roter...

1. Han sier at hvis eg ikkje får gode karakterer er dette året på skole bortkastet så han vil at eg skal gjøre lekser, møte på skolen og gjøre det bra.

2. Han ber meg flere og flere ganger om å rydde, støvsuge, lage middag, og gi han min pc for at han skal kunne se en film sammen med meg.. Når eg sier at eg har en hel haug med lekser så blir han sur og går ut eller går å legger seg fordi eg vil gjøre lekser i stede for å se en film...

3. Det er ALLTID eg som lager middag.. og kordan skal eg klare å få lese lekser og lese til prøver når eg faktisk må lage middag, servere den til han, aller helst legge det på tallerken hans og..

Og så spørr han meg KORFOR eg blir sur??? Når han sier at eg ikkje leser lekser men snakker med andre på msn, joda, eg snakket med en kamerat på msn for å høre om han kunne forklare meg noe om DNA og RNA og forskjellene på de to... Og eg lukket faktisk msn etter å ha snakket med kameraten... Eg blir av og til så irritert på han når han forventer at eg skal gå å rydde hver dag i tillegg til at eg skal ordne med hele leiligheten hver dag!!! Så sier han at eg ikkje skal vaske klær fordi det er så lite plass på badet når klærne henger til tørk, og så kommer han dagen etter og sier at han ikkje har flere klær igjen så eg må vaske.... Det er ufattelig plagsomt til tider... Eg blir så irritert på han!!!! Hmm.. nei eg får vel heller bare gå tilbake til å lese litt mer historie nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...