cilja Skrevet 16. desember 2008 #21 Del Skrevet 16. desember 2008 Mashipan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2008 #22 Del Skrevet 17. desember 2008 Eg e fra Stavanger og seie maRsjipan... R'en må være med den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2008 #23 Del Skrevet 19. desember 2008 Eg e fra Stavanger og seie maRsjipan... R'en må være med den Jupp. Jeg er også fra stavanger og R'en er veldig klart med. I den andre dialekten jeg har uttaler vi ikke R'er. Hmmm det har jeg faktisk aldri tenkt på før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 19. desember 2008 #24 Del Skrevet 19. desember 2008 Mashipan Nå gir det ordet plutselig ingen mening for meg lenger, etter å ha sagt det i hodet så mange ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 19. desember 2008 #25 Del Skrevet 19. desember 2008 Mars(j)ipan. Det kan høres ut som det er en sj-lyd, men den er bare litt halveis. Slik som nesten alle "r" på bergensk. Det sier jeg også.. Og de Danskene som jeg har snakket med (på odense marsipanfabrikk) sier Marsipan (med litt trykk på I ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 19. desember 2008 #26 Del Skrevet 19. desember 2008 Marsjipan, med skarre-r. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2008 #27 Del Skrevet 21. desember 2008 Mashipan Nå gir det ordet plutselig ingen mening for meg lenger, etter å ha sagt det i hodet så mange ganger Samme her. Man glemmer liksom midlertidig hva ordet assosieres med, dersom man gjentar det nok ganger. Et fenomen minst like fascinerende som hvordan marsipan uttales (noe som forøvrig er uten r'en, her jeg kommer fra). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå