Gå til innhold

Spørsmål om p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Lurte på om noen kunne hjelpe meg litt ved å svare på dette spørsmålet?

Skulle begynt på nytt brett p-piller (loette) i går kveld, men oppdaga at jeg hadde glemt å kjøpe nytt brett, derfor fikk jeg ikke tatt pilla. Jeg dro på apoteket og kjøpte i dag tidlig. Tok pilla ca. ti timer etter at jeg skulle tatt den. Er pilla sikker da, eller bør jeg bruke annen prevensjon i en uke? Hadde vært veldig snilt med snarlige svar....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*hmmm* siden jeg ikke var den flinkeste til å ta pillene mine til riktig tid å sånt, er jeg vel ikke den rette til å svare her. :fnise: Men dersom du vil være 100% sikker på å ikke bli gravid, ville jeg brukt kondom i en uke, ja. Det er vel det som står på pakken også. (bortsett fra i uke 2 dersom jeg husker rett)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

nejda d går helt fint, du burde tatt to da, den for i går og den for i dag, mn tror ikke det har så mye å si, bare vær litt obs

Skrevet

Takk for svar! Flere som vet noe om dette?

Jeg tok den for i går kveld, og så tar jeg den for i dag i kveld (det er på kvelden jeg egentlig skal ta de). Hmmm. Usikker altså, vil abolsutt ikke bli gravid, men det står jo på pakka at hvis man er mindre enn 12 timer forsinka (jeg var bare ti) er det i orden. Eneste grunnen til at jeg lurer er fordi det er på begynnelsen av et nytt brett, og sjangsen for å bli gravid er størst på begynnelsen av brettet...

Skrevet

Tror det burde gå bra, jeg har glemt maaaaange og ikke blitt gravid ;) men sikkert lurt å bruke kondom i tillegg/ vente med å ha sex en ukes tid dersom du er veldig nervøs for det.

Gjest WildRider
Skrevet

En gang glemte jeg pilla 5, fem dager på rad, ble utrolig nok ikke gravid så det går nok bra tror jeg ;)

Skrevet

Godt å høre! :) Siste spørsmål blir da, tror dere det er så sikkert at dere hadde droppa kondom eller ikke? (vil ikke bli gravid, men vil gjerne ha sex med kjæresten min uten kondom)

Gjest WildRider
Skrevet
Godt å høre! :) Siste spørsmål blir da, tror dere det er så sikkert at dere hadde droppa kondom eller ikke? (vil ikke bli gravid, men vil gjerne ha sex med kjæresten min uten kondom)

Jeg ble ikke gravid i min 5 dagers ufrivillige pillepause, enda vi holdt på som kaniner den gangen, men.. Hadde aldri i verden gjort det samme i dag uten kondom!

Skrevet

Det går helt fint!

Jeg glemte den i 2-3 dager, og ble ikke gravid. Flaks der! Men det er nok null problem, er mange ganger jeg bare har tatt innenfor fristen dagen etter :)

Skrevet

Tuller dere?? Fordi det gikk bra med dere så må det selvfølgelig gå bra med andre?

Stol alltid på bruksanvisningen, ikke hva slags erfaringer andre har. Det står at du ikke skal være mer enn tolv timer for sein, du var ti timer, så da skal det gå bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...