Gjest Lilleulv Skrevet 4. desember 2008 #1 Skrevet 4. desember 2008 Jeg bestemte meg for en stund siden for å gi bilder av babyen i ramme til babyens besteforeldre, oldeforeldre og tanter og onkler til jul. De har mast siden september om at de ønsker seg det så... :D Men når barnet er over ett år kommer vi til å reise til fotografen og få tatt noen profesjonelle bilder som vi vil forstørre og sette i fin ramme. Men bilder av babyen i gave 2 år på rad blir vel litt rart? Lurer på hva vi skal gjøre nå, for når vi reiser til fotografen så vil vi jo i hvert fall gi bilder i gave... hm.
helenaa Skrevet 4. desember 2008 #2 Skrevet 4. desember 2008 Jeg vil tro at besteforeldrene gjerne tar imot bilder 2 år på rad. Tanter og onkler har kanskje nok med det ene bildet.
Blåbæret Skrevet 4. desember 2008 #3 Skrevet 4. desember 2008 besteforeldre synes sikkert at det er kjempe kjekt =) Tror ikke de hadde brydd seg om de fikk bilde av barnebarn år etter år etter år Det er i vertfall slik besteforeldrene til vår lille er. Vi har vert hos fotograf med vesla nettopp. Bildene ble kjempe fine :rødme:
MrsC Skrevet 4. desember 2008 #4 Skrevet 4. desember 2008 I år blir det bilde av snuppa til alle besteforeldre, oldemødre og diverse tanter og onkler her også. Dette er profesjonelle bilder. Kan ikke skjønne at det skulle gjøre noe å gi de et bilde dere har tatt selv nå og profesjonelle bilder neste år? Tror de bare synes det er koselig med mange bilder 1
Gjest Lilleulv Skrevet 4. desember 2008 #5 Skrevet 4. desember 2008 I år blir det bilde av snuppa til alle besteforeldre, oldemødre og diverse tanter og onkler her også. Dette er profesjonelle bilder. Kan ikke skjønne at det skulle gjøre noe å gi de et bilde dere har tatt selv nå og profesjonelle bilder neste år? Tror de bare synes det er koselig med mange bilder ok :D Er bare redd for å være krampeaktig skjønner dere!
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Tror iallefall besteforeldrene og oldeforeldrene synes det er stas, selv har jeg flere bilder av tantebarna også. Men jeg ville tenkt litt på størrelsen, hos mine svigerforeldre som har 4 barnebarn er det nå egentlig fullt på veggene, og de har fått mye bilder i A4 format (eller det bildeformatet som ligner). Det er jo masse muligheter da, et "kjøkkenbilde" i år kanskje og et mer stuebilde av han/hun i penklær neste år. Jeg er veldig svak for nakne babyer på et skinn jeg da.... Det finnes jo også masse fotogaver, ei venninne fikk akkurat veske med babybilde av vesla, den var superskjønn, men det er vel kanskje mest for mor; men en kopp, musematte til kontorarbeidende besteforeldre e.l.
Gjest Lilleulv Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Dette er første barnebarn for alle besteforeldre, så de er jo helt i hundre
helenaa Skrevet 4. desember 2008 #8 Skrevet 4. desember 2008 Det er jo litt forskjell på familier, men jeg må si for min del at jeg ikke hadde brydd meg om å ha bilder av tantebarna mine (har ikke fått noen, heller). Men andre er jo helt i skyene over å ha blitt tante, og maser sikkert om å få bilder. Du kjenner jo din familie best. eg er sikker på at besteforeldrene vil ønske seg bilde hvert år Min svigerinne pleier å lage en kalender med bilder av ungene som besteforeldrene får hvert år, og det er stor suksess.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #9 Skrevet 4. desember 2008 Så lenge du ikke blir fornærma om ikke alle bildene du har gitt bort henger på veggen om 5 til 10 år er vel det helt greit. Jeg synes det er hyggelig at bilder kan byttes ut av og til, selv om et eller noen få babybilder gjerne blir hengene.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #10 Skrevet 4. desember 2008 Ville aldri ha ønsket meg bilde. Skjønner ikke hvorfor jeg hvert år får et nyee bilde av tantungene, altså, en nytt barn er født, dermed nytt bild. Legger de bare i en skuffe. Kunne de heller ikke brukt de pengene på noe jeg har ønsket meg?
Nigo-san Skrevet 4. desember 2008 #11 Skrevet 4. desember 2008 Vil bare skyte inn at om barnet skal i barnehage, så får dere fine bilder derfra hvert år- ikke nødvendig å gå til fotograf. Disse bildene kommer også i flere størrelser, og det er en fin ting. Jeg tror de aller fleste besteforeldre gjerne vil ha bilder av barnebarna, men det er greit om ikke alle er i stor A4-størrelse.
Gjest imli Skrevet 5. desember 2008 #12 Skrevet 5. desember 2008 Her får besteforeldrene halvtårs-bilde til jul i år, og sikkert 1-års bilde neste år Tror bare de blir glade!
Gjest Lilleulv Skrevet 5. desember 2008 #13 Skrevet 5. desember 2008 Jøss hva slags tanter og onkler er det dere har da? Min søster er så begeistra for denne babyen, og kommer til å bli kjempeglad for bilde. Hadde min søster fått barn ville jeg helt klart hatt bilde jeg også. Søstera mi og jeg har et nært forhold, og hun er en superengasjert tante!
Gjest AnneShirley Skrevet 5. desember 2008 #14 Skrevet 5. desember 2008 Jeg er svært begeistrert for å være tante, og jeg vil gjerne ha masse bilder av dem på PCen (og i album når jeg får tatt meg sammen og organisert der igjen). Men jeg hadde ikke vist hva jeg skulle gjøre med et innrammet bilde av tanteunger. Vi har ingen fotografier av familie på veggene (ikke en gang eget bryllupsbilde). Så å se ann mottakerene er sikkert -som alltid- en god idè
Gjest Lilleulv Skrevet 5. desember 2008 #15 Skrevet 5. desember 2008 Jeg er svært begeistrert for å være tante, og jeg vil gjerne ha masse bilder av dem på PCen (og i album når jeg får tatt meg sammen og organisert der igjen). Men jeg hadde ikke vist hva jeg skulle gjøre med et innrammet bilde av tanteunger. Vi har ingen fotografier av familie på veggene (ikke en gang eget bryllupsbilde). Så å se ann mottakerene er sikkert -som alltid- en god idè Jepp, er ikke snakk om poster-størrelse uansett Besteforeldre og oldeforeldre får litt store bilder. Tante og onkel får et lite et i tillegg til annen gave.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2008 #16 Skrevet 5. desember 2008 Min venninne skal gi som gave denne julen bilde av sønnen sin, til ALLE. Jeg sa rett ut til henne at det sikkert ikke er alle venninnene dine som er like begeistret som deg for dette bilde. (er et stort bilde) Vi har også en 7 mnd gamel sønn som vi er super stolte av og første barnebarn på begge sider, men vi kommer ikke til å gi bilder til jul av han med mindre de spør om det.
Gjest Lilleulv Skrevet 5. desember 2008 #17 Skrevet 5. desember 2008 Min venninne skal gi som gave denne julen bilde av sønnen sin, til ALLE. Jeg sa rett ut til henne at det sikkert ikke er alle venninnene dine som er like begeistret som deg for dette bilde. (er et stort bilde) Vi har også en 7 mnd gamel sønn som vi er super stolte av og første barnebarn på begge sider, men vi kommer ikke til å gi bilder til jul av han med mindre de spør om det. det er den fella jeg er redd for å gå i. hehe. Men her er det ingen venner som får bilde. Kun babyens besteforeldre og oldeforeldre (som har gnåla om et sånt bilde i månedsvis) + tante (min søster som jeg vet setter pris på det). Får bare satse på at de synes det blir stas med 1-års bilde til neste år også. Som sagt så er det det eneste barnet i hele familien, den første gutten på 2 generasjoner, og alle var jo veldig bekymra iom at jeg ble syk da jeg gikk gravid så han er jo lille mirakelet vårt... Så jeg tror det blir veldig godt mottatt :-D Hadde jeg gitt bilde av hundene derimot
Seeya Skrevet 5. desember 2008 #18 Skrevet 5. desember 2008 Etter mange år i fotobutikk, vil jeg bare skyte inn noen meninger her. Skjønner og forstår folk totalt, da det gjelder deres skjønne lille bebiss som skal inn i ramme og forstørres, men tenk godt over hvem man gir slike bilder. Ikke gi bilde hvert år. Si babyen er nyfødt, dere gir et bilde, ei her som nevnte bilde ved 1 års alder, greit, så blir det neste barnehagebilde, skolebilder, søskenbilder, konfirmasjonsbilder osv osv. Det er begrenset plass på veggene i de fleste hjem. Si et foreldrepar har 3 barn. Da blir det ofte ca. 10 barnebarn. De har da bilder på veggene av; Sitt eget bryllupsbilde, sine egene barn, søskens bryllupsbilder, og da evig mange bilder av barnebarna. Som noen har skrevet her, mange bilder blir puttet i en skuff. Tenkt dere godt om; i løpet av et barns oppvekst kan dere gi: 1 baby bilde, 1 skolebilde og et konfirmasjonsbilde. Thats it. Husk at barnebarna kanskje en dag gifter seg, og dermed får besteforeldrene brudebilde også av disse 10 barnebarna. Prøver bare å si: IKKE gi bilder i gave for ofte!! :)
Gjest Lilleulv Skrevet 5. desember 2008 #19 Skrevet 5. desember 2008 hehe takk for oppfordringen Seeya
flickan Skrevet 5. desember 2008 #20 Skrevet 5. desember 2008 I min familie blir bildene byttet ut etterhvert som man får nye. Det er vel spennende å ha oppdaterte bilder, så man ser hvordan familien ser ut nå i dag, og ikke for 20 år siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå