Gå til innhold

Priser for å registrere bil


Gjest Gjest_mariann_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mariann_*

Nå er det ikke jeg som tar hånd om biltingene i vår familie så dette var jeg ikke klar over. Å lese dette denne artikkelen gjør at man kan begynne å lure på hva som foregår i dette landet.

FRP neste!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss!?! :overrasket: Det var jeg ikke klar over. Sist gang jeg solgte bil og fikk den omreg kosta det rundt 5000,- sånn ca. Ja, staten gir - og staten tar!!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omregistreringsavgiften har som formål å skaffe staten inntekter. Det syns jeg er helt greit, på linje med moms, inntektsskatt, formueskatt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er hårreisende. Gebyrene burde ikke være høyere enn at de dekker statens faktiske kostnader ved å foreta omregistrering, ergo skulle ikke gebyret variert avhengig av vilkårlige ting som vekt og alder. I Sverige er gebyret fast på noen få hundrelapper.

Når staten skal ha inntekter finnes det et par utmerkede måter å gjøre dette på, det kalles inntektsskatt og moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Bie

Jeg syntes avgiftene på bil er utrolig høye. Vi kjøpte oss ny bil i høst (2006) modell og betalte 13 000 kroner i omregistreringsavgift. Jeg holdt på å få sjokk når selgeren sa det til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, ja. Det er helt hårreisende dette her. Jeg som 18-åring har jo ikke sjangs til å klare med bil når utgiftene skal være så skyhøye! Tenker da også på årsavgift, bensin med mer. Men det er jo sånn det er da, er bare litt kjipt i og med at har lappen om rimelig kort tid, og det hadde vært fint å kunne bruke bil på heltid, i stedet for deltid bil, og deltid buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...