Gjest Gjest_mariann_* Skrevet 3. desember 2008 #1 Del Skrevet 3. desember 2008 Nå er det ikke jeg som tar hånd om biltingene i vår familie så dette var jeg ikke klar over. Å lese dette denne artikkelen gjør at man kan begynne å lure på hva som foregår i dette landet. FRP neste!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 4. desember 2008 #2 Del Skrevet 4. desember 2008 Jøss!?! Det var jeg ikke klar over. Sist gang jeg solgte bil og fikk den omreg kosta det rundt 5000,- sånn ca. Ja, staten gir - og staten tar!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #3 Del Skrevet 4. desember 2008 Omregistreringsavgiften har som formål å skaffe staten inntekter. Det syns jeg er helt greit, på linje med moms, inntektsskatt, formueskatt osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 4. desember 2008 #4 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg synes det er hårreisende. Gebyrene burde ikke være høyere enn at de dekker statens faktiske kostnader ved å foreta omregistrering, ergo skulle ikke gebyret variert avhengig av vilkårlige ting som vekt og alder. I Sverige er gebyret fast på noen få hundrelapper. Når staten skal ha inntekter finnes det et par utmerkede måter å gjøre dette på, det kalles inntektsskatt og moms. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Bie Skrevet 5. desember 2008 #5 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg syntes avgiftene på bil er utrolig høye. Vi kjøpte oss ny bil i høst (2006) modell og betalte 13 000 kroner i omregistreringsavgift. Jeg holdt på å få sjokk når selgeren sa det til oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
{Wilma} Skrevet 11. desember 2008 #6 Del Skrevet 11. desember 2008 Har måttet ut med 4500,- og 6000,- for omreg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. desember 2008 #7 Del Skrevet 11. desember 2008 Uff, ja. Det er helt hårreisende dette her. Jeg som 18-åring har jo ikke sjangs til å klare med bil når utgiftene skal være så skyhøye! Tenker da også på årsavgift, bensin med mer. Men det er jo sånn det er da, er bare litt kjipt i og med at har lappen om rimelig kort tid, og det hadde vært fint å kunne bruke bil på heltid, i stedet for deltid bil, og deltid buss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå