Gå til innhold

Alternativ til p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei - må nesten logge meg ut for denne tråden..

Saken er den. Vi gifter oss til våren, og er studenter begge to. Vi har allerede studert en stund, og jeg har fremdeles noen år igjen. Vi snakker om barn. Ønsker ikke å vente helt til jeg er ferdig med studiene (og så ha jobbet litt). Derfor lurer vi på om vi skal begynne å prøve til neste høst (slik at barnet da kommer sen sommer/tidlig høst 2010).

Men, der er et liten men.. Jeg bruker nå p-pillene Cerazette. Grunnen er at disse er østrogenfrie. Men det STORE negative med dem, for min del, er at lysten på sex er forsvinnende liten. Dette synes jeg ødelegger en del :( Men jeg slipper jo da mensen, noe jeg ikke har hatt på veldig mange år.

Men på grunn av manglende lyst har jeg egentlig litt lyst å bare kutte dem ut. Men hva skal jeg da gjøre? Jeg har lest litt om dette apparatet Baby comp som måler temperaturen under tungen og gir beskjed om det er trygt eller ikke. Men priser er jo svimlende (3 typer alt fra 3500 - 6800).

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått på Cerazette en stund, og fått grusomme smerter i brystene. Før det har jeg brukt p-piller og p-sprøyte som jeg mistet lysten av. Cerazette var liksom siste mulighet..

Nå hopper vi av i svingen, bruker sikre perioder og enkelte ganger kondom. Skal skaffe meg en slags billig baby comp:

http://www.billige-tester.no/donna_saliva_...nitor-p-98.html

Med alle disse tiltakene håper jeg det går greit, vi har i alle fall holdt på noen måneder sånn nå og det har gått bra.

Jeg har 1,5 år igjen av studiene, og ønsker også videreutdanning, så jeg er absolutt ikke klar. Men om det skulle skje.. Nåvel, da skal man nok få det til på et vis, jeg orker ikke mer bivirkninger..

Skrevet
Jeg har gått på Cerazette en stund, og fått grusomme smerter i brystene. Før det har jeg brukt p-piller og p-sprøyte som jeg mistet lysten av. Cerazette var liksom siste mulighet..

Nå hopper vi av i svingen, bruker sikre perioder og enkelte ganger kondom. Skal skaffe meg en slags billig baby comp:

http://www.billige-tester.no/donna_saliva_...nitor-p-98.html

Med alle disse tiltakene håper jeg det går greit, vi har i alle fall holdt på noen måneder sånn nå og det har gått bra.

Jeg har 1,5 år igjen av studiene, og ønsker også videreutdanning, så jeg er absolutt ikke klar. Men om det skulle skje.. Nåvel, da skal man nok få det til på et vis, jeg orker ikke mer bivirkninger..

Hei!

Ikke for å ødelegge, men donna saliva fertilitetsmonitor er vel laget for dem som ønsker å bli gravide..? Leser at den kan melde i fra inntil 72 timer før eggløsning.

Det hjelper jo lite når man tenker på at sædceller kan overleve inntil 5 døgn.. så hvis man har sex fire til fem døgn før man vet at eggløsning kommer, så er man jo ikke trygg mener jeg.. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Mener ikke å være frekk altså.. bare lurer jeg.. :)

Jeg brukte selv cerazette og hadde problemer med humør, ømme bryster og en syklus som ikke ligna noenting.. Nå har jeg sluttet og venter på å få Personaen jeg har bestillt.. denne monitoren er laget for å fungere som prevensjon. (Man tisser på strips som man setter inn i monitoren og den igjen gir deg beskjed om det er trygt eller ikke..) Den er 94% sikker ved riktig bruk, noe som holder for meg.. Er absolutt ikke krise om det skulle skje et lite "uhell".. :) Det som er aberet er vel at man bør ha temmelig regelmessige sykluser for at den skal fungere optimalt..

Skrevet

Ovusoft.com eller fertilityfriend.com + et termometer og eventuelt eggløsningstester. Mye billigere, og faktisk tryggere.

Spyttmikroskoper er det langt fra alle som får gode utslag på, men noen får det. Men om det stemmer at de gir utslag max 3 dager før eggløsning er de ikke "trygge" alene.

Skrevet

Jeg bruker det som tillegg, jeg har bare prøvd det et par dager enda, så jeg tør ikke å si noe mer om det.. Har hørt om ei annen her inne som hadde brukt det for ikke å bli gravid, så jeg må nesten bare ta sjansen. Det er ikke optimalt, jeg vet ;)

Skrevet
Jeg bruker det som tillegg, jeg har bare prøvd det et par dager enda, så jeg tør ikke å si noe mer om det.. Har hørt om ei annen her inne som hadde brukt det for ikke å bli gravid, så jeg må nesten bare ta sjansen. Det er ikke optimalt, jeg vet ;)

Som tillegg til andre FAM metoder er den nok fin :)

(Har brukt FAM i ca 4 år selv, og aldri vært i nærheten av å bli gravid)

Skrevet

Hmm.. Jeg er ikke så inn i dette, hva er FAM? Hoppe av i svingen og sånt?

Hvor mye koster forresten den Persona-monitoren? Aldri hørt om det. Skjønner jeg skulle ha hørt med kvinneguiden før jeg kjøpte noe som helst ;)

Skrevet

Hvor mye koster forresten den Persona-monitoren? Aldri hørt om det. Skjønner jeg skulle ha hørt med kvinneguiden før jeg kjøpte noe som helst ;)

www.pernille.info

www.ovusoft.com

www.fertilityfriend.com

Der kan du begynne :) Tråden som ligger her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...&hl=ovusoft + et par søk på ovusoft i forumet gir og hauger med informasjon.

FAM er ekstremt kort fortalt å observere kroppslige signaler ang fruktbarheten. Altså, tempratur, sekret (på godt norsk, utflod), og livmortapp (ja, den ligger der du tror ;) men den er ikke så nødvendig å følge med på egentlig). Eggløsningstester er også brukbare. Hoppe av i svingen er IKKE det samme som FAM.

Personaen husker jeg ikke, men en liten 1000 lapp vil jeg tro. Ca 150 i tester pr måned. Kreer stabile sykluser. Du kan like gjerne bruke løse EL tester og ovusoft eller fertilityfriend. For min del, med alt for ustabile sykluser, hadde det bare blitt rot.

Skrevet

Husker ikke helt, men tror det ble rett over 90 pund med frakt og to måneders forbruk av testpinner.. Før ble Personaen solgt på apoteket, men nå må man bestille den på nett. (Men testpinnene selges fortsatt på apoteket). Den er jo dyrere enn Donnaen, men også sikrere siden den faktisk er lagd til formålet, prevensjon. Dessuten tester Persona urin som er sikrere en testing av spytt slik Donna gjør.

Og som sagt tidligere; Donnaen i fra kun tre døgn før eggløsning.. om man er heldig..

Skrevet
www.pernille.info

www.ovusoft.com

www.fertilityfriend.com

Der kan du begynne :) Tråden som ligger her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...&hl=ovusoft + et par søk på ovusoft i forumet gir og hauger med informasjon.

FAM er ekstremt kort fortalt å observere kroppslige signaler ang fruktbarheten. Altså, tempratur, sekret (på godt norsk, utflod), og livmortapp (ja, den ligger der du tror ;) men den er ikke så nødvendig å følge med på egentlig). Eggløsningstester er også brukbare. Hoppe av i svingen er IKKE det samme som FAM.

Personaen husker jeg ikke, men en liten 1000 lapp vil jeg tro. Ca 150 i tester pr måned. Kreer stabile sykluser. Du kan like gjerne bruke løse EL tester og ovusoft eller fertilityfriend. For min del, med alt for ustabile sykluser, hadde det bare blitt rot.

Har ingen personlig erfaring enda, men jeg bestemte meg for å satse på personaen fordi jeg har veldig stabile sykluser.. Ellers ville jeg nok ikke gjort det nei.. :)

Skrevet

Takk! Da skal jeg sjekke det ut nærmere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...