Frey Skrevet 4. desember 2008 #21 Skrevet 4. desember 2008 Jeg har tidligere ringt Mattilsynet flere gnagner jeg, bl a i forbindelse med reiser med dyr. Dette har jeg gitt opp fordi de har ikke kunnet svare på spørsmålene. Istedenfor har jeg lett meg frem til samme instans i det landet jeg skulle reise til og ringt dit.
Trixie52 Skrevet 9. desember 2008 #22 Skrevet 9. desember 2008 Hihi, her var det sterke meningen uten at man nødvendigvis vet hva man uttaler seg om ser jeg. Hvorfor Mattilsynet kjenner loven? Fordi Dyrevernloven (og også import/eksport-regler) er sortert under nettopp Mattilsynet. Kontakt Mattilsynet du, de kan nok svare www.mattilsynet.no
Trixie52 Skrevet 9. desember 2008 #23 Skrevet 9. desember 2008 Hihi, her var det sterke meningen uten at man nødvendigvis vet hva man uttaler seg om ser jeg. Hvorfor Mattilsynet kjenner loven? Fordi Dyrevernloven (og også import/eksport-regler) er sortert under nettopp Mattilsynet. Kontakt Mattilsynet du, de kan nok svare www.mattilsynet.no Men husk at dersom man skal kunne ta med hunden tilbake til Norge må den ha rabiesvaksinen i orden. Vaksine + blodprøve med ok nivå første gang, deretter vaksine en gang pr år. Det er derfor man ikke kan importere valper til Norge.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. desember 2008 #24 Skrevet 10. desember 2008 Men husk at dersom man skal kunne ta med hunden tilbake til Norge må den ha rabiesvaksinen i orden. Vaksine + blodprøve med ok nivå første gang, deretter vaksine en gang pr år. Det er derfor man ikke kan importere valper til Norge. man kan sagtens importere valper under 3 mnd til Norge, så lenge de importeres fra land som står på positivlista til MT. Det gjelder spesielle regler for dette.
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 6. februar 2009 #25 Skrevet 6. februar 2009 Nei, men de vet hvilke regler som gjelder for eksport av kjæledyr til utlandet! Som jeg skrev tidligere i denne tråden, så krever Mattilsynet en oppdrettererklæring på valper under 3 mnd som importeres fra utlandet. Den skal da fylles ut av valpens oppdretter i opprinnelseslandet, på et skjema som Mattilsynet har laget. Det kan jo hende Spania krever noe ligenende, og da er Mattilsynet den rette instans å spørre. (Er det så vanskelig å godta det, eller er det et prinsipp noen har om at Mattilsynet skal man iallfall ikke spørre?) Se http://www.fransk-bulldog.no
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå