Gå til innhold

tannlege i oslo

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_jaja_*
Skrevet

trenger en tannlegetime, men har ikke gått til tannlege i oslo før. tenkte å gå til offentlig hvis det er billigst. noen som vet om noe? hva koster det egentlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest nora gjest
Skrevet

Aldri hørt om offentlig tannlege for vanlige folk. Har vært alenemor og sosialklient og fattig, men det var ikke noen særordninger annet enn for skolebarn og folk som bor på sykehjem og lignende, de har skoletannlege og klinikk for dem som er permanent innlagt på sykejem.

det var en stund siden at noen skulle åpne en tannklinikk med tannleger fra Polen eller Latvia eller et billigere land og det skulle være billigere fordi de bare skulle jobbe her en kort stund oangen. Aner ikke om det kom igang.

Jeg gikk til en vanlig tannlege, men som også tar dem med tannlegeskrekk, Marianne Lavold.

Hos noen kan man avtale at de kutter ut noen fordyrende ledd, hun gjorde det etter avtale.

Jeg har flytte på landet etterpå, og der var alle tannlegene dobbelt så dyre og tok tre ganger så lang tid ssomhenne.

For eksempel en midlertidig krone som var kjemepdyr, hun i Olso lurte en ikke til sånt, og krone tar mange uker her, tok en uke maks i Oslo enda den kom med tannflyet fra taiwan.

De spør ikke her på bygda, de bare gjør alt dyrest mulig og gir en ikke alternativer. Oslo var mye bedre.

Men spør tannlegen om de kan hoppe over dyre ekstrating som man egentlig ikke trenger.

heldigvis er det nå forbudt med amalgam.

Jeg skiftet alle mine i Oslo sånn pø-om-pø.

Amalgamen vil forresten utvide seg når den blir gammel og sprenge tanna, så man bør nok skifte den uansett.

Nora

Skrevet

Sist betalte jeg ca 400 kroner for en rutinesjekk med to røntgenbilder (fjernet ikke tannstein, det hadde nok kostet litt mer da). Synes ikke det var så dyrt, egentlig. Kan anbefale tannlegene på Ullevål stadion, det er fire kjempesøte og flinke damer!

Skrevet

Bislett tannlege er veldig bra. Ligger i Thereses gate med inngang rett ved siden av kaffebrenneriet.

Flinke, hyggelige og god oppfølging. Koster ca 500 for vanlig kontroll. Hvis man har flere hull blir det gjerne ca 2000.

Skrevet

Kan anbefale Johansen på Stovner tannlegesenter.

• 3 år senere...
Gjest lubell
Skrevet

Bislett tannlege er veldig bra. Ligger i Thereses gate med inngang rett ved siden av kaffebrenneriet.

Flinke, hyggelige og god oppfølging. Koster ca 500 for vanlig kontroll. Hvis man har flere hull blir det gjerne ca 2000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...