Gjest Gjest_Engstelig_* Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Jeg har for en uke siden operert øyelokkene mine. Det var spesielt det ene øyelokket som plaget meg, mye tyngre enn det andre. Jeg sa ifra til kirugen at jeg ikke plagdes av det andre øyet, at jeg likte det slik det var, og at jeg helst ikke ville gjøre noe med det. Men for at det ikke skulle bli for ulikt så måtte han gjøre inngrep på begge øyne, sa han. Men skulle ikke ta stort av det øyelokket jeg var fornøyd med. I går fikk jeg tatt stingene. Og jeg kan ikke annet enn å si at jeg er full av bekymring her jeg sitter. Ikke fikk jeg sove inatt heller. Det er jo så at arret skal bli lagt slik at det går i øyefolden, står det å lese. Vel, arret på øyelokket som var for tungt, der går arret i øyefolden. Men på det øyet jeg var fornøyd med tingenes tilstand, der er arret over, langt over syns jeg, øyefolden. Og selvsagt, det ene øyet ser større ut enn det andre. Av alle ting så er det øyelokket som var helt ok som er mye større enn det andre. Burde vel heller vært på det øyet hvor øyelokket virkelig var tungt at arret hadde kommet høyere opp. Det jeg er redd for nå er at jeg får to øyelokk folder på ene øyet, eller en ny grovere en som er høyere oppe enn den som var naturlig. Si meg, dere som har vært igjennom det her, er det normalt å se så usymetrisk ut den første tiden? Og vil jeg nå få en ekstra øyelokk fold der hvor arret er høyere opp enn den naturlige forlden? Ble litt langt dette, men jeg er så engstelig at jeg snart setter meg ned for å hylgrine. Og ikke faen om jeg går ut av døren seende slik ut. Håper og ber jo om at det er hevelse som gjør at det er så usymetrisk, og at jeg ikke ender opp med ny øyelokkfold langt oppi der.
Gjest StockDama Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Når det er operert med stor forskjell på øyenlokkene, så sier det seg selv at det blir å se forskjellig ut på såret. Ikke bekymre deg enda =) vent en stund, så skal du se at når arrene legger seg, hevelsen forsvinner, så blir det nok bra.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2009 #3 Skrevet 5. juli 2009 Har opplevd samme som TS....nå har det gått 4 uker etter operasjonen og det er fortsatt litt usymmetrisk. Det skal ikek være slik...man har betalt 13.000 for en operasjon privat, og det er klart at hvis resultatet ikke er optimalt etter et par mpneder, så må man kunne få en oppfølgende gratis "justering" av legen som ike klarte å gjøre det ordentlig første gang. Veldig unødvendig dette, det tar ekstra tid og krefter for pasienten. Hadde bare legen klart å være presis første gang! Det ene øyet er perfekt etter 4 uker, det andre er fortsatt litt hovent, og der er det mer hudfolder igjen enn på det andre, slik at resultatet er litt usymmetrisk. Om det ikke retter seg opp innen en måned, må ta et nytt inngrep. Kjedelig, for da blir det igjen å gå på jobb med "hovent øye".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå