Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #41 Del Skrevet 2. januar 2009 Vinterføre i seg selv er én ting, men er det mørkt i tillegg, synes jeg det blir verre. Særlig strekninger hvor trafikken går fort (90 km/t) og hvor det ikke er opplyst med gatelys. Synes det er veldig ubehagelig når det kommer trafikk mot og man knapt ser egen veibane. Er det i tillegg vått på ruta som reflekterer motgående trafikks lys... Faren for sporete vei i tillegg, samt han tullingen som ligger og presser i rompa på meg og helst vil kjøre i 110 - det synes jeg er kjipe greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart7086 Skrevet 2. januar 2009 #42 Del Skrevet 2. januar 2009 Nå har jeg stor 4WD, med gode dekk/m pigg, og er også vandt til varierende vinterføre(som sagt er jo vinterføre så mangt...) Er også vandt til å kjøre 4WD,(i tillegg til litt større bil) har stort sett kjørt det siden jeg var 16, og da er det ekkelt å skal kjøre bak/framhjulsdrift! Helt greit med vinterføre altså, selv om det ikke er spes. artig om en må kjøre et stykke på sporete vei/blank hålke/sørpe. Dog, da vi hadde eldre/liten bil var jeg ikke særlig høy i toppen! Uff, det er ekkelt å kjøre bil du ikke liker/føler deg trygg i, på ekle vinterveier med sørpe/spor, osv! Men vi har det veldig arti, hver høst, når typisk Oslo-ensere får den første snøen.. "svooop", så ligger de alle mann i grøfta eller i autoverne! Broren min, som bor der nede og har bodd der flere år, er like forbauset/ overrasket/irritert hvert år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #43 Del Skrevet 2. januar 2009 Bor du nord i landet du da!? Er det ikke slik at veiene der er mer tilpasset vinterføre enn det eks. er her i Oslo? Definitivt ikke! Vi har smale og svingete veier, ofte ikke full veibredde engang, og flerfeltsvei er nærmest ikke-eksisterende. Men vi har mer vinter, og dermed mer trening. Som "pasta" insinuerer er det selvfølgelig også færre biler her, (gjenspeiler jo befolkningstallet) og antallet "verdensmestre" er dermed heldigvis også lavere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 4. januar 2009 #44 Del Skrevet 4. januar 2009 Enig i det jeg, syns det er artig å kjøre på vinterføre, så lenge det ikke er HELT bonanza ute. Jeg synes det er morsomt å kjøre på vinterføre. Har liten bil med framhjulstrekk, og kommer meg fram overalt der andre står fast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariab Skrevet 4. januar 2009 #45 Del Skrevet 4. januar 2009 Ok å kjøre på vinterføre, men med en gang jeg kjenner det er glatt får jeg _panikk_. Det er helt jævlig. Var med i en ulykke på glatten for noen år siden, så er nok fra den det henger igjen. Verste jeg vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Esbo Skrevet 4. januar 2009 #46 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg har veldig store problemer med å kjøre på vinterføre etter en ulykke for noen år siden. Nå unngår jeg det så langt jeg kan, og om jeg MÅ kjøre skal det ingenting til før jeg får panikk og må kjøre til side for bare å puste.. Synes det er helt forferdelig.. Liker også dårlig å sitte på på vinterføre fordi jeg føler jeg har enda mindre kontroll da... Jeg er en av disse som alle er så forbanna på fordi vi sinker trafikken når det er glatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariab Skrevet 4. januar 2009 #47 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg har veldig store problemer med å kjøre på vinterføre etter en ulykke for noen år siden. Nå unngår jeg det så langt jeg kan, og om jeg MÅ kjøre skal det ingenting til før jeg får panikk og må kjøre til side for bare å puste.. Synes det er helt forferdelig.. Liker også dårlig å sitte på på vinterføre fordi jeg føler jeg har enda mindre kontroll da... Jeg er en av disse som alle er så forbanna på fordi vi sinker trafikken når det er glatt. Samme med meg. Ned fra huset vårt er det en ganske bratt bakke. Jeg skulle på jobb tidlig en morgen, jeg visste ikke at det var glatt, og bilen begynte å skli. Jeg fikk fullstendig panikk og begynte å gråte og måtte bare kjøre til siden og ringe til min far som kom og kjørte meg. Helt patetisk, jeg vet, men sånn er det dessverre. GRUSOMT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Esbo Skrevet 5. januar 2009 #48 Del Skrevet 5. januar 2009 Samme med meg. Ned fra huset vårt er det en ganske bratt bakke. Jeg skulle på jobb tidlig en morgen, jeg visste ikke at det var glatt, og bilen begynte å skli. Jeg fikk fullstendig panikk og begynte å gråte og måtte bare kjøre til siden og ringe til min far som kom og kjørte meg. Helt patetisk, jeg vet, men sånn er det dessverre. GRUSOMT. Vet så utrolig godt hvordan det er...grusomt Synes også det er så vanskelig med familie som synes det er bare å skjerpe seg.. ikke bare bare å kontrollere følelsene og reaksjonene.. (+ de har aldri vært med i sånne ulykker og kan ikke sette seg inn i hvordan det er..) Ble litt off topic her....sorry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå