Gå til innhold

Er du flink til å bruke tanntråd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat kommet hjem etter det årlige besøket hos tannlegen, og som vanlig hadde jeg hull og som vanlig sa tannpleieren at jeg må bli flinkere til å bruke tanntråd. Jeg har skjerpet meg siste året men har ikke blitt flink nok, det blir som regel 1-2 ganger i uka.

Dere som faktisk bruker tanntråd hver dag, har dere nesten aldri hull?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, det er jeg kjempe dårlig på. Men veldig flink på å pusse!

Skrevet

Jeg har tanntråd liggende på kontorpulten min, og bruker den hver dag etter lunsj. Det har blitt en vane!

Det er mange år siden jeg har hatt hull...:jepp:

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Jeg er veldig flink med tanntråd, og har vært det de siste to årene. Hvis jeg ikke bruker tanntråd en kveld føles det på samme måte som å ha latt være å pusse tennene - ekkelt og urent.

Har ikke hatt hull de siste to årene hvertfall.

Skrevet

Etter at jeg kjøpte en sånn praktisk tanntrådholder har jeg gjort det hver dag, for det er så enkelt. Jeg har ikke hatt hull på år og dag, men jeg må innrømme at hovedgrunnen til at jeg bruker tanntråd er at det gjør at jeg føler meg mye renere. Hvis jeg ikke får gjort det en dag tenker jeg bare på matrestene som ligger og råtner mellom tennene mine. :haar:

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heija

Jeg pusser, bruker tanntråd og munnskyllevann/fluorskyll 2-4 ganger om dagen... har dessverre dårlige tenner, og får hull :o(

Skrevet

jeg bruker tanntråd hver dag, og har nesten aldri hull. dessuten føler jeg meg renere, som de andre her har nevnt. matrester råtner mellom tennene, og det lukter også, har jeg merket. det skjer ganske fort i løpet av en dag.

Skrevet

Jeg bruker tanntråd hver dag, fordi jeg føler at det sitter mat mellom tennene etter at jeg har spist. Har alltid med med tanntråd i vesken, det verste jeg vet er følelsen av mat mellom tennene.

Jeg har hatt hull bare en gang, i en tann. Tror ikke det er pga at jeg er så flink med tanntråd, men fordi jeg har sterke tenner. Det er ikke før i de senere år at jeg har brukt tanntråd hver dag.

Skrevet

har tanntråden liggende ved pcen så prøver å bruke den en gang om dagen, men glemmer det fort av..

Mine tenner er håpløse.. Får hull av å se på en sjokolade..

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg bruker tanntråd nesten hver dag. Kjøper sånne små dingser med tanntråd fra nille. 50 stk til 20 kr. De er veldig enkle å bruke :jepp: Klarer bare ikke å surre tanntråden rundt fingrene og putte inn i munnen. Det blir for vanskelig.

Har ikke hatt hull på noen år, men har heller ikke brukt tanntråd regelmessig annet enn det siste året.

Skrevet
Heija

Jeg pusser, bruker tanntråd og munnskyllevann/fluorskyll 2-4 ganger om dagen... har dessverre dårlige tenner, og får hull :o(

Har tannlegen anbefalt deg dette? Det bare slo meg at du kanskje pusser og skyller for mye. Tannemaljen slites av å pusse for mye og for hardt. Iblant kan det bli for mye av det gode.

Skrevet

Eg syns tanntråd er genialt for mine tenner iallfall! Når eg var til tannlegen før hadde eg ALLTID hol, etter at eg starta med tanntråd kvar kveld har eg ikkje hatt hol! Så ja, bruk det :)

Skrevet

Pusser tennene og bruker tanntråd hver gang jeg har spist, spiser bare sunn mat, drikker ikke juice osv., fluorskyll hver kveld.

Har aldri vært plaget med hull, før nå. Var hos tannlegen i fjor, hadde 10 hull, noen litt mindre.

Nytt besøk i forrige uke, hadde 4 hull, et kjempestort som måtta tas med en gang.

For 2 år siden støpte jeg blekeskinne hos tannlegen, og kjøpte blekegele. Fikk hvite fine tenner, men begynner å lure på om jeg har ødelagt emaljen på dette..?

Har brukt 20.000 på tennene de siste årene..og jeg er student :'(

Noen flere som har opplevd mye hull etter å ha bleket tennene?

Skrevet
Har tannlegen anbefalt deg dette? Det bare slo meg at du kanskje pusser og skyller for mye. Tannemaljen slites av å pusse for mye og for hardt. Iblant kan det bli for mye av det gode.

Og fluorskyll skal bare brukes en gang daglig...

Skrevet
Pusser tennene og bruker tanntråd hver gang jeg har spist, spiser bare sunn mat, drikker ikke juice osv., fluorskyll hver kveld.

Har aldri vært plaget med hull, før nå. Var hos tannlegen i fjor, hadde 10 hull, noen litt mindre.

Nytt besøk i forrige uke, hadde 4 hull, et kjempestort som måtta tas med en gang.

For 2 år siden støpte jeg blekeskinne hos tannlegen, og kjøpte blekegele. Fikk hvite fine tenner, men begynner å lure på om jeg har ødelagt emaljen på dette..?

Har brukt 20.000 på tennene de siste årene..og jeg er student :'(

Noen flere som har opplevd mye hull etter å ha bleket tennene?

Du pusser ikke for ofte du også da? Holder å pusse tenner morgen og kveld, ellers slites emaljen bort.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Ja, var tannlegen som sa dette.... sa jeg skulle gjøre det fordi jeg hadde flere småhull som han ikke ville behandle, jeg skulle heller gjøre det på denne måten.... men det var kanskje feil, altså.... Huff, ennå en grunn til å hate tannleger da...

Gjør tannleger generelt mye feil, eller er det bare jeg som har vært veldig uheldig?

Skrevet

Jeg har aldri i mitt liv brukt/prøvd tanntråd :rodme:

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Jeg får prøve å skjerpe tanntrådbruken min, håper jeg klarer å bruke det hver dag. Det hadde vært deilig å slippe hull!

Jeg bruker tanntråd nesten hver dag. Kjøper sånne små dingser med tanntråd fra nille. 50 stk til 20 kr. De er veldig enkle å bruke :jepp: Klarer bare ikke å surre tanntråden rundt fingrene og putte inn i munnen. Det blir for vanskelig.

Ååå disse var helt geniale! Jeg var på -nille i går og kjøpte meg en sånn pakke etter å ha lest denne tråden. Takk for et godt tips!

Skrevet

Jeg bruker tanntråd hver dag! Pusser eller tygger tyggegummi etter hvert måltid. Og pusser godt med vanlig tannbørste og så solobørste på kvelden. Og munnskyllevann to ganger daglig (et svakere et som er beregnet på denne bruken). Likevel blir det 4000,- i tannløegeregning i år, gitt. Verden er urettferdig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...