Gå til innhold

"Skitne" dusjdører

Fremhevede innlegg

Gjest Småfrustrert
Skrevet

Hei :goodbye:

Dette er mitt første besøk på Kvinneguiden (utrolig nok), og jeg håper at noen her inne kan komme med noen gode tips.

Tidligere i år totalrenoverte vi badet vårt, og fikk da slike kjekke innsvingende dusjdører. Det er jo kjempefint, og gir veldig god plass på badet... Men.. jeg opplever at disse dusjdørene blir så innmari fort stygge og "skitne". Jeg vasker over de med grov svamp og vaskemiddel, og så blir de som nye og jeg er glad. 3-5 dager etterpå er de allerede ganske stygge igjen... Er det noe jeg kan gjøre for at såperester, fett etc ikke fester seg fullt så fort på dørene, slik at de holder seg pene lenger ? Jeg syns jo det er ganske frustrerende at de blir så utrolig fort stygge igjen... Det er ikke gøy å vaske... :fnise:

Håper noen har noen gode råd for dette !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi kjøpte slike dusjdører fikk vi en liten nal med. Når vi er ferdig i dusjen spyler jeg rakst over dusjveggene for å få bort såpen og så naler jeg raskt over. Tar jeg et halvt minutt, og dusjdørene holder seg fine mye lengre.

Gjest Gjest_Frustrert_*
Skrevet
Da vi kjøpte slike dusjdører fikk vi en liten nal med. Når vi er ferdig i dusjen spyler jeg rakst over dusjveggene for å få bort såpen og så naler jeg raskt over. Tar jeg et halvt minutt, og dusjdørene holder seg fine mye lengre.

Å ! Vi fikk ikke med noen nal... :snurt: Men det har vi jo til å pusse vinduer og sånt med f.eks. Da kan jeg bruke den. Tusen takk for tipset ! :)

Skrevet

Bruker Shower Power annenhver dag etter at jeg har dusjet. Bare spray på og skyll av etter ett minutt, holder dusjen fin og ren uten at såperester og kalk fester seg!

Skrevet
Bruker Shower Power annenhver dag etter at jeg har dusjet. Bare spray på og skyll av etter ett minutt, holder dusjen fin og ren uten at såperester og kalk fester seg!

Det hørtes veldig greit ut! Hvor kjøper du det?

Skrevet

Hadde slike dusjdører tidligere, geniale dusjdører. Jeg brukte varmt vann med litt salmiakk og så en nal når de så riktig ille ut. Ellers var det showerpower og varmt vann for å spyle av etter en liten stund.

Showerpower kjøpes på dagligvarebutikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...