Gå til innhold

Redd pus


Gjest Gjest_Marthe_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marthe_*

Hei! Jeg bor på gård og eier to hester, og har da stall. I stallen bor den en (hun)katt som har rømt fra slemme eiere. (Som ikke bryr seg at den har forsvunnet) Men nå har det plutselig kommet en ny, ganske liten pus. En halvstor kattunge.

Den spiser av maten og sover i stallen, så den har det bra sånn, men jeg har lagt merke til et sår bak på rompa dens, som den slikker på heele tiden. Ser pelsen rundt har lagt seg og det begynner å bli hvitt der. Problemet er at jeg ikke får tak i den, for den er så redd. Ville så gjerne ha tatt den til dyrlegen med såret, men mest sannsynlig må den da få en penicilin-kur. Dette får jeg jo ikke gitt den ettersom den er så redd og ikke lett å få tak i. Den er nok halvveis vill..

Det jeg også har sett er at når den skal kose med den andre katten, begynner den (andre katten) å kose tilbake, men plutselig freser hun, "slår" til den lille, klorer, legger den i bakken og biter. Synes dette er så fælt. Den lille bare krøker seg sammen og sniker seg vekk.

Har noen noen tips på hvordan jeg kan få den mer tam? Og hva jeg skal gjøre med dette? Vil aller helst slippe å avlive den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...