hanbto Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 på pakken står det at en porsjon består av 100ml flytende, og skal ha 3/4 dl med grøtpulver... hvor mye er dette i f.eks. antall ts?
Kara W Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 1 dl = 100 cl 1 ss = 15 cl 1 ts = 5 cl 3/4 dl = 75 cl = 5 ss = 15 ts Det var dagens kjøkkenleksjon
Gjest Eurodice Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 på pakken står det at en porsjon består av 100ml flytende, og skal ha 3/4 dl med grøtpulver... hvor mye er dette i f.eks. antall ts? Du får sikkert svar fra andre. Det jeg ville anbefale deg, er å få tak i målebegere. Kanskje du har noen i kjøkkenskapet, slike som man måler opp mel og sukker osv. i?
hanbto Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2008 tuuuusen takk for svar begge to har målebegere i ml ja...hjelper jo lite så det vil si at en hel porsjon grøt for min 4mnd baby er 15ts. og jeg som har vært redd for å gi for mye, han får nå 3 ts... :rødme:
Kara W Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 tuuuusen takk for svar begge to har målebegere i ml ja...hjelper jo lite så det vil si at en hel porsjon grøt for min 4mnd baby er 15ts. og jeg som har vært redd for å gi for mye, han får nå 3 ts... :rødme: 3 ts er nok ikke for mye nei. Dersom han spiser opp det er det bare å øke. Sønnen min var ganske glupsk, så jeg doblet rett og slett grøtmengden hver deg, 1 ts, 2 ts, 4 ts osv opp til 15 ts.
Umuriel Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Forholdet mellom grøtpulver og vann har jeg alltid tat tpå slump. Du ser fort når konsistensen er riktig.
Gjest imli Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Forholdet mellom grøtpulver og vann har jeg alltid tat tpå slump. Du ser fort når konsistensen er riktig. Samme her Bruker 1 dl vann og "sånn passe" med grøtpulver.
hanbto Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. desember 2008 hihi...han sluker grøten han får stakkars, og tar tak i hånden min hvor jeg har koppen som grøten er blandet i og prøver å få den til munnen. ser ut som om han er utsultet!! det er han jo ikke,men.. får som sagt grøt med 3ts grøtpulver, og sover veldig mye bedre nå enn før hvor han tydelig var mer sulten til natten. så kommer ikke til å øke noe raskt siden han enda er så liten..
Umuriel Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Det skal ikke så mye til for å mette en liten mage. Vi økte forsiktig fra fire måneders alder til seks måneders alder. Da fikk han full porsjon til kvelds.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå