Gå til innhold

200 skoler stengt av 2,5 cm snø


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, det samme skjedde der jeg bodde mens jeg studerte i UK. Det blir fullt kaos om det skulle snoe litt. Min kjaere mener et par cm snoe er 'lots and lots of snow' :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe de har ikke snømåkere o.l i London ihvertfall, i fjor ble Stansted og Gatwick stengt mesteparten av dagen en gang det kom et par cm snø, hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snødde en dag vi bodde i Dublin, og det var skikkelig morsomt å se på. Jeg og mannen gikk en lang tur isteden for å dra på jobb/skole. Like ved huset var det en lang bakke, og der satt det fast både busser og lastebiler og ingen kom noen vei. Jeg så flere som gikk og dyttet bilen sin bortover veien :skratte:

Jeg bestemte meg for å gå til skolen, mens mannen satset på buss (han hadde for lang vei til å gå). Ca halve klassen kom ikke, og ikke læreren heller. Hun kjørte motorsykkel, så da var det klart hun ikke kunne komme seg på jobb! :ler:

Det aller morsomste var at ordføreren i vår "kommune" fikk kjeft for at han ikke hadde strødd kvelden før. De andre ordførerne i Dublin hadde strødd, for de hadde hørt på metreologene sine. For alle vet at det blir så mye bedre å kjøre når det er sand under snøen.

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller morsomste var at ordføreren i vår "kommune" fikk kjeft for at han ikke hadde strødd kvelden før. De andre ordførerne i Dublin hadde strødd, for de hadde hørt på metreologene sine. For alle vet at det blir så mye bedre å kjøre når det er sand under snøen.

Hahaha er det mulig :skratte::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på besøk hos en venn i England for noen år tilbake. Da jeg våknet en morgen, så sa han at det var dårlig vær ute og at vi nok ikke kunne dra på sightseeing den dagen. Det var et lite lag med snø på fortauet.. Men riktig nok, bussene gikk ikke, så vi ble hjemme. :fnise:

Endret av Morgause
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodd også i England en periode, der hadde det ikke snødd på 6 år, men vi fikk den "verste snøstormen i manns minne" (Ca 3 cm med snø- All kollektivtrafikk stoppet opp, ungene var halvgale ( hadde aldri sett snø før) og alt var hysterisk morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Husker vi hadde leseprøve i fonetikk på universitetet. Husker ikke så mye av teksten, men den ene setningen sitter fast:

"A little bit of snow, and it's chaos over there!"

Vår britiske lærer visste nok hva hun gjorde når hun lagde den teksten ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg hadde 3 briter på besøk hos meg en vinter, de første 14 dagene de var her var det tørt og sol og bare litt kuldegrader. De neste 14 dagene kom det snø, jeg visste ikke hvordan de så på snø men fant det fort ut. En morgen våknet jeg av tidenes jævligste skrik og vart med en gang livredd for at det hadde skjedd noe. Løp halvnaken med lakenet ned trappa der hun ene jenta står og er helt opprørt i tårer, jeg fikk senere ut av henne at "vi hadde snødd inne, og hvordan skulle vi komme oss til byen nå, og hvor skulle vi få mat fra, hadde jeg slede til hesten kanskje???" og ute var det 3 cm snø. Jeg prøvde å trøste henne så godt jeg kunne, uten å le meg i hel, men da jeg traff på stallkaren senere på dagen fikk både han og jeg oss en god latter :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cederic Rueben

jeg kan huske da jeg gikk på skolen i 1991 da var det 1 meter snø. Og vi gikk på skolen...Lurer på hvordan britene hadde gjort om det var 1 meter snø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nånå, husk at de antagelig ikke har vinterdekk på bilene og dårlig isolerte hus, da. I tillegg til at de ikke akkurat har samme velassossierte vintergarderobe som den jevne nordmann. Og man skal ikke lenger enn til Oslo for å se på kaoset på veien ved første snøfall om høsten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...