Gå til innhold

Fine bøker til familien


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Mistet pappa i sommer. Tenkte jeg ville gi mamma en fin bok til jul, men vet ikke hvilken jeg burde kjøpe. Noen som vet om noen fine bøker om sorg e.l.? Har sett en som heter Til Trøst av Einar Gelius, men har ikke hørt om den før. Hun har allerede Dyrebare Døgn, som hun er veldig glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bøker som hjelper mot sorg du er ute etter?

Boken "Idas dans. En mors beretning" Er jo en helt vanvittig nydelig bok om en mor som mister sin datter.. Kanksje hun kjenner seg igjen og at det hjelper.. Jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Claire_*

Kanskje "Sorg" - Marte Spurkland (red). Det er en samling dikt.

"- I denne diktsamlingen har det vært et mål å presentere gode og treffende tekster om sorg og om det å miste noen. Jeg har lett blant klassikerne, og funnet tekster som vi kjenner, men jeg har også bestrebet meg på å finne tekster av unge diktere, sier redaktør Marte Spurkland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om det finnes noen bøker som kan hjelpe henne med sorgen, og ikke gi opp. Hun har det veldig tungt. Alle oss barna har flyttet hjemmefra, og hun mistet mannen sin (pappa) plutselig uten forvarsel.. Han nådde ikke 60 år en gang. Dikt er fint.. eller små tekster.

Har sett på boka sorg, men det står at den er beregnet for begravelser etc.. Vet ikke om det er noen bøker som kanskje er om å prøve å finne lys i livet, og tenke positivt eller noe?? Nei jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale "Til trøst" av Einar Gelius. Mamma leser den for tredje gang nå...

Håper du finner ut av det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Espen Olafsen og Per Arne Dahl sin bok:Hva skal vi med stjerner nå? : en fortelling om kjærlighet, sorg og resten av vårt liv.

Anbefaler den på det varmeste.Selv om jeg ikke opplevde tsunamien så har jeg opplevd sorg.Måten Olafsen har taklet tiden etter,og hvordan han har tatt vare på sønnen sin varmer og rører så ubeskrivelig mye hos meg!!Boken setter virkelig ting i perspektiv på en positiv måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...