Gå til innhold

Psoriasis under føttene

Fremhevede innlegg

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann!

Nå er det konstatert at jeg har psoriasis under føttene, og da snakket legen min om at jeg burde kjøpe en slags slipemaskin som er laget for nettopp formålet å fjerne tykk hud. Problemet er bare at han ikke visste helt hvor jeg kunne få tak i det, bare generelt "kosmetikkbutikker". Her jeg bor er det visst ikke å oppdrive noe som helst sted...

Er det noen der ute som bruker en slik maskin, og kan fortelle meg hvor jeg kan kjøpe det? Hjelp? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slipemaskin mot psoriasis?Det har jeg ikke hørt om,kan ikke tenke meg at det hjelper mot psoriasis.Salve er kanskje ikke så lett å bruke under føttene,man bruker de jo hele dagen.Men hvis du bruker en salve om natten når du skal sove så kan det bli borte.Husker ikke hva den heter men får resept hos hudlege.

Skrevet

Hei!

Min psoriasis under bena arter seg sånn at huden blir veldig tykk, og må derfor fjernes. Var derfor legen snakket om denne slipemaskinen jeg ikke finner :) Hvis den ikke fjernes vil den bare bli tykkere og tykkere og jeg vil få problemer med å gå :o(

Og jeg får salver og kremer på resept, Betnovat og Locoid, for jeg har eksem/psoriasis litt rundt omkring jeg....

Men takk for svar likevel dah!

Skrevet

Jeg er også psoriatiker og har tidvis pso under føttene som oppfører seg slik du beskriver (ellers "bare" gutatt 40- 60%).

Jeg har fått behandlig for dette (lys)- og i forkant av dette må jeg file... Skulle gjerne hatt en maskin, så si i fra om du finner! Skal ikke påstå at lysbehandling fungerer så mye for min del, men man prøver jo! I tillegg til filing smører jeg med salisylvaselig og pakker føttene inn i glapac og sokker- og sover med dette om natten- gjør huden mykere og skjellfjerning lettere. I tillegg bruker jeg endel saltvannsfotbad.

Pso under føttene opplever jeg hovedsakelig når huden ellers også er kjempeille ( bikket 50%)- så da er det behandlingsreise- og da blir jeg helt fin både under føtter og hud ellers.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Noe slikt som dette kanskje?

Hva heter den psoriasistypen? Har jobbet som fotterapeut, og behandlet folk med psoriasis, men kommer ikke på navnet ;)

Gjest Pupsilure
Skrevet
Her er det en litt enklere og billigere versjon. Den hvite kjegleformede slipehetten ser ut til å fungere bra. Koster bare 9 dollar og gratis frakt :jepp: Men den er sikkert ikke kjempebra, assa, men fungerer nok.
Skrevet (endret)
Hva heter den psoriasistypen? Har jobbet som fotterapeut, og behandlet folk med psoriasis, men kommer ikke på navnet ;)

Tenker du på pustuløs pso- eller kanskje palmoplantar pustulosis pso?

Kan være mange former for pso. Jeg har som sagt opprinnelig utpreget gutatt- men under føttene oppfører den seg som "hard hud" med masse småhull. Altså ikke den væskefylte som ved pustuløs...

Endret av Reveal
  • 4 år senere...
Gjest Evy Aadnekvam
Skrevet

Jeg har en slik slipemaskin som du snakker om, kom tilfeldigvis over den på OBS. Da lå den i en tilbudskasse, men har aldri sett dem der senere. Maskinen funker veldig bra, og jeg får fjernet mye hard hud med den. Hjelper jo ikke å smøre med all verdens salver, så lenge den tykke huden er der.

Skrevet

Jeg har en slik slipemaskin som du snakker om, kom tilfeldigvis over den på OBS. Da lå den i en tilbudskasse, men har aldri sett dem der senere. Maskinen funker veldig bra, og jeg får fjernet mye hard hud med den. Hjelper jo ikke å smøre med all verdens salver, så lenge den tykke huden er der.

Hei!

Hva heter maskinen? Merke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...