Fi Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Hei! Skal snart ut å reise, og får mensen i løpet av ferien. Er det noen som kan si meg hvordan jeg hopper over eller utsetter mensen med synfase (28 piller)? På forhånd takk for svar
angeleyes Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Jeg har bare synfase 21, men regner med det foregår på samme måte... Det du gjør er å ta pillene på et brett frem til pille 16 (altså frem til der de nederste blå pillene begynner). IKKe ta de blå pillene, men fortsett med hvite på nytt brett. Når du vil ha mensen igjen tar du de blå netrappingspillene og deretter en uke pause. ( Eller ssukkerpillene da, i ditt tilfelle.)
Fi Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2008 Takk, Angeleyes. Noen som kan bekrefte at den samme fremgangsmåten gjelder for Synfase 28?
Gjest Lamia Lenis Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 (endret) ... Endret 17. oktober 2009 av Lamia Lenis
ynskje Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Jeg har gått på Synfase 28. For å utsette mensen med disse må du etter at du er ferdig med de hvite pillene kaste dette brettet og begynne med de hvite pillene på et nytt brett. Du kan utsette så lenge du vil, men det blir jo dyrt i lengden hvis man bare skal spise de hvite pillene på hvert brettet. Når du er ferdig med de hvite pillene spiser du resten av brettet som vanlig, altså de 3/4 (?) blå, og deretter de rosa sukkerpillene. Det er kun de hvite pillene som kan brukes til å utsette mensen. Dette blir jo samme framgangsmåte som angeleyes forklarte med 21-brettene.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Jeg pleier bare å hoppe over de oransje pillene og gå rett på nytt brett jeg. Har funket fint hittil. De blå er i utgangspunktet ikke sterke nok til å hindre eggløsning brukt på feil tid. Men klart, du kan ha flaks.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322059 jeg har fulgt denne oppskriften de gangene jeg har hatt bruk for å forskyve mensen. altså at når man vil ha mensen igjen etter å ha tatt de hvite pillene for å utsette, bare tar men en pillefri uke/ tar de oransje sukkerpillene, før man begynner på et nytt brett :-)
Gjest pilla Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 Jeg skjønte ikke helt. Skal jeg ikke ta de lyseblå pillene på synfase hvis jeg skal utsette mensen? På den linken over står det kun hvite tabletter. Men det er jo hvite bare 9 tabletter på brettet. Og det står dag 1 på lyseblå. Jeg fikk mensen i dag og har begynt på synfase og da tok jeg en lyseblå som det står dag 1 på. Men skulle jeg heller ha begynt rett på de hvite da? De oransje pillene er jo bare placeboo og de har jeg ikke tenkt å ta fordi jeg vil utsette mensen. Men jeg trodde det var virkestoff i både de blå og i de hvite. Det blir jo dumt om jeg kun kan ta de hvite pillene, må jo kaste over halvparten av pillene da jo.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #9 Skrevet 21. april 2009 Jeg skjønte ikke helt. Skal jeg ikke ta de lyseblå pillene på synfase hvis jeg skal utsette mensen? På den linken over står det kun hvite tabletter. Men det er jo hvite bare 9 tabletter på brettet. Og det står dag 1 på lyseblå. Jeg fikk mensen i dag og har begynt på synfase og da tok jeg en lyseblå som det står dag 1 på. Men skulle jeg heller ha begynt rett på de hvite da? De oransje pillene er jo bare placeboo og de har jeg ikke tenkt å ta fordi jeg vil utsette mensen. Men jeg trodde det var virkestoff i både de blå og i de hvite. Det blir jo dumt om jeg kun kan ta de hvite pillene, må jo kaste over halvparten av pillene da jo. Stemmer, du skal ikke ta de svakeste pillene for å utsette mensen. Det er rett og slett ikke nok virkestoff i de til å undertrykke kroppen i lengden. En ting til: Vær så snill, ikke kast pillene, lever de inn på apoteket! Kunstige hormoner på avveie er et voksende miljøproblem som er nesten umulig å bli kvitt via renseanlegg osv, det må forebygges.
Gjest pilla Skrevet 21. april 2009 #10 Skrevet 21. april 2009 Er de lyseblå pillene svakere enn de hvite pillene? Må jeg kaste/levere inn på apoteket alle de lyseblå og de oransje pillene da? Skal jeg kun bruke de hvite pillene hver eneste dag da? Hvor lenge kan jeg utsette mensen sånn? Det blir jo fryktelig dyrt i lengden om jeg kun kan bruke de hvite pillene?
Gjest pilla Skrevet 21. april 2009 #11 Skrevet 21. april 2009 Det er jo kanskje mange jenter/kvinner som utsetter mensen med p-piller?Hvorfor lager de ikke et p-pille brett med kun hvite tabletter i 28 dager for de som vil utsette mensen? Og nå som sommeren står får tur er det jo herlig å slippe mensen i sommermånedene med strandliv og badeliv.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #12 Skrevet 21. april 2009 Er de lyseblå pillene svakere enn de hvite pillene? ja. Må jeg kaste/levere inn på apoteket alle de lyseblå og de oransje pillene da? ja. (er ikke så nøye med de orange, de inneholder kun melkesukker og fargestoff) Skal jeg kun bruke de hvite pillene hver eneste dag da? om du skal utsette, ja. Hvor lenge kan jeg utsette mensen sånn? 10 dager mener jeg det er. Det blir jo fryktelig dyrt i lengden om jeg kun kan bruke de hvite pillene? ja
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #13 Skrevet 21. april 2009 Det er jo kanskje mange jenter/kvinner som utsetter mensen med p-piller?Hvorfor lager de ikke et p-pille brett med kun hvite tabletter i 28 dager for de som vil utsette mensen? Og nå som sommeren står får tur er det jo herlig å slippe mensen i sommermånedene med strandliv og badeliv. Det heter monofase piller, og er satt sammen litt ulikt trifasiske piller. Men det finnes. Hvor lurt det er å utsette i all evighet er en annen sak. Det er mistanke om at endomentriumet vil bli mer "slitent", og dermed at det tar lengere tid å bli gravid etter pillebruk, og noe høyere fare for spontanabort. Men det vanligeste er tørre slimhinner i underlivet.
Gjest pilla Skrevet 21. april 2009 #14 Skrevet 21. april 2009 Jeg gikk inn på felleskatalogen og da stod dette. Hver blå tablett inneh.: Noretisteron 0,5 mg, etinyløstradiol 35 μg, laktose, hjelpestoffer. Fargestoff: Indigotin (E 132). Hver hvit tablett inneh.: Noretisteron 1 mg, etinyløstradiol 35 μg, laktose, hjelpestoffer. De blå er halvparten så lite Noretisteron enn de hvite. Kan man ikke bare ta to blåe da? To blåe har jo like mye virkestoff som en hvit. Etinyløsradiolen er jo 35 på de begge.
Gjest pilla Skrevet 21. april 2009 #15 Skrevet 21. april 2009 Se bort i fra det siste innlegget. Så jo etterpå at da blir jo de 35 greiene dobbelt så mye med to blå enn en hvit.
Gjest Tipser'n Skrevet 12. oktober 2010 #16 Skrevet 12. oktober 2010 Er de lyseblå pillene svakere enn de hvite pillene? Må jeg kaste/levere inn på apoteket alle de lyseblå og de oransje pillene da? Skal jeg kun bruke de hvite pillene hver eneste dag da? Hvor lenge kan jeg utsette mensen sånn? Det blir jo fryktelig dyrt i lengden om jeg kun kan bruke de hvite pillene? Kommer bare med ett lite tips... Hvis du i utgangspunktet har planer om å utsette mensen ofte og over lenger tid kan det bli dyrt med synfase. Da tror jeg heller det lønner seg å begynne på andre p-piller, men lik farge (husker ikke helt hva det kalles, men ja...)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå